سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
لزوم تشکیل مجمع قاریان قرآن خراسان شمالی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر انسجام و هماهنگی فعالان قرآنی خراسان شمالی، گفت: ضروری است مجمع قاریان قرآن استان با حضور فعالان قرآنی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، روز سه شنبه در دیدار فعالان قرآنی استان، با اشاره به اینکه عمل به قرآن برای همه مردم یک وظیفه محسوب می‌شود، اظهار کرد: افرادی که در حوزه قرآنی مسئولیتی به عهده دارند، تکلیف آن‌ها در این خصوص سنگین‌تر است و باید در تربیت فعالان قرآنی فعالیت جدی‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تنها کتاب موجود آسمانی که دستخوش تحریف نشده، قرآن است، اظهار کرد: خواندن قرآن حتی بدون درک معنا تأثیر بسزایی در زندگی انسان دارد؛ اما اگر خواندن همراه با درک مفهوم قرآن باشد، زندگی بشر دگرگون خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر انسجام و هماهنگی فعالان قرآنی استان، ادامه داد: نیاز است مجمع قاریان قرآن درخراسان شمالی تشکیل شود و یک نماینده نیز از این مجمع به دنبال مطالبات جامعه قرآنی استان باشد.

وی با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های استانی در حوزه فعالان قرآنی ضروری است، افزود: اگر در یک جلسه‌ای قاری توانمندی حضور داشته باشد، به‌طور قطع جلسه‌ای که برگزار می‌شود همراه با حرمت و برکت خواهد بود که این موضوع خود نشان‌دهنده اهمیت توجه به فعالان قرآنی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر نقش رسانه‌ها در معرفی ظرفیت‌های قرآنی به مردم، تصریح کرد: مجمع قاریان استان باید تقویم برنامه‌ای نوشته و بر اساس تقویم مذکور، برنامه‌های اجرایی خود را به اطلاع مردم رسانده و اجرایی کند.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: همان‌طور که مردم ورزشکاران، هنرمندان و... را می‌شناسند، باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که نسبت به چهره‌های شاخص قرآنی نیز شناخت داشته باشند.

وی افزود: در این راستا باید ظرفیت‌هایی که در حوزه قرآنی استان وجود دارد از سوی دستگاه‌های مختلف استانی شناسایی شده و حداقل سالی دو بار گردهمایی قاریان قرآن در استان برپا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha