چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت معصومه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: امروزه دختران و بانوان جامعه باید در برابر نفوذ دشمنان و شبهه افکنی آنان مقاومت و ایستادگی کرده و با اقتدا به کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) در مسیر ولایت و ولایت مداری گام بردارند تا عصمت فاطمی خدشه دار نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم شمسی طاهری در میزگرد پژوهشی با محوریت «حضرت فاطمه معصومه(س) الگویی برای دختران جامعه امروز» که به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) از همان آغاز زندگی در محیطی رشد کرد که پدر و مادر به فضایل اخلاقی از جمله عبادت، زهد، تقوا، راستگویی، پاکدامنی و بخشندگی آراسته بوده و این صفات نیز در وجود مقدس این بانوی بزرگوار تبلور یافت.

وی، حمیده، رشیده، تقیه، صدیقه، راضیه و مرضیه را از القاب کریمه اهل بیت(علیهم‌السلام) برشمرد و تصریح کرد: پاکیزگی، رشد، نمو، پرهیزکاری، راستگویی، راضی به رضای الهی بودن، استقامت در برابر ناملایمات و عفاف و حجاب درس هایی هستند که می توانیم از القاب و سیره زنگی حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) بیاموزیم.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، با اشاره به شاخصه های الگویی حضرت معصومه(سلام الله علیها) برای دختران جامعه امروز، عفاف و حجاب را از ویژگی های بارز ایشان معرفی کرد و افزود: همچنان که حضرت زینب(سلام الله علیها) در روز عاشورا به عفاف و حجاب بانوان توجه داشتند، حضرت معصومه(سلام الله علیها) در سفر به ساوه همراهان خویش را به حفظ پوشش دعوت می کردند و خود نیز با وجود این که در شرایط اجتماعی و سیاسی خاصی قرار داشتند، اما عفت و پاکدامنی خویش را حفظ کردند.

خانم طاهری، عفت و پاکدامنی را نشان‌دهنده ارزش و جایگاه بانوان دانست و تشریح کرد: با مطالعه زندگی بانوان بزرگواری همانند حضرت فاطمه، خدیجه و معصومه(سلام الله علیهم) در می یابیم که ارزش بانوان به پاکدامنی و عفیف‌بودن آنان است.

وی به ویژگی های دختر نمونه در اندیشه اسلامی اشاره کرد و عفیفه‌بودن و حیاداشتن را از ویژگی‌های دختر نمونه برشمرد و تاکید کرد: امروز دختران و جوانان مورد تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارند، بنابراین اگر به دنبال الگویی مناسب نباشند، در گرداب تبلیغات و هجمه های فرهنگی غرق می شوند.

استاد حوزه خواهران، حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) را بهترین الگو برای دختران جامعه امروز معرفی کرد و افزود: اگر دختران ابتدا خود را شناخته و بعد به دنبال الگوهای مناسب باشند، جامعه به سوی روشنایی سوق می‌یابد، لذا سیره زندگی حضرت معصومه(سلام الله علیها) به عنوان بانویی عفیفه سرمشقی نیکو برای دختران و بانوان جامعه است.

طاهری، عبادت را از دیگر شاخصه های الگویی حضرت معصومه(سلام الله علیها) برشمرد و توضیح داد: این بانوی بزرگوار اهل تهجد، عبادت و شب زنده داری بودند، لذا باید از زندگانی کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) به عنوان بانوی عابد درس بگیریم، زیرا بسیاری از فضائل اخلاقی با اقتدا به ایشان در وجود ما به ظهور و بروز می رسد.

وی، موضوع‌شناسی و مسئولیت‌پذیری حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در برابر دفاع از ولایت را از دیگر شاخصه‌های ایشان معرفی کرد و افزود: مسئولیت‌پذیری حضرت در برابر دفاع از ولی فقیه خویش تنها صرف دیدار برادر نبود، بلکه ایشان برای دفاع از ولایت به طرف طوس حرکت کردند.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان ادامه داد: امروزه دختران و بانوان جامعه باید در برابر نفوذ دشمنان و شبهه‌افکنی آنان مقاومت و ایستادگی کرده و با اقتدا به کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) در مسیر ولایت و ولایت‌مداری گام بردارند تا عصمت فاطمی خدشه‌دار نشود.

طاهری در پایان، با دعوت ملت ایران به حضور حداکثری در انتخابات، خاطرنشان کرد: طلاب و مبلغان دین اسلام با بصیرت‌دهی و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه، آنان را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کرده تا در ۲۸ خرداد ماه حماسه ای دیگر را به ظهور و بروز برسانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha