پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 963285
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
تصاویر/ نشست مسئولین ستاد انتخابات استان قم

حوزه/ نشست ستاد انتخابات استان قم با حضور استاندار قم و اصحاب رسانه صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  نشست ستاد انتخابات استان قم با حضور استاندار قم و اصحاب رسانه صبح امروز در سالن همایش های کرامت ساختمان استانداری برگزار شد.

بر اساس این گزارش دکتر بیژن سلیمان پور در ابتدا به ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد تاکنون پرداخت و گفت: برنامه اجرایی انتخابات از آذرماه سال ۹۹ ابلاغ و امور مربوط به آن مورد پیگیری واقع شده اند.

وی افزود: نقطه قوت برگزاری انتخابات در استان قم برخورداری از نیروهای توانمند، آشنا به این امر و مشرف به قوانین و کارکردهای انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان قم گفت: از نظر جهان بینی توحیدی در جمهوری اسلامی ایران همه ما برای هدفی بزرگ تلاش می کنیم و شایسته است همه با هم و با همدلی امور را پیش ببریم.

وی تصریح کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که تأکید بر مشارکت بالا بود تلاش نموده ایم فعالیت داشته باشیم و به نشر مباحثی همچون اقتدار ملی، همدلی و دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازیم.

سلیمان پور بیان داشت: سیستم برگزاری انتخابات شورای شهر قم در این دوره به صورت تمام الکترونیک خواهد بود.

وی به موضوع تأمین امنیت برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: از نظر تأمین نظم و امنیت برگزاری انتخابات بررسی هایی در این زمینه بر اساس تجربیات قبلی داشته ایم؛ ۳۰۰۰ نفر از دوستان نیروی انتظامی در شعب اخذ رأی مستقر خواهند بود و ۲۰۰۰ نفر از سایر نیروی امنیتی نیز به تأمین امنیت برگزاری انتخابات در کنار آن ها خواهند پرداخت.

معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: برای افرادی که شناسنامه آن ها مفقود و یا مخدوش شده است هم برنامه ریزی شده است و در این زمینه کمیته ای را تشکیل داده ایم.

وی گفت: کار واحد و یکسانی با عمل به مرّ قانون انجام گرفته است و آن حفظ اطلاعات و آبروی افراد رد صلاحیت شده در انتخابات شوراها بوده است؛ هدف ما حضور افراد با صلاحیت و پاکدست در عرصه انتخابات شوراهاست؛ برخی افراد نیز خودشان اعلام انصراف داشتند.

وی گفت: ۲۰۰۷۱ نفر رأی اولی در این دوره در استان قم داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان قم در پایان گفت: ما آمادگی کامل و صددرصدی برای برگزاری انتخابات داریم و در این چند روز باقی مانده برنامه های خود را مرور می کنیم تا انتخابات به نحو احسن برگزار شود.

مهندس محسن بهشتی سپس به ایراد سخن پرداخت و گفت: هیأت بازرسی استان قم شامل ۵ نفر می باشد و از چهار هفته پیش جلسات این هیئت در حال برگزاری است.

رئیس هیأت بازرسی استان قم افزود: استان قم آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد؛ ما در ۴ منطقه شهر قم نیروهای بازرسی را مستقر می نماییم به طوری که در هرکدام از این مناطق ۳ نفر بازرس حضور خواهند داشت.

دکتر محمدرضا گروسی، رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان قم در ادامه ضمن ارائه گزارشی از آمادگی پشتیبانی های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری گفت: همه دستگاه های اجرایی، بانک ها و غیره موظف هستند کارکنان و امکاناتشان را در اختیار ستاد انتخابات استان قرار دهند تا انتخابات به نحو احسن برگزار شود.

دکتر بهرام سرمست سپس ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت علیها السلام به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه برگزاری انتخابات اشاره کرده و گفت: برای مدیریت ستاد انتخابات استان نقشه راهی که از ابتدا داشته ایم برمبنای فرمایشات مقام معظم رهبری بوده که بر ۴ اصل استوار است؛ یکی از این چهار اصل امنیت انتخابات است؛ ما هم بُعد سخت افزاری و هم بعد نرم افزاری امنیت انتخابات را سعی کرده ایم با هماهنگی با نهادهای مختلف استان پیش بینی و تأمین کرده ایم تا در این مقطع حساس بتوانیم انتخابات را با یاری و کمک مردم به نحو احسن برگزار کنیم.

استاندار قم بیان داشت: سلامت انتخابات به کارکرد دستگاه های مختلفی همچون شورای نگهبان، هیئت های نظارت، شیوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و غیره بستگی دارد.

استاندار قم گفت: در امر انتخابات باید قانون انتخابات را رعایت کنیم و اصل برای ما این وظایف قانونی است که تا پایان انتخابات باید آن ها را به اجرا درآوریم؛ نتیجه انتخابات برای ما به عنوان برگزارکنندگان آن مسئله نیست.

وی تصریح کرد: قانون انتخابات باید محور تمام فعالیت های ما باشد.

سرمست با تأکید بر ویژگی های انتخابات پیشرو در استان قم گفت: انتخابات پیشروی ما ویژگی هایی دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرند؛ یکی از این ویژگی ها برگزاری همزمان سه انتخاب در استان قم است.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر این دور انتخابات برگزاری آن در مورد شورای شهر قم به صورت تمام الکترونیک است؛ ارائه آموزش ها به مسئولین شعب و افراد مردم باید حتماً مرور شود.

استاندار قم گفت: سومین ویژگی برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی است؛ البته در استان قم سابقه برگزاری انتخابات در این شرایط وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha