جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 964753
۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
پژوهشگاه شهید صدر

حوزه/ حرف محمدباقر این بود: «قدرت بیان دکتر شریعتی عالی است. به‌خاطر ارتباطش با مردم و به‌خصوص جوان‌ها، آنها را درک می‌کند و واقعیت جامعه را خوب می‌فهمد. زبان خوشی هم دارد و واژگان مدرن را به‌جا استفاده می‌کند...».

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت سالگرد درگذشت مرحوم دکتر علی شریعتی در صفحه مجازی پژوهشگاه شهید آیت‌الله محمدباقر صدر آمده است:

موفق در جذب جوانان

یکی از شاگردان ایرانی سابق محمدباقر به‌تازگی به نجف آمده بود و، به‌خاطر آمدنش، مهمانی گرفت و استاد و چند نفر از شاگردانش را به خانه دعوت کرد. پس از ناهار، باب سؤال دربارۀ دکتر شریعتی و سایر علما را باز کرد. دوست داشت از او بیشتر بداند. مهمان با شور، درحالی‌که عصبانی شده بود، از او می‌گفت و اشکال می‌کرد.

محمدباقر آهسته میان حرفش آمد: «با آرامش بحث کنیم. نیازی به این‌همه هیجان نیست.» او آرام شد و از دکتر مثال‌هایی آورد. اما حرف محمدباقر این بود: «قدرت بیان دکتر شریعتی عالی است. به‌خاطر ارتباطش با مردم و به‌خصوص جوان‌ها، آنها را درک می‌کند و واقعیت جامعه را خوب می‌فهمد. زبان خوشی هم دارد و واژگان مدرن را به‌جا استفاده می‌کند...».

بعد از رفتن مهمان‌ها، سید محمد حیدری از محمدباقر دربارۀ درک دکتر از اسلام پرسید. محمدباقر تأملی کرد و گفت: «با او باید بحث علمی و منطقی کرد. این روزها با ابزارهای دوران علامه مجلسی نمی‌شود حرف زد». معتقد بود او مرد فهمیده‌ای است ولی اشکالات اساسی هم دارد.

کتاب نا_ ص١٧٠

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha