سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست شورای مدیران بعثه

حوزه/ آخرین برنامه ریزی ها و پیشنهادات معاونت های بعثه مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۰ در نشست شورای مدیران بعثه بررسی و بازخوانی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، در این نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد، معاونان فرهنگی و اموربین الملل و مدیران واحدهای مختلف این دو معاونت در خصوص طرح ها و برنامه های خود برای سال ۱۴۰۰ گزارش دادند.

حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط معاون اموربین الملل بعثه به هفت برنامه این معاونت برای توسعه فعالیت های بین المللی در عتبات و اربعین، توانمند سازی نیروی انسانی، ایجاد بانک اطلاعات از شخصیت های بین المللی ، برگزاری چند سمینار و امضای یادداشت تفاهم با نهادهای داخلی اشاره کرد و از برگزاری همایش بین المللی با حضور شخصیت های کشورهای مختلف در بزرگداشت محور مقاومت با توجه به پیروزی های اخیر این جبهه در حماسه مدافعان غزه خبرداد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز لزوم اطلاع رسانی در خصوص این همایش را یادآور شد و تاکید کرد: فعالیت های کمیته بین الملل اربعین نیز با جدیت پیگیری شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی و مدیران واحدهای آموزش ، اهل سنت ، جذب ، سازماندهی، امور استان ها و نمایندگی ها و برنامه و محصولات فرهنگی بعثه به برنامه ریزی های انجام شده با استفاده از فرصت تعطیلی حج اشاره کردند.

معاون فرهنگی بعثه اظهار داشت: به ترتیب درحوزه های آموزش، اهل سنت ، جذب و سازماندهی  و محصولات فرهنگی ۱۷، ۱۰، ۶ و ۱۷ برنامه برای سال ۱۴۰۰ طراحی شده است که اجرا خواهد شد.

این جلسه با گزارش حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ادامه یافت.

وی با اشاره به شرایط پیش رو و شیوع کرونا اظهار داشت: در کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین  با این نگاه و با استفاده از تجارب گذشته برنامه ها در حوزه های زیر ساخت، شبکه سازی، فرهنگی، آموزشی ، تبلیغات و تعامل با دستگاههای مختلف درداخل و خارج طراحی و به ستاد مرکزی اربعین ارائه شده است.

برپایه این گزارش، در این جلسه حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نواب بر لزوم انجام به موقع وظایف و مسئولیت های واحدهای مختلف با بهره مندی از توان نیروهای موجود تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی مناسب ، نظم، مدیریت منطقی و جلب همکاری کارکنان می توان از فرصت تعطیلی حج استفاده و مجموعه بعثه را به سمت اهداف بالاتر هدایت کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در ابتدای این نشست اهمیت انتخابات روز جمعه (۲۸خرداد ماه) را یادآور شد و ملت مسلمان ایران را به حضور گسترده در پای صندوق های رای فراخواند.

وی گفت: انتخابات از مظاهر آزادی و حق رای است و در حالیکه در کشورهای دیگر یک امتیازمحسوب می شود ولی دشمنان درصدد هستند که ملت ایران از این امتیاز استفاده نکند.

وی با اشاره به اینکه احتمال دارد دشمنان در فرصت باقیمانده تا انتخابات از ترفندهایی  برای تاثیرگذاری بر روی آرای مردم استفاده کنند، ابراز امیدواری کرد که ملت مسلمان ایران از این آزمون نیز همچون آزمونهای دیگر سربلند خارج شود و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بوشهری IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام وقتی حج تعطیل شده یعنی تعطیل شده دیگه برنامه ریزی برای چیه؟ حج رو ببریم مشهد یا قم برگزار کنیم؟! برگزاری این نشست ها چه معنایی داره؟ از مسئولین محترم کشور تقاضای عاجزانه داریم به مسئولانی که نمی توانند کاری برای مردم انجام بدهند اول تذکر بدهند و بعد هم آنها را از کار بیکار کنند... اینها حق الناس است. وقتی حج تعطیل شده یک مسئول چه روحانی و چه کت و شلواری نباید به عنوان مسئول حج و زیارت پولی دریافت کند اینها حق الناس است. علیکم بالتأمل