دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دهه کرامت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) گنبد کاووس گفت: رئیس جمهور باید از ایمان مستحکمی برخوردار شود تا منافع کشور را به بیگانگان نفروشد و قدمی بر خلاف نظر ولی زمانش برندارد، عملکرد انقلابی و جهادی او موجب حضورش در موقعیت های مختلف باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم فریبا تیموری در مراسم جشن ولادت با سعادت کریمه اهل‌بیت(عیهم السلام) که در امامزاده یحیی‌بن‌زید ویژه بانوان شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) با افکار نادرست جاهلیت مبنی بر زنده به گورکردن دختران مبارزه کرد و به آنها توجه ویژه نشان داد تا امروز علاوه بر دهه کرامت، روز دختر نامگذاری گردید.

وی اذعان داشت: بکار بردن تعابیری مانند: ریحانه، حسنه و ... برای دختران نشان‌دهنده جایگاه خاص آنان در فرهنگ اهل‌بیت(علیهم السلام) است، به گونه ای که سیره نبی مکرم اسلام(ص) مبنی بر بوسیدن دست مبارک خانم زهرا(س) بیانگر این است که در آخرین دین الهی، زن و دختر از کرامت خاصی برخوردارند.  

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) گنبد کاووس توضیح داد: در روزگاری که جوامع غربی به زنان و دختران به  عنوان ابزار تجاری برای تبلیغات خود می نگرند، دین مبین اسلام به زن جایگاه ویژه داده و او را از موقعیت اجتماعی برخوردار کرده است، به طوری که حق تحصیل، حق رای و ... دارند.

خانم تیموری با استناد به سخن گهربار معمار کبیر انقلاب که زنان را نیمی از پیکره اجتماع می دانستند، افزود: تربیت نیم دیگر در دست بانوان است، بنابراین اگر زنان جامعه ما ظرفیت خود را در مسیر درست استفاده کنند، باعث رشد خود و جامعه گشته و جامعه را از فساد و انحطاط نجات می دهند.   

وی در ادامه گریزی به بحث انتخابات زد و اشاره کرد: انتخابات یک فرصت بی نظیر برای ملت ایران است به گونه ای که با حضور در پای صندوق های رای، پایه های اقتدار کشور را استحکام می بخشیم.  

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) گنبد کاووس به بیان ویژگی های فرد اصلح پرداخت و گفت: یک رئیس جمهور در درجه اول باید مدیر و مدبر باشد تا بتواند اخلاق را در جامعه احیا و اقتصاد را رونق ببخشد و نقایص موجود را برطرف کند.

خانم تیموری اضافه کرد: رئیس جمهور باید از ایمان مستحکمی برخوردار شود تا منافع کشور را به بیگانگان نفروشد و قدمی بر خلاف نظر ولی زمانش برندارد، عملکرد انقلابی و جهادی او موجب حضورش در موقعیت های مختلف باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha