پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 962540
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی

حوزه/ امام فهم صحیح و دقیق از دین اسلام داشتند و اسلام را دین سیاست و پویا در عرضه اجتماع تفسیر کردند و چنین فهمی از دین داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین بناری در مراسمی که به مناسبت ایام چهاردهم و پانزدهم خرداد سالگرد رحلت حضرت امام خمینی و شهدای ۱۵ خرداد برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بعنوان محصول حضرت امام خمینی (ره)، بعد از زمان ائمه علیهم السلام تاکنون پدیده ای بی نظیر بوده و آغاز تحولی بزرگ در سطح جهان دو قطبی آن روز و ایجاد قطبی جدید در عرصه بین المللی بود.

وی در بیان راز موفقیت حضرت امام (ره) گفت: سه ویژگی اساسی در حضرت امام (ره) بوده که عامل موفقیت ایشان در این کار بزرگ گردید: ویژگی نخست اینکه امام فهم صحیح و دقیق از دین اسلام داشتند و وی اسلام را دین سیاست و پویا در عرضه اجتماع تفسیر کردند و چنین فهمی از دین داشتند.

رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی در ادامه تصریح کرد: ویژگی دوم امام خمینی اقدام و عمل شجاعانه تحقق دین اسلام در صحنه سیاسی اجتماعی می باشد و ویژگی مهم دیگر امام (ره) اخلاص و قیام برای خداوند بوده، که تضمین کننده کارایی دو ویژگی قبل می باشد. زیرا اگر انسان فهم درستی از دین پیدا کند و اقدام هم بکند ولی برای خدا نباشد به موفقیت نهایی نمی رسد.

 وی در ادامه بیان کرد: امام خمینی (ره) این ویژگی ها را از مکتب امام صادق علیه السلام آموخته اند و با این کار بزرگ خود، ظرفیت عظیم مکتب امام صادق علیه السلام را به منصه ظهور رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha