پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نماینده ولی فقیه در سپاه تنکابن؛ مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری تنکابن

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تنکابن گفت: با توجه به این که جمهوری اسلامی یک امانت الهی در اختیار ما است، بنابراین حضور در انتخابات و انتخاب اصلح یک تکلیف شرعی و الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام نیک نام در نشست مجازی بصیرتی و سیاسی با عنوان «ویژگی ها و شاخص ها ی انتخاب اصلح» در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید مطهری(ره) و مرکز تخصصی زینب کبری( سلام الله علیها) تنکابن و عموم بانوان بیان کرد: انسان در مسیر زندگی با انتخاب های متعددی مانند انتخاب همسر، شغل و ... روبرو است که یکی از مهمترین آن ها، انتخاب رئیس جمهور است که در سرنوشت ملت تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به سوره مبارکه حمد افزود: در این سوره از خداوند متعال «اهدنا صراط المستقیم» می خواهیم که «صراط الذین انعمت علیهم» یعنی انتخاب درست و انتخاب نادرست مصداقش «مغضوب علیهم» است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تنکابن با اشاره به روایتی از  امیر مومنان(علیه السلام) در مورد فتنه های آخر الزمان، خاطر نشان کرد: این فتنه ها مثل تاریکی های شب به سمت مردم نازل می شود، پس برای رهایی از ان ها خودتان را با قرآن بیمه کنید.

وی با اشاره به در پیش بودن حماسه بزرگ انتخابات، اعلام کرد: زمانی حماسه ۲۸ خرداد، ارزشمند خواهد بود که با بصیرت و آگاهی مردم همراه بوده و در چارچوب قوانین عقلانی و اسلامی توسط نامزدها و مردم صورت گیرد. البته انتخاب اصلح نقشی اساسی در این رویداد تاریخی دارد.

وی به نقل از آیه شریفه ۵۸ سوره مبارکه نساء اظهار داشت: خداوند در این آیه می فرماید«إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلی أَهلِها»پروردگار متعال به شما فرمان می‌دهد که امانتها را به صاحبانش بدهید، براین اساس انتخاب اصلح یک تکلیف الهی است، زیرا جمهوری اسلامی یک امانت الهی است که باید به دست افرادی شایسته  اداره شود و مردم با انتخاب اصلح در حفظ و پاسداری از اصل حکومت نقش مهمی را ایفا می کنند. همچنین با توجه به این که پرچم انقلاب در دست ما امانت است، وظیفه همه حراست از انقلاب است.

نیک نام اظهار کرد: حضرت امام(ره) فرمودند مراقب باشید انقلاب به دست نا اهلان و نا محرمان نیفتد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha