پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام سيد علي پورحسينی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی معراج از نظر سنجی میدانی"تحلیل مناظرات انتخابات" در این مدرسه خبر داد.

حجت‌الاسلام سید علی پورحسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اعلام این خبر گفت: این نظر سنجی در دو سطح بررسی معیارهای محتوایی و سطح جمع بندی نهایی صورت گرفت.

وی افزود: معیارهایی که سنجش آن در پنج سطح (خیلی ضعیف، ضعیف، متوسط، خوب، عالی) با چهارده شاخص بررسی شد که عناوین این معیارها عبارتند از: حقیقت جویی، فرافکنی، عالمانه بودن، عامیانه بودن، منطق گرایی، حزب گرایی، نیک گویی، زشت گویی، بصیرت بخشی، انحراف ذهنی، تقلید ستیزی، تقلید گرایی، مبارزه با تعصبات و استفاده از تعصبات.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی معراج با بیان این مطلب که جمع بندی نهایی از بین 12 جامعه مخاطب که در سه سطح موافقان، مخالفان و افراد ممتنع در چهار طبقه (مردان متأهل – زنان متأهل- مردان مجرد- زنان مجرد) انجام شد و به تفکیک کاندیدها صورت پذیرفت، در بیان رسالت این کار  به نام معراج اشاره و ابراز کرد: معراج مخفف این جمله است: "مدرسه علمیه رشته اخلاق جریانساز"؛ اسلام به دنبال تربیت یک معلمِ اخلاقِ گوشه گیر نیست بلکه مسلمان را به گونه ای تربیت می کند که میدان دار فعالیت های اجتماعی باشد.

وی افزود: در حقیقت اخلاق واقعی اسلامی، اخلاق جریانساز است نه  گوشه گیر و منزوی؛ بنابراین، اگر بخواهیم در جریان های اجتماعی موفق عمل کنیم باید با ابزار علم آشنا و از آنها کمال استفاده را ببریم.

حجت الاسلام پورحسینی در ادامه با بیان اینکه آمار و نظرسنجی در تحلیل و آینده پژوهشی نقش بسیار مهمی دارد، ابراز کرد: اگر بخواهیم نقش راهبری و امامت حوزویان به درستی انجام شود می بایست لحظه به لحظه جامعه را رصد و با تشخیص درست از انحراف آن جلوگیری کنیم و این رسالت اصلی نظرسنجی در طرح "خانواده ما در انتخابات" است.

برای کسب اطلاعات کامل تر از این نظر سنجی می توان به کانال رسمی حوزه علمیه تخصصی معراج در شبکه پیام رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/merags مراجعه کرد.

گفتنی است، این کار توسط گروه تست (تحلیلگران سیاسی تحولخواه) در مدرسه علمیه تخصصی معراج انجام شده است؛ مدرسه علمیه ای که اولین بار به صورت تخصصی با رویکرد تربیت محقق، مدرس و مبلغ در عرصه کودک و نوجوان فعالیت دارد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha