جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضور حداکثری در انتخابات

حوزه/ جمعی از مدیران مدارس علمیه استان خوزستان ضمن دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات اعلام کردند: إن شاءالله مردم ایران روز ۲۸ خرداد با حضور پرشور خود، نه بزرگی به بانیان وضع موجود داده و دولتی انقلابی را روی کار خواهند آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، جمعی از مدیران مدارس علمیه استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگاران حوزه‌نیوز در خوزستان، ضمن دعوت مردم برای حضور حداکثری در انتخابات، آن را یک وظیفه شرعی و دینی بیان کردند. 

حضور حداکثری در انتخابات وظیفه شرعی و ملی است

حجت‌الاسلام حسین جایمند، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان الوان، اظهار داشت: حضور حداکثری در انتخابات یک وظیفه شرعی و اخلاقی است؛ چراکه ما در قبال خون شهدا و بنیان‌گذار این انقلاب اسلامی یعنی امام خمینی(ره) مسئول هستیم و این انقلاب امانتی است که به دست ما رسیده و باید آن را محفوظ داشته و این امانت را به اهلش بسپاریم.

وی افزود: دشمنان اسلام و آن‌هایی که چشم ندارند پیشرفت ایران اسلامی را ببینند نگاهشان به سمت این انتخابات دوخته‌شده؛ ازاین‌رو انتخابات ریاست جمهوری بسیار سرنوشت‌ساز بوده و همه باید در این انتخابات شرکت کرده و حضور حداکثری داشته باشند.

حضور در انتخابات دفاع از حرم است

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بندر امام خمینی هم تصریح کرد: استدلال‌ها برای رأی دادن بسیار زیاد است، ولی یکی از استدلال‌های مهم در این زمینه این است که ما ببینیم چه کسانی به ما می‌گویند رأی دهید و چه کسانی می‌گویند رأی ندهید! در حال حاضر آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و مجاهدین خلق که در دهه ۶۰ هفده هزار نفر از مردم عزیزمان را ترور کردند به ما می‌گویند رأی ندهیم در مقابل  فقیه زمان یعنی مقام معظم رهبری و شهدا که در رأس آن‌ها حاج قاسم سلیمانی قرار دارد که همیشه پشتیبان ولایت‌فقیه بودند به ما می‌گویند رأی دهید.

وی در ادامه گفت: شهید سلیمانی همیشه بیان می‌کرد که ایران اسلامی حرم است؛ ازاین‌رو اگر می‌خواهیم در این زمان از حرم اهل‌بیت(ع) دفاع کنیم باید در این انتخابات شرکت کرده و رأی بدهیم.

حضور حداکثری در انتخابات، یعنی تلاش برای بهبهود وضع موجود

در ادامه حجت‌الاسلام امید کاوسی، مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی‌طالب(ع) شهرستان ایذه، حضور حداکثری مردم در انتخابات را به معنای تلاش برای بهبهود وضع موجود دانست و ابراز داشت: دشمن بیش از آنکه از موشک‌ها و سلاح‌های پیشرفته ما ترس داشته باشد از مشارکت مردمی که پشتوانه‌ای برای نظام است هراس دارد.

وی تصریح کرد: إن شاءالله مردم ایران روز ۲۸ خرداد با حضور پرشور خود، نه بزرگی به بانیان وضع موجود داده و دولتی انقلابی را روی کار خواهند آورد.

حفظ عزت و استقلال کشور با مشارکت حداکثری

 حجت‌الاسلام حسن آذر افروز، مدیر مدرسه علمیه بقیة‌الله(عج) شهرستان اندیمشک نیز اظهار کرد: حضور حداکثری در انتخابات برای کشور اولویت دارد؛ چراکه وقتی پشت سر یک کشور و نظام سیاسی، آراء مردمی باشد و اکثر مردم آن را تأیید کرده و به گفتمان او رأی دهند، قاعدتاً این نظام سیاسی در نظام بین‌الملل بسیار قوی می‌شود و می‌تواند از حق مردمش در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... دفاع جانانه‌ای داشته و عزت، استقلال و حریم جغرافیایی کشور را محفوظ و مستحکم کرده و به اهداف کلانی که مدنظر دارد برسد.

وی افزود: به علت بی‌تدبیری بعضی از مسئولین مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به اوج رسیده و دشمنان خوشحال شده و به طمع افتاده‌اند که مردم از نظام جمهوری اسلامی روی برگردانند و امسال مشارکت کمتری را از مردم شاهد باشیم، ولی إن‌شاءالله با رهنمودهای مقام معظم رهبری و عملکردی که جریان‌های جهادی و نیروهای مردمی داشته‌اند، امسال نیز شاهد حضور بسیار خوبی از مردم عزیز کشورمان خواهیم بود.

حمایت ملی از دولت منتخب

در ادامه حجت‌الاسلام رضا حیدری نژاد، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان خرمشهر، با بیان اینکه حضور مردم پای صندوق‌های رأِی، مانع تعرّض دشمن و عامل مصونیت کشور در برابر بیگانگان است، گفت: تهدیدهای فزاینده علیه کشور از جانب گروه‌های تکفیری در منطقه از یک‌سو و تهدید دولت متخاصم و ماجراجوی ایالت متحده از سوی دیگر لزوم حضور درصحنه همراه با حفظ وحدت و همگرایی ملی را بیش‌ازپیش عیان می‌کند و امروز ایران اسلامی بیش از همیشه به دولتی هوشیار، کارآمد و همه‌جانبه نگر برای عبور از بحران‌های پیش‌رو و ترمیم اقتصاد احتیاج دارد.

وی در ادامه گفت: رأی و مشارکت بالا در سطح کشور، نشانه‌ حمایت ملی از دولت منتخب و پشتوانه‌ای محکم برای ادامه راه پیشرفت و توسعه کشور و رسیدن ایران اسلامی به جایگاه حقیقی خود در جهان است.

 تقویت نظام با حضور حداکثری مردم در انتخابات

حجت‌الاسلام محمد طاهر آورده، مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت‌الله بهبهانی(ره) اهواز هم بابیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی و پشتوانه انقلاب می‌شود، اذعان داشت: هر برگه رأیی  که به صندوق انداخته می‌شود در حقیقت رأی به‌نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است و این برای کشور بسیار باارزش و بااهمیت است ازاین‌رو مردم باید شرکت در انتخابات را یک وظیفه بدانند.

وی گفت: مشارکت در سرنوشت کشور علاوه بر اینکه در اداره و تعیین مدیریت کشور نقش دارد، در خنثی کردن دشمنی دشمنان هم بزرگ‌ترین نقـش را ایفا می‌کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha