شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انتخابات 1400

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به اینکه زنان به عنوان نیمی از بدنه جامعه معرف نمادهای ارزشی جامعه هستند،تصریح کرد: بانوان تحولات سیاسی و اجتماعی را در دو حیطه خانواده و جامعه هدایت می‌کنند.

با پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر گرگان، خانم لیلا کابوسی در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های فرهنگی_تبلیغی مدارس علمیه این استان پرداخت.

وی، انتخابات را یکی از جلوه های بارز مشارکت سیاسی افراد جامعه از جمله جامعه زنان دانست و بیان کرد: مردم با حضور در انتخابات می‌توانند در امور کشور دخالت آگاهانه و همه جانبه داشته باشند و با تأثیرگذاری در فرآیندهای تصمیم‌گیری، سرنوشت خود را تعیین کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به اینکه زنان به عنوان نیمی از بدنه جامعه معرف نمادهای ارزشی جامعه هستند، توضیح داد: بانوان تحولات سیاسی و اجتماعی را در دو حیطه خانواده و جامعه هدایت می‌کنند.

خانم کابوسی ادامه داد: انتخابات در واقع یک وظیفه سیاسی، دینی و همگانی است که کلیه اقشار جامعه اعم از مردان و زنان را شامل می‌شود و زنان در این زمینه، به خوبی ایفای نقش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات نیز مبلغان مدارس علمیه خواهران فعالیت‌های چشمگیری را در خصوص تشویق آحاد جامعه به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح داشته‌اند، عنوان کرد: در این راستا فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران در چهار محور اساسی صورت گرفته است که برگزاری صدها نشست بصیرتی و سیاسی، پرسمان‌های سیاسی‌، پرسش و پاسخ به شبهات انتخاباتی و برگزاری تریبون‌های آزاد ویژه طلاب و مبلغان در مدرسه علمیه و نیز در مجامع عمومی، از آن جمله است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی حوزه‌های علمیه اعزام مبلغ است، توضیح داد: اعزام مبلغان به چهار صورت انجام شد و انجام بیش از ده مورد مصاحبه‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی از آن جمله است.

خانم کابوسی، اعزام مبلغان به صورت چهره به چهره و ترغیب آحاد جامعه به‌منظور حضور حداکثری در انتخابات با انتخاب فرد اصلح را از دیگر فعالیت‌های تبلیغی مدارس علمیه استان دانست و ادامه داد: بیش از صدها مبلغ ضمن انجام فعالیت‌های مختلف، به هیئات مختلف مذهبی و خانوادگی و پایگاه‌های بسیج اعزام شده و به برگزاری نشست های بصیرتی سیاسی با مشارکت‌ نهادهای دانش‌آموزی و ادارات پرداختند.

وی افزود: برگزاری مراسمات ویژه دانش‌آموزان رای اولی به‌ویژه در ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله‌علیها) و روز دختر در این ایام انجام شد، همچنین برگزاری جشن‌های روز دختر با برگزاری مسابقات و اهدای جوایز صورت گرفت.

مبلغ حوزه، فعالیت طلاب و مبلغان در فضای مجازی و تولید محتوا را از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه خواهران در چند سال اخیر دانست که در ایام انتخابات نیز با ایجاد هشتگ‌های مختلف در قالب‌های پادکست، فیلم، فتوکلیپ و عکس نوشته به تولید محتوا اقدام کردند.

خانم کابوسی در پایان، برگزاری سیرهای مطالعاتی و مسابقات کتابخوانی ویژه طلاب و مبلغان و اردوهای بصیرتی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی_تبلیغی مدارس علمیه استان معرفی کرد.

انمتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha