شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بصیرتی

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، هنر تبلیغ را بالاترین و ظریف ترین هنرهاست دانست و گفت: هنر تبلیغ، عواطف، عقل و اندیشه را تحت تأثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیرماه ۱۳۶۰ به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، گفت: در عصر جدید که بودجه تبلیغاتی در دنیا، از بودجه نظامی پیشی گرفته و جنگ سخت جای خود را به جنگ نرم داده است، تبلیغات فرهنگی از سرمایه های عظیم قرن حاضر به شمار می آید.

وی افزود: با توجه به این که بزرگ ترین توطئه بر ضد انقلاب اسلامی ایران، توطئه تبلیغاتی است و مهم ترین فشار بر انقلاب، تهاجم فرهنگی است، اهمیت پرداختن به این امر بسیار ضروری به نظر می رسد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، رشد و گسترش ابزارها و تکنیک های تبلیغی را ویژگی بارز عصر حاضر دانست و گفت: پیامد این رشد روزافزون، تغییر شکل نظام تبلیغاتی در سطحی فراگیر به همراه آثار دامنه دار بوده است.

وی افزود: امروز سرمایه های عظیمی در جهان صرف تبلیغات می شود. بی گمان نتیجه بخش بودن تلاش ها و خدمات فعالان در این عرصه، درگرو هدف گذاری و برنامه ریزی سنجیده، استفاده از تکنیک های مناسب و قوی و نیز مستلزم آگاهی از روش های تأثیرگذار در این زمینه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، هنر تبلیغ را بالاترین و ظریف ترین هنرهاست دانست و گفت: بکارگیری هنر تبلیغ  علاوه بر اینکه عواطف، عقل و اندیشه را تحت تأثیر قرار می دهد.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به ماموریت های سازمان تبلیغات، تصریح کرد : این نهاد انقلابی، به جهت تبلیغات دینی مردمی، سازمان دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل های مردمی، ترویج معارف و فرهنگ اسلام، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به ویژه جوانان، از متن انقلاب متولد شد و در گذرگاه های حساس و خطیر که دشمنان اسلام در حذف انقلاب و فرهنگ اسلام ناب محمدی می کوشیدند، وارد میدان شده و رشد نموده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، در مورد سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد وگفت: معظم له فرمود «ما معتقدیم این مجموعه ای که امروزه به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی گرد هم آمده اند، بالاترین و منسجم ترین مجموعه ای است که در طول تاریخ تبلیغاتمان داشته ایم. چهره نورانی اسلام را برای جهانیان روشن نمایید که اگر این چهره با آن جمال جمیل که قرآن و سنّت در همه ابعاد به آن دعوت کرده اند، از زیر نقاب مخالفان اسلام و کج فهمی های دوستان خودنمایی نماید، اسلام جهانگیر خواهد شد».

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان ابزار تبلیغاتی را مهمترین  ابزار کارآمدی نظام اسلامی ایران دانست و گفت: در عصر حاضر که استکبار جهانی تمامی توان خود را برای تهی کردن نسل جوان از ارزش های دینی و اسلامی به کار گرفته اند، بر همگان است که با احساس وظیفه و تکلیف، به تقویت پایه های تقوا و تعهد در این مرز و بوم بپردازند.

وی  درپایان به وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی در مقطع  حساس کنونی اشاره کرد و یادآورشد: سازمان تبلیغات اسلامی، وظیفه ای بس عظیم دارد که با برنامه هایی دقیق، نیازهای نسل جوان و تمامی اقشار جامعه را شناسایی کرده و با ابداع و نوآوری و روزآمدی ابزارها در راه دین باوری و خودباوری آنان، تلاش کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha