جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انتخابات

هم‌زمان با سراسر کشور انتخابات در شهرها و روستاهای استان همدان آغاز شد و امروز در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ شور و حماسه این رخداد بیش از پیش در بین مردم دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، امروز مردم ولایت مدار استان همدان از شهر سید جمال‌الدین اسدآبادی، ملایر شهر خوشه‌های سبز انگور، تویسرکان شهر هنر، نهاوند شهر سراب‌ها تا بهار دیار آیت‌الله بهاری، علی‌رغم مشکلات اقتصادی موجود و پافشاری دشمنان بر عدم حضور در انتخابات، بار دیگر در کنار صندوق‌های رای حاضشدند تا با انگشتان جوهری خود آینده ایران اسلامی را بیمه کنند.

صف‌های گسترده مردم در شعب اخذ رای پایبندی آنها به نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد و این غیرت و همبستگی مردم تلاش برای رفع مشکلات و ساختن ایرانی آباد را از مسئولان مطالبه می‌کند، در استان مرکزی نیز مانند سایر استان‌ها  مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای باری دیگر سند جمهوریت و اسلامی بودن ایران را امضا می‌کنند.

شور حضور و تجلی بصیرت در سرزمین دارالمؤمنین

محمد صفدری‌تبار پیرمرد ۸۳ ساله‌ای است که با وجود شرایط جسمی و سن و سال و گرمای هوای در صف‌ اخذ رأی صبورانه ایستاده و هنگامی که از او خواستم گفت‌وگویی داشته باشیم با لبخندی اینگونه پاسخ داد: جوانان مهم‌ترند؛ سراغ آنها بروید؛ دنیا باید ببیند که ما جوانان غیوری داریم و میدان را خالی نمی‌کنند.

وی می‌گوید: تنها خواهشی که دارم صدای من را به گوش رهبر انقلاب برسانید که می‌خواهم بگویم رهبر من! تکلیفم را ادا کردم از ما راضی باش...

کمی در این شعبه اخذ رأی ایستادم و به نظاره مردم و اشتیاق آنها برای مشارکت در تعیین سرنوشت کشور عزیزمان نشستم که بعد بعد مدتی ورود خانم جوانی به همراه سه فرزند خردسالش نظرم را جلب کرد.

این بانوی جوان همدانی اظهار می‌کند:  آنچه به عنوان یک راهبرد اساسی نظام اسلامی را بیمه می‌کند، عبارت است از حضور حداکثری و نمایش شور و اشتیاق بی‌حد و حصر مردم برای رقم زدن انتخابی مسئولانه است.

وی ادامه می‌دهد: علاقمند بودم که فرزندان به همراهم بیایند و از کودکی با این وظیفه شرعی و ملی آشنا بشوند و هدف دیگرم این بود که به رهبرم نشان دهم که او تنها نیست و به دنیا بگویم همه فرزندانم فدای یک تار موی رهبرم...

از این شعبه خارج شدم و وارد شعبه اخذ رأی دیگری در یکی از مناطق حاشیه شهر شدم؛ قصد داشتم تفحصی درباره سم پاشی رسانه‌های معاند مبنی بر عدم حضور مردم مناطق محروم در پای صندوق یا حضور با هدف دریافت اقلام خوراکی داشته باشم.

حسین نقدی، معلمی میانسال با محاسن کمی سپید شده با خانواده ۶نفره خود وارد شعبه شد. او از هنگام ورودشان برای تک تک فرزندانش درباره انتخابات صحبت می‌کرد و به آنها از اهمیت این رویداد به زبان پدرانه خود سخن می‌گفت.

وی می‌گوید: انتخابات، مظهر سه عنصر اصلی؛ خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری مردم است که با سرمایه‌گذاری در یک روز، آینده کشور را ترسیم می‌کند و از مؤثرترین شیوه‌ها برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و حرکت به سوی آینده روشن محسوب می‌شود و از سوی دیگر، جشن بزرگ بصیرت، عقلانیت، شور و شعور ملی و انقلابی است که موجبات خنثی‌شدن ترفندهای دشمن و تضمین امنیت و ثبات همه جانبه ایران عزیز و سربلند را فراهم خواهد کرد.

نقدی اضافه می‌کند: این رویداد سرنوشت‌ساز، به مثابه فرصتی بی‌نظیر برای تجدید قوای کشور و نظام اسلامی است که در انتخاب خدمتگزاران صالح و مردمی و کارگزاران امین، توانمند، دلسوز و انقلابی تبلور می‌یابد.

شور حضور و تجلی بصیرت در سرزمین دارالمؤمنین

فاطمه نقدی، دختر ۱۸ ساله و فرزند سوم خانواده نقدی است که برای نخستین بار می‌خواهد در تعیین سرنوشت کشورش مشارکت کند؛ او با اشتیاق زیاد برای بیان حرف‌هایش جلو می‌آید.

او ابراز می‌کند: در هر دوره از انتخابات که حضور پدر و مادرم را در پای صندوق رأی مشاهده می‌کردم، آرزو می‌کردم هر چه سریع‌تر به سن مجاز رأی دادن برسم و بتوانم در انتخابات شرکت کنم، چراکه این حس تکلیف و مسئولیت نسبت به کشورم را دوست دارم.

وی عنوان می‌کند: امروز حس کردم برای کشورم مهم هستم که این تکلیف بر عهده‌ام گذاشته شده و امیدوارم که با انتخاب اصلح شاهد پیشرفت نظام جمهوری اسلامی باشیم.

شور حضور و تجلی بصیرت در سرزمین دارالمؤمنین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha