شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سیدمجتبی حسینی

حوزه / نماینده رهبر انقلاب در عراق گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات باعث کوری دشمنان ایران و موجب عزت و خوشحالی هواداران جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

آیت‌الله سید مجتبی حسینی، نماینده رهبر انقلاب در عراق و نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، پیرامون مسئله انتخابات گفت: هر مرحله از مراحل انتخابات یک حماسه و یک مسئله بزرگ است، همان‌طور که امام خمینی (ره) تأکید کردند، شرکت در انتخابات یک فریضه الهی است.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز، مسئله شرکت در انتخابات را یک واجب شرعی بیان کردند، زیرا انتخاب فرد اصلح در سرنوشت کشور تأثیرگذاراست، افزود: با مشارکت در انتخابات سرنوشت تمام افراد جامعه، پیر و جوان مشخص می‌شود، حضور مردم در انتخابات نقش به سزایی در تغییر شرایط جامعه خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه ما اگر مشکلاتی در کشور داریم، بالاخره خودمان انتخاب کردیم، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران مردم‌سالاری دینی در آن حاکم است، در همه شئون مردم دخالت دارند، در نظام مردم‌سالاری دینی مردم تصمیم‌گیرنده سرنوشت خود هستند.

نماینده رهبر انقلاب در عراق تصریح کرد: اگر افرادی از شرایط موجود ناراضی هستند، با شرکت نکردن در انتخابات تغییر اتفاق نخواهد افتاد و وضع کنونی اصلاح نخواهد شد، بلکه با شرکت حداکثری و  انتخاب اصلح می‌توانند وضع موجود را بهتر کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه با اشاره به دخالت‌های استکبار جهانی و آمریکا در عراق گفت: اگر بخواهیم وضعیت استقلال و آزادی موجود در ایران را با کشورهای منطقه مقایسه کنیم، امروز شرایط ما علی رغم مشکلات زیادی که در عرصه اقتصادی داریم به‌مراتب از دیگر کشورها بهتر است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیاد است، اما نباید در آن سیاه نمایی و بزرگ‌نمایی کرد، افزود: متأسفانه کاندیداهای ریاست جمهوری برای اینکه بگویند ما می‌آییم و اصلاح می‌کنیم سعی می‌کنند، بدی‌های گذشته را زیاد نشان دهند و بزرگ‌نمایی کنند و بگویند ما می‌خواهیم بیاییم مشکلات را حل کنیم، البته همتشان این است و باید توجه داشت که دنیا بهشت نخواهد شد و بدون نقص نخواهد بود.

آیت‌الله حسینی افزود: ما باید بهترین را انتخاب کنیم؛، باید دقت و مشارکت را بالا برد و با توجه پیشرفت‌هایی که در این چهل سال در کشور شده است، باید حالت و صبر و شکرگزار بود، توجه به بقای انقلاب و این حرکت معجزه الهی است و به لطف خداوند متعال پیشرفت‌های چشمگیری در ابعاد نظامی، فنّاوری، عمران و آبادانی شهرها، در ایران انجام‌شده است و همه این‌ها قابل‌ستایش است.

نماینده رهبر انقلاب در عراق ادامه داد: وظیفه ما شرکت در انتخابات و تلاش برای بهتر شدن وضعیت موجود برای خودمان و دیگران است، لذا با شرکت نکردن تغییری رخ نخواهد داد.

وی بابیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات باعث کوری دشمنان ایران و موجب عزت و خوشحالی هواداران جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، افزود: در کشورهای مختلف عراق، یمن و حتی کشورهای اروپایی، بسیاری از افراد از هواداران انقلاب اسلامی هستند که علاقه و دلبستگی به جمهوری اسلامی ایران دارند و آینده ایران نیز برای آن‌ها مهم است.

آیت‌الله حسینی بابیان اینکه در نجف اشرف در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد، افزود: حضور در انتخابات وظیفه ملی و رضایت خدا را به همراه خواهد داشت و موجب امید بیشتر علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha