چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 963747
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
پرس تی وی

حوزه / برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» (Midea Stream) شبکه پرس تی‌وی شامل دو بخش است؛ فلسطین جدید در حال ساخت و مانور آمریکایی-سعودی برای ماندگاری اشغال در یمن.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مروه عثمان، مجری کارشناس برنامه «جریان خاورمیانه» این هفته با اشاره به تغییر توازن قدرت از درون فلسطین، برکناری رژیم بنیامین نتانیاهو  را به عنوان کاتالیزوری برای چالش‌های جدید اسرائیل بررسی می‌کند. از سوی دیگر، اشاره خواهد کرد که اسرائیل پس از مدت طولانی حکمرانی بنیامین نتانیاهو ، وارد مرحله جدیدی می‌شود و سقوط نتانیاهو می‌تواند به معنای سقوط افراط‌گرایی راست‌گرای اسرائیل باشد.


دکتر نمر سعد استاد دانشگاه بیروت به عنوان کارشناس بخش اول برنامه، به این سوالات پاسخ می‌دهد که آیا نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسرائیل قادر به غلبه بر چالش‌های داخلی صهیونیستی است و چگونه مقاومت هماهنگ بین غزه و کشور اشغالی را کنترل خواهد کرد؟ مروه  در بخش دوم برنامه «جریان خاورمیانه» نیز نگاهی دارد به مانور آمریکایی-سعودی برای ماندگاری اشغال در یمن و سنگ‌اندازی بر سر راه صلح در این کشور. به موازات ادامه مذاکرات هیئت عمانی برای دومین هفته متوالی در صنعا، تلاش‌های مداوم ایالات متحده و عربستان برای قانونی شدن حضور نیروهای خارجی در سرزمین‌ها و آب‌های یمن و محدود کردن گفت‌وگوها به آن‌چه تحت کنترل انصارالله است، باعث عصبانیت صنعا و شرمساری عمانی‌ها شده.


مروه عثمان، تهیه کننده و مجری «جریان خاورمیانه» در گفت‌وگو با لیث معروف، مفسر سیاسی از بیروت از او می‌پرسد که با توجه به تاکیدات و شروط نماینده انصارالله در مذاکرات صلح مبنی بر رفع حصر، متوقف ساختن تجاوزات از طریق هوا، زمین و دریا، پایان دادن به اشغال، خروج نیروهای خارجی و عدم مداخله در امور داخلی یمن به عنوان اصول اساسی و کارشکنی‌های آمریکایی‌ها و سعودی‌ها، چه پیش‌بینی‌ای برای نتیجه مذاکرات دارد؟


برنامه «جریان خاورمیانه» پرس تی‌وی روز چهارشنبه ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ۲۳:۰۰، پنجشنبه ساعت ۱۸:۰۰، ۰۳:۰۰، جمعه ساعت ۱۲:۰۰ و شنبه ساعت ۰۵:۰۰ خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha