سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رهبر معظم انقلاب

حوزه/ شنیده های انتخاباتی در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد، انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

جمعه روز آبروی ایران نام گرفت

رهبر معظم انقلاب فرمودند: به فضل الهی روز جمعه مردم برخلاف خواست دشمنان، دوباره به ایران و جمهوری اسلامی آبرو می‌دهند و همه قشرها با سلیقه‌های متفاوت سیاسی به میدان می‌آیند.رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در سخنرانی تلویزیونی برای ملت ایران، انتخابات روز جمعه را رویدادی سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار در همه مسائل عمده اقتصادی و غیر اقتصادی خواندند و با اشاره به تلاش بی‌وقفه دشمنان برای کاهش مشارکت مردم، تضعیف ایران و سپس افزایش فشارها و دخالت‌های سیاسی و اقتصادی و تروریستی در ایران گفتند: گله‌های مردم بویژه قشرهای محروم درباره رسیدگی نکردن به مشکلات معیشتی آن‌ها بجاست، اما این مشکلات را باید با انتخاب فردی قوی، پرکار، قدرتمند و خستگی‌ناپذیر حل کرد و به فضل الهی روز جمعه مردم برخلاف خواست دشمنان، دوباره به ایران و جمهوری اسلامی آبرو می‌دهند و همه قشرها با سلیقه‌های متفاوت سیاسی به میدان می‌آیند و همچون تشییع حاج قاسم سلیمانی به انتخابات نگاهی فراتر از سلیقه‌های سیاسی خواهند داشت.حضرت آیت الله خامنه ای، تخریب ذهنیت مردم به انتخابات و در صورت امکان دخالت در انتخابات را دو هدف مهم فضاسازی‌های دشمنان برشمردند و گفتند: آن‌ها می‌خواهند شکوه و شوکت انتخابات ایران نمایان نشود، اما به کوری چشم دشمنان، انتخابات همیشه در زمان مقرر و با حضور ملت برگزار شده است. ایشان با اشاره به اینکه شاید انتخابات هیچ کشوری مانند انتخابات ایران مورد هجوم مستکبران قرار نداشته باشد افزودند: درانتخابات امسال هم رسانه‌های آمریکایی، انگلیسی و مزدوران آن‌ها از چند ماه قبل به دنبال زیر سؤال بردن انتخابات و کمرنگ کردن حضور مردم هستند.رهبر انقلاب، کاهش حضور مردم و فاصله‌گیری آنان از نظام را هدف اصلی رسانه‌های بیگانه برشمردند و افزودند: البته به جز برخی گروه‌ها، متن مردم همیشه برعکس خواست دشمن عمل کرده اند و ان‌شاءالله این این دفعه هم ملت با حضور خود به نظام و کشور آبرو خواهد داد. ایشان با تأکید بر لزوم نگاه فراتر از سلیقه‌های سیاسی به حقایق عرصه سیاست کشور گفتند: تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله این حقایق بود و همه، فراتر از سلیقه‌های سیاسی در آن شرکت کردند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از مسئولان برگزاری انتخابات خواستند با هر تخلفی در انتخابات برخورد کنند. ایشان در پایان از خداوند متعال خواستند که دل‌ها را به آنچه صلاح کشور و ملت است، هدایت فرماید.

منبع:شبکه خبر

وزارت کشور خیال شعبه های رای را راحت کرد

وزیر کشور گفت: برای ۱۰ تا ۱۵ درصد از کل واجدان شرایط، تعرفه چاپ و در اختیار شعب قرار داده شده است."عبدالرضا رحمانی فضلی" با حضور در برنامه تیتر امشب به برگزاری چهار انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: ما در این دوره چهار تا انتخاب داریم، انتخابات سراسری شوراهای شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری و دو انتخاب دیگر مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه و خبرگان رهبری در چهار حوزه برگزار می‌شود. وزیر کشور با بیان اینکه هر کدام از این انتخابات، قوانین مقررات و روش‌های خاص خودش را دارد، افزود: برای وزارت کشور که مجری این چهار انتخابات در یک روز است یک اقدام بسیار پیچیده، سخت و مشکل است. وی بیان کرد: حدود ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست‌جمهوری و حدود ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه برای شورای روستاها و شهرها درنظر گرفته شده است. رحمانی فضلی ادامه داد: در این انتخابات همه ۲۴ مرحله یا گام انتخابات به صورت الکترونیکی اجرا می‌شود و در حدود ۳۳ شهر و ۲۴ مرکز استان و ۹ شهر دیگر را شامل می‌شود هر ۲۵ گام انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار می‌کنیم. وزیر کشور با بیان اینکه مشکل کمبود تعرفه نداریم، گفت: برای ۱۰ تا ۱۵ درصد از کل واجدان شرایط، تعرفه چاپ و در اختیار شعب قرار داده شده است. رحمانی فضلی درباره برگزاری انتخابات در سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور افزود: تلاش کرده‌ایم که شرایط حضور ایرانیان عزیزمان در کشورهای خارجی را با کمک وزارت‌خارجه و سفارت خانه‌ها به گونه‌ای تدارک ببینیم که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد. وزیر کشور گفت: مردم رأی سفید ندهند زیرا انتخابات تجلی اراده ‌آنهاست.

منبع:شبکه خبر

آیت الله علوی گرگانی دعوت همگانی کرد

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید با دعوت همه آحاد مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد: همه قشرهای مردم وظیفه دارند در انتخابات حضوری پرشور و گسترده داشته باشند.وی در پیام این مرجع تقلید که چهارشنبه شب نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم تشکیل است. همه قشرهای مختلف مردم در این موقعیت حساس وظیفه دارند در انتخابات ۲۸خرداد حضوری پرشور و گسترده داشته باشند و افراد خدوم و با تقوا را انتخاب کنند. در ادامه این پیام خطاب به ملت بزرگ ایران آمده است: نباید نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشیم و رای یک نفر هم منشا اثر است. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

منبع:شبکه خبر

رهبر انقلاب دستور برخورد قاطع را صادر کردند

رهبر معظم انقلاب خطاب به دست‌اندرکاران انتخابات تأکید کردند که با هر تخلفی برخورد کنید.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با ملت ایران سخن گفتند. رهبر معظم انقلاب خطاب به دست‌اندرکاران انتخابات بیان کردند: به دست اندرکاران انتخابات ضمن خسته نباشید سفارش می‌کنم که اولاً تمهیدات لازم را برای حضور مردم پای صندوق فراهم کنند. شرکت مردم طوری باشد که به سلامت جامعه صدمه‌ای نزند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: ثانیاً مشکل کمبود تعرفه‌های انتخاباتی. یکی از مشکلات این است که همیشه به ما گزارش می‌دهند که تعرفه نیست یا چند ساعت از انتخابات می‌گذرد، امّا هنوز نرسیده است. این باید پیشاپیش مورد بررسی قرار گیرد. رهبر معظم انقلاب بیان کردند: در گزارش‌های خارج از کشور در برخی از کشورها آمادگی‌های لازم به نحو مطلوب فراهم نشده است. از وزارت کشور و وزارت خارجه جدا مطالبه می‌کنم که در این کشورها ایرانی‌هایی که علاقه‌مند هستند بتوانند شرکت کنند. نکته آخر اینکه با هر تخلفی هم برخورد کنند.

منبع:شبکه خبر

جلیلی از قطار کاندیداهای ۱۴۰۰ پیاده شد

سعید جلیلی از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد. سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با صدور بیانیه‌ای از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد. متن این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم ملت شریف ایران در طلیعه قرن جدید خورشیدی، ایران عزیز در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار دارد. هشت سال کم توجهی به توان ملی و معطل گذاشتن ظرفیت‌های کشور ارمغانی جز تحریم‌های بیشتر، تورم و بیکاری کم‌نظیر و بحران‌های بی‌سابقه در مسکن و بورس نداشته است. از شهادت امیرکبیر تاکنون هر بار ملت خواسته است به اتکای ظرفیت‌های خود و با استفاده از موهبت‌های بی‌نظیر الهی به یک جهش تاریخی نزدیک شود، قدرت‌های استکباری و عوامل منفعل داخلی مانع شده‌اند و به تحقیر داشته‌های ملی پرداخته‌اند. انقلاب اسلامی یک خیز بلند تمدنی برای عبور از موانع خارجی و داخلی است واینک در گام دوم انقلاب، اعتماد به سرمایه بزرگ جوانان انقلاب اسلامی و اتکا به ظرفیت‌های بی نظیر فرهنگی - اجتماعی- سیاسی- اقتصادی کشور؛ برنامه، باور و اراده می‌خواهد تا با جهادی بزرگ، جهش ایران اسلامی را در چهارسال آینده رقم بزند و در این سیر پر شتاب نباید حتی یک روز را از دست داد. همچون همیشه پیشران چنین تلاشی، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است و بی‌گمان آنگاه که منتخب شما میزان بیشتری از آراء را داشته باشد با پشتوانه بزرگتری امکان خدمت خواهد داشت. اکنون که بخش گسترده‌ای از آحاد جامعه به برادر گرامی حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی اقبال نشان داده‌اند شایسته است تا همه باورمندان جبهه انقلاب مبتنی بر آنچه ضرورت گام دوم انقلاب اسلامی است برای آغازی استوار، از هم اکنون ایشان را با رأی خود در قبول این مسئولیت بزرگ یاری رسانند. تشکیل دولت انقلابی مقدمه به میدان آمدن همه ظرفیت‌های مردمی و نخبگانی کشور است و نباید حتی یک روز را در مسیر این جهاد فراگیر و همگانی برای جهش ایران از دست داد. از همه عزیزانی که تا کنون از سر صدق و نیت خالص به من لطف داشته اند می‌خواهم مبتنی بر باور، اراده انقلابی و برنامه‌هایی که در این هشت سال برای جهش کشور تهیه نموده‌اند تلاش خود را مصروف تایید، تصحیح و تکمیل مسیر دولت آینده نمایند. به همه این عزیزان به ویژه جوانان و نوجوانانی که در این ایام با شور انقلابی، شبانه روز تلاش نمودند. تاکید می‌کنم مسئولیت جهاد بزرگ برای جهش ایران را همچنان بر دوش خود ببینند و بدون خستگی و با امید و شوق لازم، این جهاد کبیر را با تکیه به هدایت و نصرت الهی وبا معارف عمیق دینی که در رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری جلوه گر است در خود زنده نگاه دارند و همچنان پرشور و پر انگیزه، الگویی برای عمل انقلابی خالص و هدفمند در میدان‌ها و چالش‌های پیش رو باشند. امروز روز جهاد بزرگ برای جهش ایران است: بسم الله الرحمن الرحیم این انصراف هنوز رسماً به وزارت کشور اعلام نشده است. مطابق تبصره ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری، هریک از نامزدها در صورت تمایل به انصراف، باید مراتب را کتباً به ستاد انتخابات کشور اعلام کند.

منبع:شبکه خبر

رهبر انقلاب با ملت ایران همدردی کردند

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: گلایه‌های مردم از وضعیت اقتصادی را قبول دارم، اما نرفتن پای صندوق و قهر کردن با صندوق رأی را قبول ندارم، راه حل مشکلات حضور پای صندوق رأی است.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با ملت ایران سخن گفتند. رهبر معظم انقلاب فرمودند: برخی از کسانی که در امر شرکت در انتخابات اظهار تردید می‌کنند، مردد یا دلسرد هستند، این‌ها قشرهای محروم و ضعیف جامعه هستند. این را اطلاع دارم. این‌ها توقعات بجایی دارند و گلایه دارند که توقعشان برآورده نشده؛ مسئله مسکن، معیشت و ... که مسئولان باید می‌رسیدند به این مسائل، بنابراین دست و دل‌شان به انتخابات نمی‌رود. گلایه این‌ها بجاست، اما تصمیم‌گیری‌شان بجا نیست. دولت آینده باید حتماً در صدر برنامه خودش رسیدگی به این قشرها را قرار دهد. امّا نرفتن پای صندوق و قهر کردن با صندوق رأی مشکل را حل نمی‌کند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند: مشکلات به این صورت حل می‌شود که همه برویم پای صندوق رأی و به کسی رأِی دهیم که فکر می‌کنیم می‌تواند این مشکلات را حل کند. گلایه‌ها را قبول دارم، امّا شرکت نکردن به خاطر این گلایه‌ها را قبول ندارم.

منبع:شبکه خبر

زاکانی به جمع انصرافی ها پیوست

آقای علیرضا زاکانی پس از حضورش در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر و در جوار مرقد فرمانده شهیدش حاج محمود (عبدالله) نوریان از حضور در عرصه انتخابات کناره گیری کرد.آقای زاکانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به اقبال فراوانی که از آیت الله رئیسی شده است من ایشان را اصلح می‌دانم و خودم هم به ایشان رای میدهم و امیدوارم با انتخاب ایشان اصلاحات اساسی در کشور انجام شود. این انصراف هنوز رسماً به وزارت کشور اعلام نشده است. مطابق تبصره ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری، هریک از نامزدها در صورت تمایل به انصراف، باید مراتب را کتباً به ستاد انتخابات کشور اعلام کند.

منبع:مهر

شیوه‌نامه‌های ضد کرونایی انتخابات اعلام شد

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه اجرای کامل و صحیح شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روز انتخابات تضمین کننده سلامت مردم و رای دهندگان و اجرای صحیح انتخابات خواهد بود، گفت: تضمین سلامت انتخابات و رای دهندگان در افزایش مشارکت مردم موثر است. روحانی بیان کرد: دولت همه تلاش خود را بکار گرفته که انتخاباتی سالم همراه با تضمین سلامت مردم و رای دهندگان برگزار شود و شاهد رقم خوردن افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران باشیم. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اجرای انتخابات باید توام با شفافیت ، دقت و جدیت باشد، گفت: جدیت در برخورد با متخلفان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجرای مقررات، شفافیت در اطلاع رسانی و گزارش به مردم در این زمینه و همچنین داشتن دقت کافی در هماهنگی با دستگاه های مختلف در اجرای شیوه‌نامه‌ها و اعمال نظارت ها، لازم و ضروری است. وزارت کشور بنابر برنامه ریزی‌های ستاد ملی مقابله با کرونا باید به استانداران ابلاغ کند که در هر استان، مکان‌های مناسب و منطبق با شرایط وزارت بهداشت تعیین و برای اجرای درست انتخابات اعلام کند. وزارت کشور برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات زیر را انجام می‌دهد: شعبه‌های اخذ رأی در اماکن شلوغ افزایش یابد. فاصله اجتماعی در شعب اخذ رأی (خط کشی محل ایستادن رأی دهندگان و ..) رعایت شود. شعب سیار برای عدم تراکم در شعب پر ازدحام و نیز دسترسی بیماران در قرنطینه برنامه ریزی شود. شعبه‌ها حتی الامکان در فضای باز استقرار یابند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت کشور به منظور اعلان شعبات اخذ رأی نزدیک و خلوت به مردم نسبت به ایجاد نرم افزار شعبه یاب اقدام کنند. به وزارت کشور اجازه داده می‌شود با هماهنگی شورای نگهبان به منظور جلوگیری از ازدحام در شعب، ساعت اخذ رأی را از ساعت ۷ صبح روز ۲۸ خرداد آغاز و در صورت لزوم در شعبه‌های شلوغ تا ساعت ۲ صبح روز بعد تمدید کند. در انتخابات پیش رو در کشور اخذ اثر انگشت در فرآیندهای مختلف به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ ممنوع است. مقامات استانی، ناجا، بسیج و سپاه مجری این مصوبات هستند و نظارت عالی بر اجرای این دستورالعمل بر عهده وزارت بهداشت و درمان است. عدم رعایت این دستورالعمل و سایر شیوه نامه‌های بهداشتی تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و برابر با قوانین مربوطه اقدام خواهد شد. تشخیص تخلف انتخاباتی بر عهده قاضی رسیدگی کننده است.

منبع:خبرنگاران جوان

سپاه از مردم دعوت موشکی کرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با دعوت از آحاد ملت ایران برای مشارکت پرشور و حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد ماه، حضور حماسی در این رویداد و آزمون بزرگ تاریخی را عمل صالح و ضامن عزت، امنیت، اقتدار، سربلندی و آبروی کشور و باطل السحر نقشه‌های شوم دشمنان و موجب گشایش در مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانست. در بخشی از این بیانیه آمده است: تاریخ ۴۲ سال گذشته نشان می‌دهد ملت عظیم‌الشأن ایران به رغم توطئه‌ها و حیله گری‌های زنجیره‌ای دشمنان، هیچگاه تحت تأثیر جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی آنان دچار خطاهای راهبردی و محاسباتی نشده و به ویژه در بزنگاه‌های حساس تاریخی با حضور کم نظیر در صحنه و میدان، اردوگاه دشمن را مقهور هوشمندی و هوشیاری خود ساخته است. در این بیانیه آمده است: انتخابات یکی از این بزنگاه‌های خطیر است که ملت ایران همواره با حضور پرشور، متراکم و بانشاط خود بر عزت، اقتدار و آبروی ایران اسلامی افزوده و در مقابل جبهه دشمنان خبیث و پلید را مأیوس و منفعل ساخته است. این بیانیه برگزاری انتخابات پیش رو با مشارکت حداکثری و حضور حماسی ملت ایران را فصل نوینی در روند حرکت تکاملی و آرمانی انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور قلمداد و تصریح کرده است: به توفیق الهی آحاد ملت شریف و فهیم ایران با نصب العین قرار دادن وصایای جاودانه امام راحل (ره) و تاسی به شهیدان والامقام و تاریخ ساز بویژه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی با لبیک به مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و درک عمیق شرایط حساس و سرنوشت ساز کنونی، حماسه حضور پرقدرت، همگانی و حداکثری خود در انتخابات ۲۸ خرداد را میدان تولید قدرت برای ساختن ایران قوی و پشتوانه‌ای مقتدر برای دولت آینده قرار خواهد داد. در ادامه این بیانیه با تقبیح و محکومیت تلاش‌ها و جریان سازی‌های رسانه‌های بیگانه و معاند برای تخریب ذهنی، تردیدافکنی و دلسردی مردم، ایجاد شکاف و تفرقه در کشور و تضعیف نظام با تأثیرگذاری بر صحنه انتخابات، تصریح شده است: وحدت، انسجام و همبستگی نیرومند ملی، به عنوان رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب و بقای نظام اسلامی، که همواره مورد حسد و طمع دشمنان قسم خورده ایران و ایرانی بوده است، با نمایش خیره کننده و شگفت انگیز خود در انتخابات جمعه آینده، بار دیگر مصونیت و آسیب ناپذیری جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشیده و هر رأی ملت را یک موشک نقطه زن بر پیکر بدخواهان این سرزمین قرار خواهد داد. این بیانیه در پایان با دعوت از اقشار و آحاد مختلف ملت مؤمن، انقلابی، رشید و زمان شناس ایران بویژه نسل پیشرو، پیش ران و آینده ساز جوان برای حضور در انتخابات ۲۸ خرداد ماه بمثابه یک عمل صالح، این مشارکت ورزی تاریخی را آزمونی بزرگ برای تضمین عزت، امنیت، اقتدار، سربلندی و آبروی کشور و خنثی سازی فشارهای دشمن توصیف و ضمن اشاره به نقش آفرینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کمک به تأمین امنیت حداکثری انتخابات و دست اندرکاران برگزاری آن و تاکید بر همراهی پاسداران انقلاب با آحاد ایرانیان برای حضور با شکوه پای صندوق‌های رأی در انتخابات ۲۸ خردادماه و خلق حماسه ماندگار دیگری در تاریخ انقلاب و میهن اسلامی، آورده است: به فضل الهی "حماسه ۱۴۰۰" باطل السحر آمال، آرزوها و نقشه‌های شوم دشمنان ایران و موجب گشایش در مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم عزیز با تشکیل دولتی مقتدر، توانمند، کارآمد، چابک، شجاع، مسئولیت‌پذیر و برخوردار از روحیه انقلابی و جهادی بوده و در سایه وحدت، همدلی و هم افزایی ملی، ظرفیت‌های نوینی برای عبور از تحریم‌ها و جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن و ریل گذاری موفق و مطمئن برای تقویت قدرت بازدارندگی و پیشرفت همه جانبه کشور خلق خواهد شد.

منبع:خبرنگاران جوان

حیدری شایعه انتخاباتی را رد کرد

مرتضی حیدری مجری و گوینده تلویزیون در خصوص شایعه‌ای مبنی بر کاندیدا شدنش در شورای شهر گفت: فردی هم‌نام من در شورای شهر ثبت نام کرده و در تبلیغات خود از کلمه مجری استفاده کرده‌ است. وی ادامه داد: این اتفاق، شائبه‌ای را ایجاد کرده که من در انتخابات ثبت نام کرده‌ام اما واقعیت این است که من هیچ وقت در هیچ انتخاباتی کاندیدا نشده‌ام. حیدری تصریح کرد: من هیچ شناختی از ایشان ندارم و بعید می‌دانم که آن فرد با قصد سوءاستفاده این کار را کرده و امیدوارم اینطور نباشد.

منبع:خبرنگاران جوان

رئیسی از دولت انتقاد کرد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلویزیونی در شبکه استانی کرمان با بیان اینکه "کرمان استان شهدای عالیقدر به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی است و به خانواده شهدا درود می‌فرستم"، اظهار داشت: باید به کرمان می‌آمدم و به زیارت مزار حاج قاسم می‌رفتم و با مردم کرمان دیدار می‌کردم اما کرونا مجال نداد. وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه استان کرمان نیروی انسانی تحصیلکرده و مردم فرهیخته آن است افزود: معادن بزرگ این استان ذخایر الهی هستند و کشاورزی کرمان از جمله در محصولاتی چون پسته در دنیا شناخته شده است. کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه استان کرمان به‌دلیل شهر و استان که آفتابی است و از این نعمت الهی بهره‌مند است می‌تواند مرکز تولید انرژی خورشیدی باشد گفت: اگر مدیریت آب در استان کرمان انجام نشود محصولات کشاورزی را از دست می‌دهیم. وی با ابراز اینکه "اعتقاد داریم در کشور اگر مدیریت آب انجام شود می‌توانیم محصولات کشاورزی را رونق بدهیم" تصریح کرد: در استان کرمان که معدن و کشاورزی در آن حرف اول را می‌زند جذب سرمایه‌گذاری خوبی شده است اما این میزان معادن هیچ تناسبی با فقر در این استان ندارد. آیت‌الله رئیسی با تصریح به اینکه فعال کردن معادن باعث فقرزدایی از استان کرمان می‌شود ادامه داد: صنایع استان از جمله صنایع دستی کرمان شهرت زیادی دارند و باعث اشتغال مردم می‌شود. وی با بیان اینکه آثار ثبت جهانی کرمان بسیار بالا است و میزان گردشگری استان با این میزان آثار تاریخی متناسب نیست و می‌توان با برنامه‌ریزی آن را افزایش داد گفت: شش منطقه ویژه اقتصادی در استان کرمان ثبت شده‌اند اما فعال نیستند. کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید به اینکه "باید به‌سمت چند برابر کردن صادرات غیرنفتی کشور برویم و در استان کرمان این زمینه فراهم است" عنوان کرد: این امکان وجود دارد که صادرات غیرنفتی از ۲۰ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند. وی با تذکر اینکه قدرت، فقط قدرت نظامی نیست و با قدرت اقتصادی نیز می‌توان امنیت ایجاد کرد ادامه داد: سفره مردم باید پررونق شود و مشکلات معیشتی و سفره مردم را باید متحول کرد. آیت‌الله رئیسی با یادآوری اینکه قرار بود ارزش پول ملی حفظ شود و قرار بود وضعیت اقتصادی مردم به جایی برسد که نیازی به یارانه نداشته باشند گفت: اما امروز مشکلات بیشتر شده است در حالی که اگر ظرفیت‌ها عادلانه تقسیم شود رضایتمندی مردم را به‌دنبال دارد. وی با ابراز اینکه حق مردم را باید بدون لکنت گرفت و مردم باید در اجرا عدالت را ببینند اضافه کرد: مردم باید بتوانند بدون لکنت خواسته خود را مطرح کنند و حق خود را بگیرند. کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید به اینکه "باید برای استان کرمان ساخت بزرگراه‌ها و آزادراه‌هایی را که زیرساخت است انجام بدهیم که باعث توسعه می‌شود" افزود: درخواست من این است که هیچ کدام از مردم کرمان در روز انتخابات در خانه نمانند و همه پای صندوق‌های رأی بیایید. وی با تصریح به اینکه امروز حلقه مفقوده در مدیریت کشور یک مدیریت کارآمد و مبارزه با تبعیض و فساد است گفت: ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است که باید به‌کار گرفته شود. وی با ابراز اینکه "در چند سال گذشته که به استان کرمان سفر کردم جمعیت عظیم مردم را در عرصه‌های مختلف دیده‌ام" خاطرنشان کرد: یک مدیریت کارآمد در استان کرمان می‌تواند سفره مردم را پررونق کند و اشتغال را افزایش بدهد. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی کرمان به کشورهای همسایه باید افزایش پیدا کند و این امکان وجود دارد گفت: به‌امید اینکه توفیق زیارت مردم کرمان و مزار حاج قاسم برای من فراهم شود همه شما را به خدا می‌سپارم.

منبع:تسنیم

آژانس هم چشم انتظار انتخاب سیزدهم شد

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفتگو با روزنامه ایتالیایی رپابلیکا گفت: برای دستیابی به توافقی برای احیای برجام نیازمند اراده سیاسی همه طرف‌ها هستیم. گروسی همچنین گفت که برای احیای توافق هسته‌ای باید تا تشکیل دولت جدید ایران منتظر ماند. پیش از این نیز گروسی در مصاحبه با وبگاه اکسیوس گفته بود: توافق هسته‌ای با ایران، شرط لازم برای دسترسی آژانس به فعالیت‌های اتمی تهران است. وی افزود: داشتن توافق هسته‌ای با تهران کاملاً لازم و ضروری است زیرا اگر به توافق هسته‌ای با ایران دست پیدا نکنیم، ما یک کور سرگردان خواهیم بود.

منبع:تسنیم

سوت پایان تبلیغاتی زده شد

بر اساس قوانین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و مجالس شورای اسلامی و خبرگان، ۲۴ ساعت قبل از زمان آغاز رای‌گیری تبلیغات انتخابات به پایان می‌رسد. انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری به همراه دومین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۷ صبح ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد. در انتخابات ریاست جمهوری، پس از انصراف علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و محسن مهرعلیزاده، رقابت بین آیت الله سید ابراهیم رئیسی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی و عبدالناصر همتی در روز جمعه ۲۸ خرداد انجام می‌شود. ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری، و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه هم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته شده است. ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط انتخابات هستند که از این تعداد  ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

منبع:فارس

نقشه راه اقتصادی سید ابراهیم رئیسی منتشر شد

کمیته اقتصادی شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، مجموعه ویدئوهایی شامل توضیح در خصوص نقشه راه اقتصادی دولت مردمی برای تحقق ایران قوی منتشر کرد. در این مجموعه ویدئوها، «سید رضا فاطمی امین» ابعاد نقشه راه اقتصادی دولت مردمی را برای رسیدن به ایران قوی تشریح می‌کند. برای مشاهده این برنامه‌ به اینجا مراجعه کنید.

منبع:فارس

هاشمی به رهبر انقلاب نامه زد

محسن هاشمی رفسنجانی، طی نامه ای به رهبر انقلاب از عملکرد شورای نگهبان تظلم خواهی نمود.متن کامل نامه به این شرح است: بسمه تعالی محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه ای با سلام و احترام شرایط حساس این روزهای کشور، فرزند کوچک شما را بر آن داشت که دغدغه هایی را با حضرتعالی در میان بگذارد. ۴۲ سال قبل، جنابعالی به همراه آیات بهشتی، باهنر، موسوی اردبیلی و هاشمی رفسنجانی، نامه ای سرشار از عشق و نگرانی به امام خمینی(ره) نوشتید که اگرچه واژه سلام را در بر نداشت، اما سرشار از آرزوی سلامتی و بی تابی برای امامتان بود و ۱۲ سال پیش نیز آیت الله هاشمی رفسنجانی، نامه ای به شما نوشت که آنچنان مملو از عشق، برادری و خیرخواهی بود که روح آن سلام بر شما و انقلاب بود. امروز از آن جمع یاران، تنها شما مانده اید و البته تکیه گاه مردمی هستید که از آینده خویش نگرانند. مستحضرید که  آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از عدم تاییدشان در شورای نگهبان فرمودند: «وزیر اطلاعات وقت به شورای نگهبان آمده و توضیحاتی درباره رشد آرایم در نظرسنجی‌ها داده و گفته اگر مرا را تأیید کنند، همه رشته‌های ده ساله پنبه خواهد شد.» سخنگوی شورای نگهبان این اظهارات را ساده انگارانه قلمداد و تکذیب نمود؛ اما اکنون وزیر وقت اطلاعات گفته است: «در شورای نگهبان گفتم: براساس گزارشات از کف خیابان در سال ۹۲ آقای رفسنجانی پیروز انتخابات می‌بود. جمع‌بندی من این بود که با توجه به شرایط نظام مصلحت این بود ایشان رد صلاحیت شوند و دلایل آن را توضیح دادم.» حال این روزها در جریان عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیداهای این دوره ریاست جمهوری نیز که حضرتعالی فرمودید ظلم و جفا شده و خواستار جبران توسط دستگاههای مسئول شدید، متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت. من نیز مانند تعدادی از بزرگواران برای آنکه در فضای انتخابات تاثیر منفی نگذارم، سکوت کردم؛ اما اکنون که این مسائل صراحتا درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح گردیده، از جنابعالی درخواست تظلم خواهی دارم. شما  بارها فرموده اید «انقلاب را بدون مردم بی معنا می دانید»، اما به نظر اراده ای که در کشور در حال تقویت نیز هست، نظر مردم را تزئینی فرض کرده و از هر وسیله ای برای تحقق اهداف خود بهره می برند و به جای احراز صلاحیت، رای تمایل به نامزدها می دهند و این رای، جایگزین رای مردم در تشخیص مصلحت و نامزد اصلح شده است و  امروز که در سایه اقتدار جنابعالی، توصیه و مطالبه به حق شما در مورد جبران، از سوی دستگاه‌های مسئول شنیده نمی شود، فردا چه بر سر مردمسالاری دینی خواهد آمد. لذا در کنار بسیاری از دلسوزان، به عنوان فرزندی کوچک از پدر بزرگوارم می خواهم همچون گذشته اجازه تغییر مسیر جمهوری اسلامی به حکومت به اصطلاح اسلامی را نداده و ایران  را از پیچ خطرناک نجات دهید.

منبع:ایسنا

همتی به مهرعلیزاده نامه نوشت

عبدالناصر همتی پس از کناره‌گیری محسن مهرعلیزاده از کاندیداتوری‌ خطاب به وی نامه‌ای نوشت. متن نامه عبدالناصر همتی به شرح زیر است: «برادر ارجمند جناب آقای دکتر مهرعلیزاده با سلام و احترام در مسیر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در غیاب جریانات مهم سیاسی برگزار می شود، حضرتعالی با آزادگی و صراحتتان نقش ارزنده ای به نمایش گذاشته و سعی نمودید تا صدای حذف‌شدگان این رقابت باشید. حال که با انصراف خود از ادامه حضور در انتخابات، مسوولیت مرا سنگین تر نموده اید، از حضرتعالی طلب دعای خیر جهت ادامه این راه پرنشیب و نیز کمک فکری و عملی برای فردای بهتر ایران عزیزمان را دارم.»

منبع:ایسنا

رهبر انقلاب از سفسطه‌گویی‌های مجازی گلایه کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از برخی سفسطه‌گویی‌ها درباره انتخابات در فضای مجازی و مطبوعات گفتند: این افراد در واقع همچون دشمنان ملت دنبال کاهش مشارکت مردم، تضعیف نظام و طبعاً تضعیف ایران هستند که در این صورت ایران با دخالت‌های بیگانگان دچار ناامنی می‌شود و به جولانگاه تروریست‌ها تبدیل خواهد شد. نکته دیگری که رهبر انقلاب به تبیین آن پرداختند رابطه معکوس کاهش حضور مردم و افزایش فشارهای دشمن بود. ایشان گفتند: بر اساس این واقعیت اگر بخواهیم فشارهای اقتصادی دشمنان یعنی تحریم و دیگر فشارها کاهش یابد و رفع شود، باید حضور در انتخابات افزایش یابد و پشتوانه مردمی نظام به رخ دشمنان کشیده شود. رهبر انقلاب همچنین با اشاره به تأثیر حضور بیشتر ملت در افزایش قدرت و کارایی رئیس‌جمهور آینده گفتند: در کشور امکانات و فرصت‌های زیادی وجود دارد که استفاده از آنها به آدم‌های پرکار، خستگی‌ناپذیر و قدرتمند نیاز دارد که این قدرتمندی از حضور و رأی بالای مردم نشأت می گیرد و به رئیس‌جمهور آینده برای کاهش مشکلات توان بیشتری می دهد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با اشاره به تأکید همیشگی بر مسئله «سلامت انتخابات» گفتند: در جمهوری اسلامی انتخابات همیشه سالم بوده و اینکه رؤسای جمهوری بعضاً با سلایق سیاسی کاملاً متفاوت از یکدیگر بر سر کار آمده‌اند نشان‌دهنده انتخاباتِ سالم در همه این سالها است. رهبر انقلاب، «رقابتی بودن» را از دیگر حقایق مسلّم انتخابات در ایران خواندند و افزودند: در این انتخابات و در مناظره‌ها نیز نامزدها با معارضات فکری و زبانی خود رقابتی بودن انتخابات را کاملاً نشان دادند که هر کدام هم طرفداران خود را دارند. البته درباره محتوای مناظره‌ها بعد از انتخابات نکاتی بیان خواهم کرد. ایشان با اشاره به سیاست ثابت دشمن از اول انقلاب تا به امروز در زیر سؤال بردن آراء مردم خاطرنشان کردند: جالب اینجاست بعضی از کشورها که در میانه قرن ۲۱ هنوز به شکل قبیله‌ای اداره می‌شوند و بوی انتخابات هم به آنها نرسیده به‌طوری که مردمشان فرق صندوق رأی و صندوق میوه را نمی‌دانند، تلویزیون ۲۴ ساعته راه می‌اندازند و مدعی هستند انتخابات ایران دموکراتیک نیست. رهبر انقلاب در ادامه به اظهار تردید برخی از قشرهای ضعیف و محروم جامعه برای شرکت در انتخابات اشاره کردند و گفتند: این قشرها توقعات و گلایه‌های بجایی دارند که عمده آنها در مورد معیشت، مسکن و اشتغال است و مسئولان کشور باید واقعاً به این مسائل رسیدگی می‌کردند و انتظار این است که دولت آینده در رأس برنامه‌های خود به این مسائل رسیدگی کند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این افراد به علت گلایه‌های بجا، دست و دلشان به انتخابات نمی‌رود اما بحث اصلی این است که نرفتن پای صندوق رأی و قهر کردن با آن، مشکل را حل نمی‌کند. مشکل هنگامی حل خواهد شد که اولاً همه پای صندوق‌های رأی بروند و ثانیاً به فردی رأی بدهند که توانایی حل این مشکلات را داشته باشد.

منبع:ایسنا

همتی آخرین پیام تبلیغاتی را به جوانان توئیت کرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیام توییتری نوشت: جوانان ایرانی حق دارند که آینده روشنی را جلوی چشمان خود ببینند اگر جوانان ما نقطه روشنی در آینده نمی بینند گناه ماست. « عبدالناصر همتی » در این پیام تاکید کرده است که برای ایجاد افق روشن نیاز به یک دهه رشد اقتصادی بالا و زدودن محدودیت ها داریم. من ریل‌گذاری توسعه ایران را انجام خواهم داد. وی در پیام توییتری دیگری نوشت: من تنها هستم مثل شما مردم. ما تنهاییم. ما در کنار هم دریا می شویم. ما در کنار هم قدرت پیدا می‌کنیم. ما در کنار هم و با هم می توانیم تغییر ایجاد کنیم. ما باید در کنار هم بازی را عوض کنیم! این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیام توییتری دیگری تاکید کرد: من عبدالناصر همتی آمده‌ام و ۶۳ سال آبرو و حیثیت خود را گذاشته ام تا در مقابل جریان تمامیت خواهی که شکل گرفته بایستم. من یکی از شما مردم هستم. من را یاری کنید، ما با هم می توانیم! همتی در پیام توییتری دیگری نوشت: رمز ارزها یکی از حوزه‌های مهم و پیچیده در اقتصاد آینده است. چارچوب گذاری های صحیح در این حوزه استفاده از تجارب موفق جهانی، اجتناب از رفتار سلبی و استفاده از مزیت های رقابتی ایران در این حوزه می تواند به کشور کمک نماید. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۸ خرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

منبع:ایرنا

اولویت دولت اقدام و تحول روشن شد

رئیس ستاد انتخاباتی محسن رضایی در استان مرکزی گفت: ترمیم شاکله اقتصادی کشور در شرایط تحریم و حفظ امنیت در بالاترین سطح ، اولویت کاری دولت اقدام و تحول عنوان شده که یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری است. «محمدرضا نبیونی» روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا، افزود: قدرت و اقتدار نظامی کشور تقویت و تثبیت شده است و دشمنان در تلاش هستند به لحاظ اقتصادی کشور را با مشکل مواجه کنند. نبیونی با اشاره به برنامه‌های این نامزد انتخاباتی در خصوص زنان خانه دار نیز گفت: وی  بر این باور است که زنان باید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی واقف باشند و بهترین فرزند را در دامان خود پرورش دهد و در خصوص  پرداخت یارانه‌ها به  اقشار جامعه نیز پس از ۱۰ سال  باید در رقم یارانه بازنگری شود و منابع مالی تامین آن نیز موجود است . رئیس ستاد انتخاباتی محسن رضایی در خصوص برنامه‌های این نامزد اتخاباتی برای بازار بورس نیز گفت: طیف بزرگی از سرمایه‌گذاران بورس اکنون از قشر متوسط جامعه هستند که با فروش خانه و خودرو در این بازار آمده و متحمل خسارت سنگین شده‌اند و آقای رضایی برای جبران این خسارات پیشنهاد ایجاد صندوق ضرر و زیان بورس را داده که اگر دولت اقدام و تحول پا بگیرد این مهم عملیاتی خواهد شد. نبیونی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری نیز گفت: با توجه به ضرورت بحث دیپلماسی در کشور،حوزه اقتصاد در اولویت قرار دارد که تیم اقتصادی محسن رضایی با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان اقتصادی در راستای رفع مشکلات اقتصادی جامعه برنامه های مدونی دارد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha