دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام خمینی ؒ کی 32 ویں برسی کی مناسبت سے انجمن شرعی شیعیان کا ویب نار

حوزه/ به مناسبت سی و دومین سالگرد امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، وبیناری به همت انجمن شرعی شیعیان کشمیر هند با حضور علماء، خبرنگاران و دانشمندان برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری فارس «حوزه» به مناسبت سی و دومین سالگرد امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، وبیناری به همت انجمن شرعی شیعیان کشمیر هند با حضور آیت الله مهدی هادوی تهرانی قم ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمدامین شهیدی، سناتور سید مشاهد حسین، شیخ مصطفی غلام عباس از کویت، دکتر سید محمد مرندی، دکتر ولود خبرنگار ارشد سوریه، آقای مهندس محمد سلیم معاون رئیس جماعت اسلامی هند، یوسف جمیل روزنامه نگار ارشد سرینگر هند، حجت الاسلام والمسلمین شیخ ناظر مهدی محمدی رئیس جمعیت علمای اثنا عشری کارگیل، محمد شعیب شاه، سجاد حسین کارگیلی، سید ایثار مهدی دانشمند دانشگاه آسیای جنوبی دهلی، آقا سید منتظر مهدی تحلیلگر سیاسی و امنیتی، پرم آناند میشرا دکترای دانشکده مطالعات بین المللی JNU هند، برگزار شد.

سخنرانان گفتند: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تشکیل دولت اسلامی در ایران، حضرت امام (ره) توجه خود را به جنبش آزادیبخش فلسطین معطوف کرده اند. امام خمینی همیشه در مورد آزادی فلسطین و اهمیت اولین قبله مسلمانان را در سخنرانی ها و نوشته هایش برجسته می کرد.

آنان افزودند: حضرت امام خمینی (ره) مسئله فلسطین را درد اسلام و جهان اسلام قراد داد و برای آگاه ساختن امت اسلامی از مسئولیت های شرعی و مشترک خود در این زمینه حتی یک دقیقه هم وقت تلف نکرد. این سیرہ امام خمینی است که امروز مسلمانان آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس با شور و شوق کامل برگزار می کنند.

آنان اظهار داشتند: امام خمینی (ره) حمایت و یاری عملی از ملت مظلوم فلسطین را رکن مهم سیاست خارجی ایران می دانست و جمهوری اسلامی ایران علی رغم ماجراهای مخرب استکبار غربی و دشمنی، در این سیاست فلسطین پا برجاست از طرف دیگر، در حالی که کشورهای اسلامی به طور فزاینده ای اسرائیل را به رسمیت می شناسند، رهبری و مردم ایران با قاطعیت در همه سطوح سیاست، برائت از استکبار را دنبال می کنند که منشأ آن شخصیت انقلابی امام خمینی (ره) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha