شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبدالفتاح نواب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات وظیفه است که باید همراه با تفکر باشد، گفت: گاهی اوقات یک رأی سرنوشت جامعه را تغیر می‌دهد و در تاریخ اسلام برنامه های متعددی بوده که یک رأی سرنوشت را تعیین کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عبد الفتاح نواب، در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته قم عنوان کرد: بین کسانی که در مکه و یا در سایر بلاد زندگی می‌کنند تفاوتی نیست و همه باید از این مزیت استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه بیان امسال حدود ۶۰ هزار نفر به حج مشرف می‌شوند و عربستان حدود ۱۵ هزار سهمیه دارد، اظهار کرد: عربستان باید سهمیه برابر داشته باشد و سایر سهمیه‌ها نیز باید به ‌صورت مساوی بین سرزمین‌ها تقسیم ‌شود.

وی ادامه داد: برخی افراد سؤال می‌کنند که با توجه به شرایط جامعه بهتر نیست که هزینه سفر به حج را خرج نیازمندان کنیم؟ باید بگویم این حرف درست نیست؛ چون حج واجب است و نمی‌توان آن را ترک کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب افزود: اگر از همین افرادی که این حرف را می‌زنند بپرسید که آیا افرادی را تحت تکفل و حمایت دارند و یا خمس و زکات پرداخت می‌کنند پاسخ منفی می‌دهند.

وی با بیان اینکه انتخابات و حج باعث همبستگی و همگرایی می‌شود، اظهار کرد: خداوند انسان را مختار آفریده و ما هرلحظه در زندگی در حال انتخاب هستیم و باید در انتخاب‌هایمان و آنچه به نفع‌مان است دقت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات وظیفه است که باید همراه با تفکر باشد، بیان کرد: گاهی اوقات یک رأی سرنوشت جامعه را تغیری می‌دهد و در تاریخ اسلام برنامه های متعددی بوده که یک رأی سرنوشت را تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه حدود یک ‌چهارم از اصول قانون اساسی از وظایف رئیس‌جمهور است، تصریح کرد: وظیفه منتخب مردم این است که به قانون اساسی که میثاق جامعه است عمل کند و از اصل ۱۱۳ تا ۱۵۵ از وظایف رئیس‌جمهوری است.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور دومین فرد کشور است و بی‌توجهی برخی از افراد اشتباه است، اظهار کرد: مردم در این زمینه باید با تفکر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در هر کشوری حرف آخر را مردم می‌زنند، ادامه داد: هرکسی رئیس‌جمهور آینده کشور شد، سوگندنامه‌ای را که در مجلس یاد می‌کند قاب بگیرد و در دفتر کار خود قرار دهد؛ زیرا این عمل باعث می‌شود که بهتر به وظایف خود عمل کند.

۶۲\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha