دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه / حجت الاسلام حمید محمدی راد گفت: عدم شرکت در انتخابات، خلاف دموکراسی بوده و زمانی که در جامعه ای آزاد زندگی می کنیم، شرکت و مشارکت در انتخابات وظیفه اجتماعی، حق شهروندی و مدنی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام حمید محمدی راد، امروز در جلسه شورای اداری مراغه گفت: عدم شرکت در انتخابات، خلاف دموکراسی بوده و زمانی که در جامعه ای آزاد زندگی می کنیم، شرکت و مشارکت در انتخابات وظیفه اجتماعی، حق شهروندی و مدنی است.

وی با بیان اینکه اگر نظام اسلامی را قبول داریم باید در انتخابات شرکت کنیم، گفت: حضور گسترده در عرصه انتخابات و پای صندوق های رای مهم ترین راهکار حفظ آبرو و پیشرفت کشور است.

امام جمعه موقت مراغه افزود: شرکت در انتخابات یکی از راه های جبران کاستی ها و مشکلات و ایجاد تغییر و تحول در جامعه و سطح کشور است.

وی ادامه داد: باید با انتخاب صحیح، مسیر تحول را هموار کرده و در آزمون سرنوشت ساز انتخابات برای اقتدار کشور، شرکت و تلاش کنیم.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه اضافه کرد: نباید رای دادن در انتخابات را صرفاً برای کوری چشم دشمنانی چون آمریکا انجام دهیم، چرا که در کشور مستقلی چون ایران اسلامی، شرکت در این عرصه، حق مسلم شهروندی بوده و وظیفه ای همگانی است.

وی ادامه داد: به جای اینکه در مناظره های انتخاباتی، نیمه خالی و مشکلات را عیان کنیم، پیشرفت های کشورمان در ۴۰ سال اخیر در زمینه های دفاعی، پزشکی و اقتصادی را تبیین کنیم.

امام جمعه موقت مراغه افزود: امروز کشورمان به جای اینکه مانند سال های پیش از انقلاب فقط لقب ژاندارم منطقه را یدک بکشد، به اذعان همگان، رقیب سرسخت آمریکا در منطقه است.

وی ادامه داد: باید به افتخارات و پیشرفت های کشور ببالیم، آن را برای جوانان تبیین و آنان را تشویق به حضور و مشارکت بیشتر در انتخابات کنیم.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه اضافه کرد: در انتخاب افراد اصلح، کسانی انتخاب شوند که اهلیت و صلاحیت بیشتری داشته باشد و رای دهندگان نیز نه به افراد، بلکه به برنامه های آنان رای دهیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha