سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
انتخابات

حوزه/ شنیده های انتخاباتی در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

سران به رئیس جمهور منتخب پیام تبریک تلگراف کردند

سران و مقامات کشورها پیروزی آقای رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفتند.رئیس جمهور و نخست وزیر عراق در گفتگوهای تلفنی جداگانه با آقای رئیسی ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب، بر تقویت روابط تاکید کردندرئیس مجلس اعلای اسلامی، دبیر کل جنبش النجبا، رئیس جریان سیاسی الفتح، عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق و حزب الله عراق هم در پیام‌هایی پیروزی آقای رئیسی را تبریک گفتند. نخست وزیر ارمنستان با ارسال نامه‌ای، ضمن تبریک پیروزی آقای رئیسی بر آمادگی کشورش برای همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کرد. رئیس جمهور ازبکستان هم با تبریک انتخاب آقای رئیسی به ریاست جمهوری ایران، ابراز امیدواری کرد: همکاری دوجانبه گسترش یابد. دیروز هم روسای جمهور روسیه، سوریه، ارمنستان، کوبا، ترکیه و جمهوری آذربایجان، دبیرکل حزب ا.. لبنان، امیر کویت، امیر قطر، سلطان عمان، رئیس دولت امارات و جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین پیروزی آقای رئیسی را تبریک گفتند.در داخل نیز آقایان شمخانی،لاریجانی،همتی،رضایی،قاضی زاده هاشمی،زاکانی،قالیباف،سید حسن خمینی،حناچی،آیت الله اعرافی،سپاه پاسداران،ارتش و ....تبریک گفتند.

منبع:شبکه خبر

سپاه از مشارکت حماسی ملت قدردانی کرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای ضمن اینکه مردم ایران را پیروز اصلی انتخابات ۲۸ خرداد دانست، از مشارکت حماسی ملت نیز قدردانی کرد.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با قدردانی و تجلیل از حضور شکوهمند و مشارکت حماسی و شورانگیز ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد، تحقق حماسه سیاسی ۱۴۰۰ را بیانگر هوشمندی و درایت مثال‌زدنی ایرانیان در فهم عمیق مقتضیات و الزامات تحقق گام دوم انقلاب و صیانت از استقلال، امنیت و منافع ملی و پیش برندگی اهداف و سیاست‌های کلان کشور در عرصه داخلی و خارجی دانست. در بخشی از این بیانیه آمده است: هجرت مقتدرانه، آگاهانه و هنرمندانه ملت ایران پای صندوق‌های رأی مصداق زیبای "مهاجران الی الله بود" که در یوم‌الله ۲۸ خردادماه، نمایش مجدد مردم‌سالاری دینی و دفاع از حرم امن جمهوری اسلامی را برکت بخشید و پشتوانه مطمئن، قدرتمند و عزم‌آفرینی در صحنه بهبود زندگی مردم فراهم آورد. این بیانیه می‌افزاید: بی‌تردید جوشش انگیزه‌های خدایی و لبیک رسا و ماندگار ملت به، ولی فقیه زمان و پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، به رغم عملیات روانی و تلاش‌های وسیع جبهه مزدور و مزور رسانه‌های غربی و صهیونیستی و بنگاه‌های تبلیغاتی ارتجاع منطقه‌ای برای القای یأس و ناامیدی، تحریم و انصراف مردم از مشارکت در انتخابات؛ جلوه‌های جدیدی از اقتدار و استحکام جمهوری اسلامی به اردوگاه معاندین نظام تحمیل و آنان را سرافکنده و شکست خورده، مقهور تیزهوشی و بیداری خود ساخت. این بیانیه با قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی و نهادهای نظارتی انتخابات و نیز نیروهای مسئول تأمین و برقراری امنیت، سلامت و آرامش دل‌انگیز این رخداد بزرگ، تصریح کرده است: حضور شکوهمند، پرشور و با نشاط مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه و ظهور اراده ملی برای خلق حماسه باشکوه دیگری در سپهر سیاسی کشور، فرصت نوینی برای دفع تهدیدهای استکباری و قطع زنجیره دشمنی‌ها علیه جمهوری اسلامی و گشایش‌های تاریخی برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در مدیریت و راهبری اجرایی کشور و شتاب بخشی به روند پیشرفت ایران اسلامی، ایجاد کرد. این بیانیه در پایان ملت ایران را پیروز اصلی میدان انتخابات معرفی و با سپاس از حضور حماسی و باشکوه آنان برای اثبات وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پایبندی به آرمان‌های شهیدان گرانقدر انقلاب و میهن اسلامی به ویژه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی تأکید کرده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک این پیروزی بزرگ و تاریخ‌ساز به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، ملت شریف ایران و رئیس‌جمهور محترم و منتخب مردم حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، در تداوم راهبرد همیشگی و خدشه‌ناپذیر همکاری با دولت‌ها، آمادگی همه‌جانبه خود برای تعامل و همکاری با دولت آینده، در چارچوب مأموریت‌ها و وظایف قانونی محوله و متناسب با رسالت انقلابی خود به ویژه در حوزه مردم یاری و خدمت‌رسانی به محرومان و توسعه امر خطیر سازندگی و آبادانی کشور اعلام می‌دارد.

منبع:شبکه خبر

روحانی برای تحویل سکان دولت به رئیس‌جمهور منتخب اعلام آمادگی کرد

حجت‌الاسلام حسن روحانی با حضور در دفتر آیت الله سید ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد و انتخاب وی با رأی ملت را تبریک گفت، همچنین ابراز امیدواری کرد کشور در دولت جدید به بهترین شکل اداره شود. روحانی با بیان اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش ایشان قرار گرفته است، گفت: از خداوند برای رئیس جمهور منتخب مردم توفیق می‌خواهم تا به بهترین وجه مسئولیت خودشان را انجام دهند. رئیس‌جمهور همچنین با قدردانی از دست اندرکاران انتخابات، اظهار کرد: از همه آنهایی که شور انتخاباتی را آفریدند از کاندیداها، صدا و سیما، فضای مجازی، ستادها و همه آنهایی که این انتخابات را به خوبی اجرا کردند اعم از وزارت کشور، شورای نگهبان، نظار، هیأت‌های اجرایی، همه آنهایی که امنیت و سلامت انتخابات را به خوبی تأمین کردند و پروتکل‌های مربوط به سلامت را مورد توجه قرار دادند تشکر و سپاسگزاری می‌کنم. وی با اشاره اینکه از امروز تا ۴۵ روز دیگر که باید این مسئولیت در اختیار دولت جدید قرار بگیرد و رئیس جمهور منتخب رسماً مسئولیت‌های کشور را بر عهده بگیرد، کاملاً در کنار ایشان هستیم، گفت: از امروز برای هر همکاری، همراهی و اقدام که برای کشور لازم است آماده‌ایم. روحانی خاطرنشان کرد: در روزهای پیش رو هر لحظه و ساعت که لازم باشد اعضای دولت آماده همکاری هستند برای اینکه دوران انتقالی به خوبی سپری شود و رئیس جمهور منتخب بتواند کابینه خودش را تا پایان وقت مقرر آماده کند و با رأی اعتماد از مجلس فعالیت خود را آغاز کند. رئیس‌جمهور با ابراز خوشحالی از اینکه مردم به ندای قانون، وجدان و مصالح کشور گوش دادند و بدون توجه به بدخواهان و دشمنان نظام با صندوق قهر نکردند و انتخابات باشکوهی رقم زدند، گفت: امیدواریم برادر بسیار عزیزم جناب آقای رئیسی بار مسئولیت اجرای کشور که سنگین‌ترین بار در میان قوا بوده و به دوش ایشان گذاشته شده را به بهترین وجه به مقصد برساند. وی تاکید کرد: تردید ندارم همه مردم چه آنهایی که رأی دادند و چه آنهایی رأی ندادند چه آنهایی که پای صندوق آمدند و چه آنهایی که پای صندوق نیامدند حامی رئیس جمهور منتخب خواهند بود، از روز ۱۲ مرداد جناب آقای رئیسی رئیس جمهور همه مردم هستند و شک ندارم که همه مردم از دولت قانونی ایشان حمایت خواهند کرد تا منافع و مصالح‌شان به بهترین وجه اجرایی و عملیاتی شود.

منبع:مهر

رهبر معظم انقلاب حماسه عظیم ۲۸ خرداد را تبریک گفتند

در پی حضور حماسی و شورانگیز ملت بزرگ ایران در انتخابات ۲۸ خرداد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی پیروز بزرگ انتخابات را ملت ایران دانستند و با تأکید بر اینکه نه گلایه از دشواری معیشت، نه مخالف‌خوانی‌ها با انگیزه دلسرد کردن مردم و نه عواملی مانند تهدید بیماری فراگیر و برخی اختلال‌ها در آغاز ساعات اخذ رأی نتوانست بر عزم ملت فائق بیاید، خطاب به منتخبان مردم در مسئولیت والای ریاست‌جمهوری یا عضویت شوراها، گفتند: فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدایی را همواره مدّنظر داشته باشید. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم ملت بزرگ و سربلند ایران! حضور حماسی و شورانگیز در انتخابات ۲۸ خرداد، صفحه‌ی درخشان دیگری بر افتخارات شما افزود. در میانه‌ی عواملی که هریک به‌گونه‌ای می‌توانست مشارکت در انتخابات را کم‌رنگ کند، مناظر چشم‌نوازِ اجتماعات شما در مراکز رأی‌گیری در سراسر کشور، نشانه‌ی آشکاری از عزم راسخ و دلِ امیدوار و دیده‌ی بیدار بود. پیروز بزرگ انتخابات دیروز، ملت ایران است که یک‌بار دیگر در برابر تبلیغات رسانه‌های مزدور دشمن و وسوسه‌ی خام‌اندیشان و بدخواهان، قد برافراشت و حضور خود در قلب میدان سیاسی کشور را نشان داد. نه گلایه از دشواری معیشت طبقات ضعیف، نه دلتنگی از تهدید بیماریِ فراگیر، نه مخالف‌خوانی‌هایی که با انگیزه‌ی دلسرد کردن مردم از ماه‌ها پیش آغاز شده بود، و نه حتی برخی اختلالات در جریان رأی‌گیری در ساعاتی از روزِ انتخاب، هیچ‌یک نتوانست بر عزم ملت ایران فائق آید و انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا را دچار مشکل سازد. اینجانب جبهه سپاس بر خاک می‌سایم و خداوند علیم و قدیر را بر توفیقی که به ملت ایران عطا کرد و نظر رحمتی که بر ایران و جمهوری اسلامی افکند، شکر بی‌پایان می‌گزارم. به ملت ایران شادباش می‌گویم و به حضرات محترمی که با انتخاب مردم به مسئولیت والای ریاست‌جمهوری یا عضویت شوراها در سراسر کشور دست یافته‌اند، همراه با عرض تبریک، قدردانی از این ملت باوفا و پایبندی کامل به وظائفی را که در قانون برای آنان شمرده شده است، یادآوری می‌کنم. فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدایی را همواره مدّنظر داشته باشید. لازم می‌دانم از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور و دستگاه‌های حافظ امنیت و سلامت و رسانه‌ی پرتلاش ملی و نامزدهای محترم و همه‌ی کسانی که به‌نحوی به این آزمون بزرگ کمک کرده‌اند تشکر کنم. به حضرت ولی‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه که صاحب اصلی این کشور و این نظام است سلام عرض می‌کنم و درود می‌فرستم، علو درجات امام عزیز که سلسله‌جنبان حرکت عظیم ملت ایران بود و شهیدان والامقام را که برترین افتخارات کشورند، از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

منبع:تسنیم

واشنگتن به منتخب ملت ادای احترام کرد

ساعاتی پس از اعلام رسمی نتیجه نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ایران وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه واکنش نشان داد. به گزارش رسانه‌های غربی، وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه اعلام کرد که به ادامه گفت‌وگوها با ایران برای احیای توافق هسته‌ای، بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ متعهد است. این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا با تکرار اتهام زنی‌های بی اساس این کشور علیه ایران و نادیده گرفتن حماسه حضور مردم ایران در انتخابات مدعی شد که انتخابات ریاست‌جمهوری ایران آزاد و عادلانه نبوده است.

منبع:تسنیم

سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران احضار شد

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: به‌دنبال اخلال در برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در برخی شهرهای این کشور از جمله لندن و بیرمنگام که با توهین به رأی‌دهندگان و عوامل اجرایی و ضرب‌وشتم یکی از رأی‌دهندگان از سوی عناصر تروریست ضدانقلاب و مخالف دموکراسی همراه بود، راب مک ایر سفیر بریتانیا امروز از سوی دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این تحرکات آشوبگرانه و تروریستی به وی اعلام گردید. خطیب‌زاده افزود: به سفیر انگلستان گفته شد که دولت و پلیس این کشور  در عمل به وظایف خود مبنی بر تأمین امنیت حوزه‌های رأی‌گیری و رأی‌دهندگان ناموفق عمل کرده‌اند. مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه همچنین یادآور شد دموکراسی پای صندوق‌های رأی محقق می‌شود و نه در تحرکات عده‌ای قلیل آشوبگر در خیابان‌ها. سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: در این ملاقات نسبت به عملکرد شیطنت‌آمیز و نفاق‌افکنانه رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در بریتانیا از جمله بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال که با برنامه‌ها و نوع خبرسازی‌های خود سعی در تقویت تحریم انتخابات، تشویق مردم به اعتراضات خیابانی و اخلال در روند انتخابات داشتند نیز شدیداً انتقاد شد و تأکید گردید این اقدامات خلاف دموکراسی و مشوق تحرکات آشوبگرانه، در حافظه مردم ایران ثبت خواهد شد. سفیر انگلستان در جریان این احضار گفت، مراتب را به لندن گزارش خواهد کرد.

منبع:تسنیم

منتخب جمهور بیانیه قدردانی داد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب با صدور بیانیه‌ای  اعلام کرد:  آنچنان که در این انتخابات مستقل وارد شدم، به پشتوانه آراء بالا و اعتماد کم‌نظیر شما، ان شاء الله دولتی پرکار، انقلابی و ضدفساد را تشکیل می دهم، و به سوی بسط عدالت، به‌عنوان مأموریت محوری انقلاب اسلامی حرکت خواهیم کرد و تمام ظرفیت های دولت را برای ایجاد نهضت بزرگ خدمت به ایرانیان عزیز به کار خواهیم بست. متن کامل بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی علی بن موسی الرضا بعدد ما احاط به علمک حمد وثنای الهی که قلوب ملت را برای مشارکتی پرشور و تاریخی هدایت کرد و رضایت امام، شهیدان و همه عاشقان و دلباختگان انقلاب اسلامی را پدید آورد. دیروز بار دیگر، دنیا شاهد حماسه ای عظیم از ملت به پا خاسته ای بود که با ایمان و معرفت و همدلی، صفحه ای نو از تاریخ معاصر را به روی خود گشود. اینجانب مراتب شکر و خاکساری خود را به درگاه با عظمت الهی ابراز می دارم و به ارواح پاک و مطهر شهدای پر فضیلت انقلاب اسلامی، خصوصا حاج قاسم عزیز که یاد و نامش در این روزها، فضای کشور عزیزمان را عطرافشان کرده بود، درود و سلام می فرستم. مردم عزیز ایران، انتخابات دیروز مظهر خداباوری، مردم باوری و خودباوری ملی و جشن بزرگ سیاسی شما در گام دوم و آغاز قرن نو بود که در ایام میلاد امام رئوف علیه السلام متجلی شد. امروز روز مهربانی و بردباری و روز اتحاد، رفاقت و همدلی است. منتخب این انتخابات بر اساس قاعده مردم سالاری دینی، منتخب همه ملت و خادم همه جمهور است. چه آنانی که بنده را برگزیدند و چه عزیزانی که به نامزدهای محترم دیگر رای دادند و چه آنانی که به هردلیلی در پای صندوق های رای حاضرنشدند. اینجانب؛ خلق این رویداد مبارک را به محضر امام عصر«عج»، رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی که با تدابیر داهیانه خود، دل های مردم را برای حضور در این صحنه هدایت کردند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و دست یکایک مردم را به خاطر خلق این حماسه بزرگ به گرمی می‌فشارم و پیروز این جلوه گری و درخشش جهانی را ملت بزرگ ایران میدانم که همچنان آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی، از عدالت طلبی و استقلال خواهی تا آزادی جویی و عزت مندی را در تارک خواسته های به حق خود با رای شان فریاد می زنند. از مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه، جامعه روحانیت، علمای شیعه و سنی، اساتید دانشگاه، نخبگان علمی، فرهنگی و سیاسی، رئیس و نمایندگان پر تلاش مردم در مجلس، تشکل های مردمی و جهادی، شخصیت ها، احزاب و گروههای سیاسی، جوانان غیور و دانشجویان و طلاب، کارگران و کشاورزان، اصناف و بازاریان، فرهنگیان و هنرمندان، ورزشکاران، زنان و دختران، اقوام و قومیت های مختلف ایرانی، برادران اهل سنت، اقلیت های دینی، هموطنان خارج از کشور، رای اولی های عزیز و همه ایرانیان غیور در شهرها و روستاها، صمیمانه تشکرمی کنم. ملت ایران؛ دیروز شما به عهد خود با صداقت وفا کردید و امروز نوبت این بنده خدا و خادم شماست که به عهدی که با شما بسته ام وفادار بمانم و لحظه ای در خدمت به شما، کوتاهی نکنم. بدون تردید در این مسیر نیازمند همراهی، دلسوزی و دعای خیر همیشگی شما هستم. مردم عزیز ایران آنچنان که در این انتخابات مستقل وارد شدم، به پشتوانه آراء بالا و اعتماد کم‌نظیر شما، ان شاء الله دولتی پرکار، انقلابی و ضدفساد را تشکیل می دهم، و به سوی بسط عدالت، به‌عنوان مأموریت محوری انقلاب اسلامی حرکت خواهیم کرد و تمام ظرفیت های دولت را برای ایجاد نهضت بزرگ خدمت به ایرانیان عزیز به کار خواهیم بست. لازم می‌دانم از همه نامزدهای محترم، چه آنانی که به هر دلیلی تا انتهای رقابت باقی نماندند و چه کاندیداهایی که تا روز آخر با حضورشان گرمی بخش انتخابات بودند قدردانی نمایم و ان شاء الله از دیدگاه های ارزشمندشان برای تدبیر امور استفاده خواهم کرد. در پایان از زحمات ارزشمند همه دست‌اندرکاران نظارتی، اجرایی، نیروهای انتظامی، رسانه ملی و فعالان شبکه‌های اجتماعی و اصحاب رسانه و خبرنگاران، که علیرغم شیطنت های دشمنان مردم، به مشارکت پرشور در انتخابات کمک کردند تقدیر می نمایم و از تلاش های شبانه روزی ستادهای مردمی  و حامیان عزیز که داوطلبانه وارد میدان شدند و به این خادم کوچک  مردم کمک کردند تشکر می کنم.

منبع:فارس

صهیونیست‌ها علیه منتخب ملت عقده گشایی کردند

«لیور حیات» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز شنبه در یک رشته پیام توییتری به انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران واکنش نشان داد. این مقام صهیونیست آیت‌الله رئیسی را فردی توصیف کرد که متعهد شده که به سرعت برنامه نظامی هسته‌ای ایران را به پیش ببرد و انتخاب وی مقاصد مخرب واقعی ایران را شفاف کرده و باید نگرانی عمیق فوری جامعه بین‌المللی را برانگیزد. سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه پیام توییتری نوشت: «بیش از آن،‌ برنامه هسته‌ای ایران باید فورا متوقف شده، کاملا به عقب رانده شده و به صورت نامحدود متوقف شود. برنامه موشک‌های بالستیک ایران نیز باید برچیده شود».جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای این کشور تنها با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌شود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها اعلام کرده که انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نشده است. رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا بوده و بر اساس گزارش‌ها، این رژیم بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های خود دارد. از سوی دیگر، در حالی که ایران یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده اما رژیم صهیونیستی تا کنون از امضای این پیمان بین‌المللی امتناع می‌ورزد و اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهد.

منبع:فارس

ردای ریاست بر تن رئیسی نشست

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در نشست خبری با حضور رسانه های داخلی و خارجی ضمن تشکر از مردم برای حضور در انتخابات گفت: ابتدا باید شاکر خداوند و بعد حضور مردم در این واقعه بود. علی رغم همه فشارها و نارضایتی های حاصل از تحریم و روند ایجاد نارضایتی ها بوسیله عواملی که فکر می‌کنند با فشار خود به این مردم می‌توانند به اهداف خود برسند؛ این مردم بنا به حمایت و راهنمایی مقام معظم رهبری که هر لحظه با هدایت‌ها و راهنمایی خود حرکت در مسیر انقلاب را به ما می‌آموزند موجب این شکوه و عظمت شد. وی تصریح کرد: در کنار آن از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که هم در مراحل قبل از برگزاری انتخابات، در مراحل حین انتخابات همیشه حامی و راهنمای ما بودند. از رئیس‌جمهور که همه اختیارات و راهنمایی های لازم را در اختیار وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور قرار دادند تشکر می‌کنم. همچنین از مجریان انتخابات و ناظرین شورای نگهبان، استانداران، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، مجلس، رسانه های عزیز و صدا و سیما ، قوه قضاییه و نیروهای امنیتی و انتظامی تشکر می‌کنم. رحمانی فضلی در مورد آمار نهایی انتخابات ۱۴۰۰ گفت:  از کل واجدین شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر بوده است که میزان مشارکت ۴۸/۸ بوده است. وی ادامه داد: بدین وسیله آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند. وزیر کشور افزود: آقای محسن رضایی میرقائد ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رأی کسب کرده است و آقای عبدالناصر همتی ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و۲۰۱ رأی بدست آورده است. رحمانی فضلی ادامه داد: آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز ۹۹۹۷۱۸ رأی بدست آورده است و بقیه آراء، باطله محسوب می‌شود که ۳۷۲۶۸۷۰ رأی را شامل می‌شود. ما در اعلام نتایج باید تک تک شعبه ها که شامل ۶۶ هزار شعبه در کل کشور می‌شود، ناظرین شورای نگهبان و اجرائیات وزارت کشور، نهایتا باید صورتجلسات را امضا کنند. این صورتجلسات در سلسله مراتب به تهران می‌آید و در تهران هم باید شورای نگهبان و هیات اجرایی آن‌ها را امضا کنندوی در مورد اینکه چرا در ساعت ۱۴:۰۰ آمار را اعلام نکرده‌اید، اضافه کرد: اگر این صورتجلسات امضا نشود اعلام رسمی نمی‌شود. در ساعت ۲ بعد از ظهر هنوز ۲۰۰ شعبه تاییدیه‌های نهایی لازم ناظرین و امضای آن‌ها نشده بود که  به من گفتند و من گفتم باید امضاهای لازم و تاییده نهایی شده باشد. رحمانی فضلی بیان داشت: دیشب آقای همتی آمده بودند به اعضای ستاد خداقوت بگویند و همچنین تاکید داشتند که شرایط به گونه‌ای است که لازم دانسته بود برای اجرای کامل قانون در وزارت کشور حضور یابند. فرایند انتخابات پیچیده است، بخصوص از مرحله ثبت‌نام و اخذ رای و شمارش آن باید مراقبت شود. ما سعی کردیم با الکترونیکی کردن و تعبیه نقاط مطمئن از تقلب و تخلف جلوگیری کنیم. وی با اشاره به احتمال تخلف و تقلب در انتخابات گفت: هیچ تخلف یا تقلب که بتواند تاثیری بر انتخابات داشته باشد نداریم. هر کسی شکایتی داشت به شورای نگهبان مراجعه کند. رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که آقای عرف در نشست خبری چند ساعت پیش خود آمار تعداد آراء شمارش شده را بر اساس ۹۰ درصد آراء اعلام کرده‌اند بیان داشت: نه؛ ۹۰ درصد شعبات را اعلام داشته‌اند. وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره زمان اعلام نتایج سایر انتخابات‌ها گفت: به دلیل کثرت نامزدهای انتخابات های شوراهای شهر و روستا شمارش آرا همچنان در حال انجام است. نتایج انتخابات های میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و همچنین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز به محض پایان شمارش و تجمیع اعلام خواهد شد.

منبع:فارس

آیت الله سعیدی نماینده مردم قم شد

انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در قم برگزار شد. براساس شمارش آرای صندوق های انتخابات مجلس خبرگان رهبری آیت الله سید محمد سعیدی گلپایگانی با ۲۶۹ هزار و پنج رای به عنوان منتخب مردم قم در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد. آیت الله مهدی نیکویی نیز ۵۶ هزار و ۵۰۴ رای در صندوق های اخذ رای داشت.

منبع:فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha