جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصاحبه با دکتر عباس موزون

حوزه/ جوانی به نام آقای شیرازی در قم در داخل حرم، نزدیک ضریح حضرت معصومه (س) تجربه نزدیک به مرگ داشته است؛ ایشان از بدن مفارقت می کند و مطابق با گزاره ها، خادم را می بیند، افکار خادم را می خواند، جسد را می بیند، جسد را منتقل می کند، روح مادربزرگ مرحوم خود را می بیند، تونلی در سقف حرم ایجاد می شود ...

به گزارش خبرگزاری حوزه، فصل دوم برنامه «زندگی پس از زندگی» در ماه مبارک رمضان، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد و واکنش های بسیاری پیرامون این برنامه در فضاهای گوناگون رسانه ای منعکس شد؛ به همین دلیل، انجام مصاحبه با کارشناس-مجری این برنامه و همچنین برگزاری دو نشست تخصصی با حضور کارشناسان مربوطه پیرامون آن در دستور کار رسانه رسمی حوزه های علمیه قرار گرفت و به صورت پخش زنده از سایت و صفحه اینستاگرام حوزه نیوز پخش شد.
    
 

ببینید:

تیزر | گفت وگو با مجری برنامه "زندگی پس از زندگی"

فیلم کامل گفت‌وگوی خبرگزاری حوزه با مجری برنامه زندگی پس از زندگی

     

مصاحبه ای که ملاحظه می فرمایید، ماحصل گفت و گوی ما با دکتر عباس موزون، کارشناس-مجری و تهیه کننده برنامه زندگی پس از زندگی است که تقدیم نگاه شما خواهد شد.

     

* ضمن تشکر از فرصتی که در اختیار رسانه رسمی حوزه های علمیه قرار دادید، در ابتدا از خودتان برای ما بفرمایید.

به نام خدا - عباس موزون هستم، بنده هم تشکر می کنم از خدا که شما خوبان را قرار داد؛ فرصت را قرار داد؛ گوش، چشم و صدا را برای انتقال معنا قرار داد و از زحمات شما قدردانی می کنم که این فرصت را در اختیار قرار دادید تا بتوانیم انتقال معنا کنیم.

      

* استارت برنامه زندگی پس از زندگی از کجا زده شد؟ نحوه آشنایی شما با تجربه گران از کجا آغاز شده است؟

بنده در سن ۲۳ سالگی در مشهد مقدس با پژوهش های دکتر ریموند مودی آشنا شدم. او یک روانشناس، پزشک و فیلسوف آمریکایی است که مدرک دکترا در این سه حوزه دارد و به عنوان یک روانشناس، متوجه شده بود برخی از افرادی که دچار کما شده و یا به طور موقت، ایست قلبی دارند، مشاهدات مشابهی دارند.

برای او سوال می شود که علت این مشابهت ها چیست؟ در حالی که این گزاره ها، گزاره های کارکرد مغزی نیز نبوده است و این دو سؤال که یکی وجود مشابهت ها و دیگری گزاره هایی که ناشی از کارکرد مغز نیست، سؤالاتی را در ذهن او پدید آورد و در همین راستا، پژوهش های خود را آغاز کرد و مطمئن شد که ادراکاتی بیرون از بدن و مغز برای این افراد اتفاق می افتد.

بنده با تحقیقات دکتر ریموند مودی آشنا شده و به این حوزه علاقه مند شدم و این علاقه را داشتم که می شود از مطالعه در مخلوق، به خالق رسید. بنده معتقدم که اگرچه به زحمت؛ اما با دقت در محسوسات و با شیوه های تجربی هم گاهی می شود ردپاهایی از وجود عالم غیب یا رد پاهایی برای کمک به اثبات وجود عالم غیب کشف کرد.

همین علاقه ها سبب شد کتاب پروفسور ماسارو ایموتوی ژاپنی را در سال ۱۳۸۵با این موضوع ترجمه کردم؛ چراکه اگر زندگی پس از زندگی یک شخص غربی (دکتر ریموند مودی) را دیدم که در علوم تجربی و اقلیم فرهنگی تجربی و تجربه گرایی با روش های خودشان به وجود عالم غیب اقرار می کند، یک فرد شرقی (پروفسور ماسارو ایموتوی ژاپنی) نیز با تحقیقات خود به این نتیجه رسیده بود که آب می فهمد، می بیند، می شنود و همین مسائل سبب شد که سال ۸۵ این کتاب را ترجمه نمایم.

با ترجمه این کتاب در آن زمان، سروصداهایی ایجاد شد و توجهات را به خود جلب کرد؛ برخی اتفاقات افتاد که این کتاب مهجور بماند؛ اما اصل این مطلب وارد کشور شد.

    

پاسخ عجیب مجری برنامه "زندگی پس از زندگی" به یک سؤال / دستور گرفتم این برنامه را بسازم

* تحقیقات شما از چه سالی آغاز شد؟

بنده کار خود را از کتابخانه آستان قدس شروع کردم و برای این موضوع، یک یا دو کتاب بیشتر وجود نداشت و بعدها اینترنت آمد و تحقیقات اینترنتی خود را آغاز و از اواخر سال ۱۳۹۴ کار میدانی خود را شروع کردم.

     

* اولین سوژه خود را از کجا پیدا کردید؟

اولین سوژه ای که مستقیما به سراغ او رفتم، آقای محمد زمانی قلعه، اهل اصفهان بود که بنده در آن زمان فقط قصد داشتم کتاب بنویسم و حدودا تا دو سال فقط برای کتاب کار می‌کردم و تحقیقاتم برای نوشتن کتاب بود. برنامه تلویزیونی، کتاب مرا متوقف کرده است و هنوز کتاب در حال تکمیل می باشد.

آقای زمانی قلعه در ابتدا نمی پذیرفت که تجربیات خود را بیان کند و استدلالش این بود که با گفتن من، آنچیزی که دیده ام خراب می شود و نگرانی هایی همچون قضاوت شدن داشت و تلاش کردم نگرانی های ایشان را کم کنم که بالاخره راضی شدند و به لطف خدا برای اولین بار در تاریخ ایران از هفت هزار سال قبل تاکنون، همایشی با موضوع تجربه نزدیک به مرگ در دانشگاه یزد برگزار شد و بعد از آن طی چند سال، ۱۵ همایش همراه با ایشان می رفتیم و بنده مقدمه و مؤخره برنامه را می گفتم و ایشان تجربه خود را بیان می کردند و این همایش را در قم نیز برگزار کردیم.

پس از برگزاری همایش های گوناگون در قم، یزد، بندرگناوه، تهران و ...، کانالی را در فضای مجازی راه اندازی کردیم که سریعا به چند هزار نفر عضو رسید و از اعضای آن، نویسنده درباره این موضوعات درآمد و البته هماهنگی با بنده نداشتند و از آن کانال، کتاب هایی ناخواسته تولید شد و از آن کتاب ها، سخنران تولید شد و این موارد در حالی بود که بنده سال ها پیش از این شروع کرده بودم و به این زایش های ناخواسته توجهی نداشتم و راه خود را در پیش گرفته بودم و برنامه ای برای کار گیشه و بازار نداشته و ندارم و نخواهم داشت و تلاش کردم کار پژوهشی ریشه ای، عمیق و بدون شتاب داشته باشم و در یک مقطعی به یک علت متافیزیکی، کتاب متوقف شد و تقریبا می توان گفت بنده و همسرم دستور گرفتیم که باید کار تصویری انجام دهیم.

    

* دستور گرفتید؟ از چه کسی؟

الان چون یک موضع رسمی است نمی توانم بگویم؛ البته کلیت این موضوع در فصل یک برنامه گفته شده است و آن اینکه جوانی به نام آقای شیرازی در قم در داخل حرم، نزدیک ضریح حضرت معصومه (س) تجربه نزدیک به مرگ داشته است؛ ایشان از بدن مفارقت می کند و مطابق با گزاره ها، خادم را می بیند، افکار خادم را می خواند، جسد را می بیند، جسد را منتقل می کند، روح مادربزرگ مرحوم خود را می بیند، تونلی در سقف حرم ایجاد می شود، جوان خوشرویی می آید و همراه با مادربزرگ با آن جوان از آن تونل عبور می کنند و به آن سوی فراماده می روند، در آنجا مواردی پیش می آید که یک قسمت از فصل یک برنامه است.

این افراد، بر می گردند پایین و ایشان تجربه را به مدت چهار سال پنهان می کند؛ ایشان در آن زمان مجرد بوده و در زمان تأهل، شبی خواب می بیند که در حرم حضرت معصومه (س)، مادربزرگ مرحومش در کنار حضرت معصومه (س) در کنار ضریح ایستاده اند و هر دو با ناراحتی به او نگاه می کنند؛ او جویای ناراحتی می شود و مادربزرگش می گوید: خانم حضرت معصومه (س) از شما ناراحت هستند و جملاتی با این مضمون بیان می کنند که: شفایی که در حرم ما گرفته ای، متعلق به ما بوده و اجازه نداری که این شفا را مخفی کنی و باید این مطلب را بگویی.

از این جا به بعد آن را اجازه دهید که نگویم و مایل نیستم ادامه ماجرا گفته شود.

این شخص با ما مرتبط شد و متوجه شدیم که ما موظف به تولید برنامه هستیم و یک فرایند بسیار سخت؛ اما بسیار شیرین و در عین حال از نظر مادی بسیار تلخ و از نظر معنوی بسیار شیرین برای ما شروع شد که خروجی آن، برنامه هایی است که در دو فصل پخش شده است.

    

پاسخ عجیب مجری برنامه "زندگی پس از زندگی" به یک سؤال / دستور گرفتم این برنامه را بسازم

* سوژه های بعدی را چگونه پیدا کردید؟

پیش از آنکه فصل اول برنامه ساخته شود، از نظر تعداد تجربه گر غنی بودم؛ چون در آن کانالی که ایجاد کرده بودیم، چند هزار عضو وجود داشت و بزرگترین کانال فارسی زبان دنیا در این حوزه بود و هست و شامل علاقه مندان، مخاطبان عام، علاقه مندان متخصص، هنرمندان علاقه مند به این حوزه و تجربه گران بود و تجربه گران با مراجعه به ادمین کانال، داستان خود را بیان می کردند و بخشی از سوژه ها نیز در ۱۵ همایشی که در شهرهای گوناگون برگزار شده بود، به ما مراجعه کرده بودند و تجربه خود را بیان می کردند.

همایش ها و کانالی که در این زمینه داشتیم، چند صد تجربه گری که به تأیید رسیده بودند را در اختیار بنده گذاشت؛ تجربه گرانی که با ارزیابی و آزمایش به واقعیت داستان آنان پی بردیم و حدود ۳۰ نفر از این عزیزان برای یک برنامه تلویزیونی دعوت شدند.

    

* راستی آزمایی شما از تجربه گران چگونه بوده است؟

تعدادی از سنجه ها و گزاره ها در این تجربه ها وجود دارد که ۱۵ مورد آن را آقای دکتر ریموند مودی در کتاب خود آورده بودند که یکی از آنان، تونل نور بوده است که البته تونل نور برای بیشتر این افراد اتفاق افتاده بود و برای برخی دیگر از اشخاص، گذرگاهی مثل پل، درب، پرده، پیاده رو یا ... بوده است؛ اما عمدتا تونل بوده است.

همچنین گزاره های دیگری نیز وجود دارد که از سوی پژوهشگران این عرصه اعلام شده است.

به لطف خدا و به خاطر علاقه زیادی که داشتم و زمان بسیاری که اختصاص داده و می دهم، تجربه های داخلی و خارجی متفاوتی را جمع کرده و متوجه شدم که اشتراکاتی بیش از آنچه که اعلام شده، وجود دارد و در حال حاضر به حدود ۶۰ سنجه و گزاره برای راستی آزمایی رسیده ام که با آقای دکتر ریموند مودی نیز مطرح کردم و ایشان نیز قبول داشتند.

البته این ۶۰ سنجه و گزاره برای سنجش خود تجربه است و باید جدای از تجربه، تجربه گر را نیز سنجید و برای تجربه گران نیز نزدیک به ۱۰ تکنیک و فن دارم تا شخص را نیز بسنجم و در مجموع ۷۰ گزاره و سنجه برای راستی آزمایی «تجربه» و «تجربه گر» وجود دارد.

    

* آیا در سوژه هایی که با آنان ارتباط داشتید، شخص متفاوتی هم وجود داشته است؟

عمده تجربه گرانی که در برنامه می آیند کسانی هستند که لااقل یک مورد استثنایی بین همه تجربه گران در دسترس برای آنان وجود دارد.

منظور از تجربه های در دسترس، تجربه هایی است که در کتاب یا اینترنت آمده است.

مثلا آقای محمد واحدی که سال گذشته آمدند، در حال دویدن، از بدن خارج شده و نمی میرد؛ یعنی جسم نمی میرد؛ حتی ایست موقت قبلی هم نداشت است؛ چه برسد به اینکه بگوییم از نظر پزشکی مرگ کلینیکی رخ داده است و این نکته مهمی است که حوزویان باید درباره آن تحقیق و صحبت کنند.

ما در این برنامه ها نگفته ایم «مرگ»؛ این اتفاقات، مرگ نیست و تجربه ای نزدیک به مرگ است؛ البته گاهی برخی از این اشخاص به تأیید پزشک، مرده اند که البته اقلیت هستند و عمده این اتفاقات، یا کما بوده، یا ایست قلب لحظه ای بوده که با شوک برگشته و یا مسئله دیگری بوده است.

کسانی که این برداشت را کرده اند که منظور ما «مرگ» است، اشتباه برداشت کرده اند؛ اگر کسی گفته است که این اتفاقات، مرگ است، مجموعه برنامه ما نمی تواند پاسخگوی این سخن باشد.

برنامه ما با گفتگوی تک مجری (نریشن) شروع می شود: «تجربه نزدیک به مرگ»

این چهار کلمه ابتدای برنامه ماست؛ یعنی قبل از اینکه هر کلمه ای را بشنوید، این چهار کلمه را خواهید شنید.

 و در ادامه گفته ایم: «حالتی که فرد به یک باره از بدن خارج می شود»؛ پس صحبت از «مرگ» نکرده ایم.

ما واژگانی سنجیده شده را انتخاب کرده و جوانب گوناگون آن را سنجیده ایم.

با این اوصاف است که قائل به این نیستیم که این اتفاقات مرگ است؛ بلکه خروج موقت از بدن است و ما در این برنامه، به دنبال «عالم غیب» هستیم؛ نه «مراحل مرگ».

     

پاسخ عجیب مجری برنامه "زندگی پس از زندگی" به یک سؤال / دستور گرفتم این برنامه را بسازم

* سوژه های شما برای برخی از افراد باورپذیر نیست؛ چگونه می توان این اتفاقات را باور کرد؟

فکر می کنم کسی که کل برنامه ها را دیده باشد، یا نمی تواند و یا خیلی سخت می تواند این سخن را بگوید که برایم باورپذیر نبوده است؛ اگر هم بگوید، با احتیاط خواهد گفت.

جمله سؤالی بنده از این اشخاص این است که چطور باور نمی کنید واقعی بودن این برنامه را؟

عبدالحمید لرستانی تجربه گر اهل آبادان در فصل دوم بودند؛ ایشان در حالی که بدن، جسد، پیکر و ... در بیمارستان بستری است و در کماست و چندبار در بیمارستان گفته است که باید از دستگاه جدا شود، بیان می کند که در منزل خواهرم دو گوسفند با سر سفید و سیاه به کنتور آب بسته بودند و یکی از این گوسفندان با فلان رنگ را برای شفای من سر بریدند و یا در منزل ما تعزیه گرفته بودند و منتظر بودند که فردا مراسم عزای مرا بگیرند و یا بیان می کند: وارد منزل شدم و پای دختر فلانی به فرش گیر کرد و چای به زمین ریخته شد و یا گفته است: فلان دکتر که قرار بود دستگاه را از من جدا کند، به زمین نشست و گفت من نمی توانم این کار را انجام دهم.

به همین ترتیب، هفت شاهد در یک برنامه نشان داده ایم و وقتی سراغ هفت شاهد رفتیم، همه متعجب بودند که چطور این شخصی که در بیمارستان بوده، این اتفاقات را دیده و بیان می کند؟

و یا بیان می کند که دیدم: برادرم به زیر باران رفته بود و گریه می کرد و به سربازی که پای آتش خود را گرم می کرد، گفت که برادرم در بیمارستان است و حرف های رد و بدل شده بین برادر و سرباز را بیان می کند.

از کسی که این اتفاقات را باور نمی کند، این سوال را دارم چطور این اتفاقات را باور نمی کنی که هفت شاهد زنده در شهر آبادان حضور دارند و می توانید از این اشخاص هم سؤال کنی.

اگر باور نمی کنی، چرا به آبادان نمی روی و از آن هفت نفر سؤال نمی کنی؟

جمله خبری بنده نیز خدمت این شخص این است که: «باور نمی کنی؟ باور نمی کنم که باور نمی کنی».

    

* برای برخی این پرسش وجود دارد که آیا این تجربه برای خود آقای موزون هم اتفاق افتاده است یا خیر؟

سؤال بعدی

    

* آیا آقای موزون از مرگ می ترسند؟

بعد از عمر بسیار طولانی با خانواده ام با پسرم، با دخترم و با همسرم، عزیزترین، شیرین ترین، رهایی بخش ترین و باارزش ترین جایزه ای که خداوند می تواند به بنده بدهد، این است که فرصت کامل تر شدن را در دنیایی کامل تر به دست بیاورم و از گرما، سرما، عرق، خستگی، گرانی، تهمت و غیبت و همچنین خوبی کردن و ظلم دیدن، وفا کردن و بی وفایی دیدن، غیبت نکردن و غیبت شدن، قضاوت نکردن و قضاوت شدن، تهمت نزدن و تهمت خوردن، یاری کردن و یاری نشدن رها شوم؛ من خسته ام؛ اما این خستگی ها را با لذت و افتخار به عنوان جیره و توشه آن طرف می دانم و منتظر هستم زودتر به پاداش برسم؛ البته نه اینکه خود را انسان خوبی بدانم؛ بلکه توکل دارم به خدای متعال و می دانم که خداوند رحیم است و به عشق اهل بیت (ع) امید بسته ام.

     

پاسخ عجیب مجری برنامه "زندگی پس از زندگی" به یک سؤال / دستور گرفتم این برنامه را بسازم

* کدام تجربه گر، بیشتر شما را تحت تأثیر قرار داده است؟

هر کدام از تجربه گران از جنبه های گوناگون تأثیرات مختلفی داشته اند.

مثلا از حیث پژوهشی که بتوانیم سند جهانی ارائه کنیم، برنامه آقای عبدالحمید لرستانی بوده است.

از جهت وسعت و عمق عناصر فرامادی و پدیده ها و گزاره های فرامادی، اقای محمد زمانی قلعه.

از حیث زمان، فهم نسبیت زمان و درک مفهوم زمان، تجربه آقای محمد واحدی.

از جنبه کرم اهل بیت (ع) و مرام و دستگیری آنان، تجربه خانم مختارزاده.

از حیث عظمت جایگاه والدین، تجربه آقای مهدی حسن نژاد.

از این جنبه که اهل بیت(ع) انسان های بامرام را دوست دارند، دو نمونه است که یکی از آنان اهل یزد است و جلوی دوربین نمی آید و نمونه دوم تجربه آقای حسن تحققی از مشهد است.

    

* به عنوان سؤال پایانی بفرمایید بعد از برنامه آقای بهروز عظیمی و اتفاقات آن برنامه، چه حاشیه ها و بازخوردهایی به شما رسید؟

از این برنامه، بازخوردهای متعدد و جذابی برای ما آمد.

یکی از این بازخوردها را جناب حجت الاسلام والمسلمین فرح زاد، کارشناس برنامه سمت خدا در یک تماس تلفنی برای بنده تعریف کردند و گفتند: آشنایی دارم که سال ها همسرش را اذیت می کرد و کل خاندان این مسئله را می دانستند. این شخص بعد از دیدن این برنامه، دست خانم را می بوسد و چهار دنگ از منزل را به نام همسر خود زد و از او حلالیت گرفته بود و به تمام فامیل گفته بودند.

یا مورد بعدی خانم و آقایی بودند که با بنده تماس گرفتند و آن خانم می گفت: شوهرم سال ها مرا اذیت می کرد و بعد از برنامه، همانجا دست و پای مرا بوسید و از من حلالیت گرفت.

و یا یکی از مخاطبان گفت: رفتار پدرم با مادرم همانند رفتار مهمان برنامه شما بود؛ بعد از مشاهده برنامه، جلوی چشم تمام بچه ها از مادرم حلالیت خواسته و گفته است تسبیح مرا بیاورید و شروع به گفتن سبحان الله کرده است.

    

پاسخ عجیب مجری برنامه "زندگی پس از زندگی" به یک سؤال / دستور گرفتم این برنامه را بسازم

   

گفت و گو: محمد رسول صفری عربی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرتضایی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    71 2
    برنامه تاثیر گزاری است. در جمع خانمهای فامیل دیگر خیلی کم غیبت می شنویم. الحمدالله صبرو آرامش در خانواده ما بیشتر شده
    • مهلا پویایی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      15 5
      اقای نوزون من همهی قسمت های برنامه رو دیدم هیچ کدوم از تجربه گران چیزی درمورد حدود حجاب و مسئله حجاب مشاهده ای داشته اند؟
  • علی IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    26 2
    برنامه بسیار تاثیرگذاری بود.
    • میکاییل IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      4 0
      سلام انشالاه مورد توفیق الهی باشید برنامتون بسیار عالیه
  • زهرا جعفرزاده IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    23 0
    مطالب بسیار عالی بود، خدا بهترین اجر رو به دست اندرکاران این برنامه خصوصاً آقای موزون عنایت کنه،به امید ظهور سرورمون حضرت ولی عصر علیه السلام.
  • فاطمه یوسفی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    16 0
    این برنامه عالی و بی نظیر بود دست همه عزیزان فعال در این زمینه درد نکند و خدا قوت انشاءالله که اجر کار خود را از ام المومنین حضرت خدیجه و حضرت زهرا سلام الله بگیرید.
  • می می GB ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    19 14
    با سلام، این حقیر بر این باورم که اگر سریال تلویزیونی زندگی پس از زندگی از مسیر اصلی روشنگری خارج شود و به یک ابزار تبلیغاتی در جهت حق جلوه دادن فعالیت های دینی - مذهبی و حقیقت داشتن معارف دینی تبدیل شود، آنگاه مطمئنن و یقینن در پایان راه با شکست مواجه خواهد شد. البته این حقیر برای مجری برنامه و همکاران وی آرزوی موفقیت را دارم و نه شکست را. حقیقتی که برای من مسلّم است، این است که عالم دنیوی - شهودی تجلی و جلو و ظهور یکی از حالت های کلی و بیشمار عالم غیب می باشد و خارج و جدا از آن نیست. حالت های کلی و بیشمار عالم غیب بین دو سر حد؛ یکی نهایت کمال و دیگری نهایت نقصان به ترتیب پشت سر هم از طریق وقوع قیامت ها و یا مه بانگ های بیشمار بر اثر نوسانات متوالی انقباض و انبساط محتوای جهان های بیشمار بطور همزمان و همسان به ظهور میرسند و به فعلیت در می آیند. لذا هیچ گونه راه فراری از چرخه یا زنجیره حیات ها و یا زندگی های بیشمار دنیوی - شهودی وجود ندارد و همین جهان و جهان موازی و همسان و بیشمار سرا های جاودانه ما انسان ها و خیلی از موجودات زنده و مفید دیگر می باشند و جهان به اصطلاح فانی و باقی عارفان دینی هردو یکی می باشند و نه دو تا. همچنین خداوند متعال در لحظه حال و در عین واحد هم ظهور واقعیت عینی است و هم حضور واقعیت محض و غیبی دارد. داستان های دینی در مورد خداوند افسانه های اوهامی بیش نیستند.
    • ... IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 2
      مطالب جالبی بود فقط من منظور شما از اینکه داستان های دینی داستان واهی و لکی بیشتر نیستند متوجه نشدم منطور شما اینه داستان های دینی مثل ادیان اسلامی و ادیان ابراهیمی الکی هست یا ادیان بودایی و غیر از ادیان الهی ؟؟
  • آلیشا GB ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    7 5
    به زبان تمثیل آشی که خداوند متعال در مبداء برای هرکدام از ما افراد انسانی با دست های مبارک خویش پخته است به اختصار به شرح زیر می باشد : خداوند متعال در حالت اولیه کمال آیده آل بهشتی وجود و هستی هرکدام از افراد انسانی را از یک خانوده ده عضوی مشتمل بر پنج آدم و پنج حوای خودی در سطح کمال زیبایی و خوبی و بطور همزمان و بدون تولید مثل و تسلسل نسل و همگی را هم سن و سال و در یک سن معتدل ( به احتمال قریب به یقین در سن چهل سالگی ) آفریده و به همه ما حیات جاودانه اهداء نموده است. در پاسخ به این سوال که آن حیات تا قبل از شروع نزول هستی و آغاز سَفَر آفرینش چه مدت طول کشیده است؟ هیچ انسانی قادر به ارائه یک پاسخ روشن و حقیقی و مطابق بر واقعیت نخواهد بود. زوجیت با غیر و تولید مثل و افزایش جمعیت از طریق آمیزش جنسی والدین و تسلسل نسل ها فقط مربوط به طول راه و سَفَر آفرینش می باشد و لذا نه در مبداء وجود داشته و نه در معاد وجود خواهد داشت. انسان در مبداء برای زوجیت با خویش آفریده شده است و نه برای زوجیت با غیر از خود. آن زوجیت های اولیه پنج نوع به شکل زیر بوده اند : الف - یک مرد و زن هردو با بدن های مادی . ب - یک مرد و زن هردو با بدن های روحی. پ - دو مرد هردو دوقلوی همزاد و همجنس و زوج خویش با بدن های روحی. ت - دو زن هردو دوقلوی همزاد و همجنس و زوج خویش با بدن های روحی. ث - یک مرد و یک زن هردو دوقلوی همزاد و غیر همجنس و زوج خویش با بدن های روحی. این ده انسان همان نفوس یا خویشتن های مجرد اولیه می باشند که دارای ده کالبد در سطح کمال زیبایی بوده اند و زیر یک سقف مشترک درکنار همدیگر میزیسته اند. در طول سفر پشت سر هم و در قالب غیر به ظهور می رسند و حیات های موقتی دنیوی را تجربه می کنند و در پایان سفر دوباره بهم می پیوندند و از آن حیات اولیه بهشتی و جاودانه برخوردار می گردند و آن حیات تازمانی طول خواهد کشید که خداوند متعال تصمیم به سفری دیگر بنماید.
  • مهسا IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    16 1
    سلام من واقعا نمیدونم چطور باید از جناب موزون و همکارانشون و تمام تجربه گرهایی که تو این برنامه حاضر شدن تشکر کنم.مدتها بود از خدا دور شده بودم مشکلاتی تو زندگیم به وجود اومد و مورد تهمت و قضاوت قرار گرفتم،البته که خودم هم تا حدودی تو مشکلات به وجود اومده مقصر بودم و گناهکار.تو بدترین روزهای زندگیم تمام قسمتهای برنامه رو میدیدم و بعضی تجربه ها عمیقا منو تحت تاثیر قرار داد و اشکام بند نمیومد.فقط میتونم تشکر کنم از کسانی که باعث شدن به سمت خدا برم،امیدوارم خدا اجرشون رو بده و در دنیا و آخرت رستگاری نصیبشون بشه خصوصا آقای موزون با لحن گرم و دلنشینشون
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    21 0
    برنامه عالی بود واقعا خیلی تغییر کردم ممنون از زحمات شما
  • امیر IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    7 2
    باسلام و تشکر خدمت آقای موزونی وتمام دست اندرکاران این برنامه فوق العاده آموزنده من تا قبل از اینکه این برنامه رو ببینم خیلی گناه میکردم ولی از روزی که این برنامه رو دیدم سعی کردم توبه کنم وبیشتر به خداوند نزدیک شوم خلاصه خداوند خیردنیاوآخرت رابه آقای موزونی بدهد ازتون خواهش دارم دوباره این برنامه رو بسازید
  • موسوی IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    12 0
    سلام خدا خیرتون بده ان شاء الله که بهترین ها نصیبتون بده ممنونم از زحمات جناب آقای موزون و همکارانشون
  • مسعود IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    9 0
    سلام و خدا قوت برنامه بسیار خوب و تاثیرگذاری است . تقاضا دارم ساخت آن همچنان ادامه پیدا کند و متوقف نشود . خدا توفیقتان دهد
  • مرجان IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    11 0
    با سلام وخسته نباشید به آقای موزون لطفا برنامه های جدید در مورد تجربه پس از مرگ بسازید ممنون
  • فرشته شریفی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    11 1
    سلام من مذهبی هستم ولی تا الان هیچ سخنرانی وکتابی به اندازه این برنامه مراتحت تاثیر قرارندادهصبر وتحمل این وضعیت وحشتناک مملکت برای من ثمره دیدن این برنامه است ودانستن اشد عذاب اخروی برای مسءولینی که ما رابه این بدبختی کشاندندتنها مایه ارامش منست اقای موزون دست مریزاد
  • فرناز IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    4 1
    سلام برنامه تاثیرگذاری واقا از استاد ممنونم از فصل دوم برنامه دیدم تصمیم گرفتم چله ترک گناه بگیرم و مراقله نفس و حلالیت گرفتن و حلال کردن واقعا تا عمر دارم دعاگوشونم
  • آرین ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    4 2
    انشاالله همه ی عوامل و کسانی که زحمت کشیدند سلامت و عاقبت بخیر بشوند
  • مجید IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 6
    سلام برنامه خوبی است ولی این عدالت انصاف نیست یکی ببیند وآدم خوبی شود دیگری در منجلاب فرو رود این از عدالت خدا بعید است
    • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      3 0
      هر کس نسبت به عمل جزا یا مجازات میشه
  • خدا IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    6 0
    سلام باتشکر از آقای موزون من دخترم رو چند ماه که از دست دادم و هر وقت که بی قرار ودلتنگ دخترم میشم با دیدن این برنامه به آرامش میرسم و قدری از دلتنگی هام کم میشه
    • یکی از مردم IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      به احادیث مراجعه کنید.کودکانی که قبل از بلوغ فوت میکنند تحت تربیت حضرت ابراهیم وحضرت زهرا قرار میگیرند.خداوند به شما صبر بدهد.
  • رامین IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    7 1
    جناب موزون عزیز شما و همکارانتون بسیار کار بزرگی انجام دادید و به بسیاری از سوالات و شک و شبه ها با ساخت این برنامه پاسخ دادید.قطعا کسانی هم هستن که نمی خواهند این موارد را قبول کنند.توصیه بنده حقیر به شما و همکاران محترمتون اینه که دست از تلاش و ساخت سریهای جدید این برنامه برندارید چرا که خیلی از مردم مفهوم واقعی گناه،خیر،بخشش،ظلم و.... رو درک کردن و از طرفی کسانی هستند که هنوز برنامه های شما رو ندیدن و مطمئنم بعد از دیدن مستندهای شما در اونها تحول روحی مثبتی ایجاد خواهد شد و این برای شما و همه کسانی که در این خصوص تلاش کردن قطعا اجر عظیمی به دنبال خواهد داشت. ازتون بسیار ممنون و سپاسگزارم و از خداوند برای شما عاقبت بخیری را خواهانم
  • لیلا IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    11 0
    خیلی عالی وفوق العاده
  • محمد IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 1
    سلام خداوند بمن توفیق دادخیلی ازچیزهارادرعلم رویا ببینم بعدازاینکه فرزند معصومم راازدست دادم وجود مقدس اقاامام زمان راکه برای عرض تسلیت تشریف اوردندوهمدیگررابوسیدیم وخیلی معجزه های دیگر
  • معصومه IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    6 0
    برنامه آقای موزون موفق ترین برنامه صدا و سیما است درووووود بی پایان به دست اندر کاران موفق و پرتلاش این برنامه سازنده و مفید فقط یک سوال داشتم لطفا اگر امکانش هست در مورد نخواندن نماز و رعایت نکردن حجاب هم در مورد تجربه گران اگر موردی هست توضیح دهید
  • 3875727241 IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    من برنامه را ندیدم ولی تا برای خودم پیش نیاد باور نمیکنم که البته پیش اومده و یک سال پیش قبل از روشن شدن هوا در حالت خواب و بیدار یک موجود بلند را کنار خودم دیدم هر چه فریاد زدم کسی نشنید یعنی غیر از چشمانم همه بدنم از کار افتاد‌.
    • بی نام و نشان IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 2
      سلام من ممنونم برنامه خیلی خوبیه اما آقای موزون به گفته خودتون از زبان امام صادق اگه اشتباه نکنم این مرگ نیست چه مرگ موقت تا زمانی که رشته ی نورانی ما را به زمین وصل نگه داشته به هیچ عنوان نکرده ایم این از لحاظ علمی هم ثابت شده است ولو طرف تو کما و مرگ مغزی باشه و نکته آیی که برام سوال هست ما بعد مرگ به بهشت یا جهنم نمی‌رویم به جایی میرویم به اسم برزخ که تقاص شر یا خیر اعمال ماست و باز آن هم نمیتونه قبل از جدایی کامل و مرگ حتمی رخ بده و این چیز ها اکثرا رویاست که ما شب ها زیاد میبینیم و هر جا میرویم و کسی که مرد به برزخ رفت نمیتونه برگرده تا حقیقت امر رو بگه اون چیزی که میبینن فقط پرده کوچکی از حقیقت بزرگ است و رستاخیز که پس از قیامت میآید و بعد معلوم میشود که بهشتی است و که جهنمی . برزخ هم مانند این دنیا جایی برای زندگی است فقط با ارتقا حواس و ماهیت وجودی و به همین خاطر تعلقات این دنیا رو فراموش میکنیم و به اعمالشان می اندیشیم . حسن برنامه شما این بود دمی و لحظه ای بیاندیشیم که چه هستیم و چه کردیم و خودمان قاضی شویم و حکم کنیم بر اعمالشان. شفاعت دست خداوند و به اذن او به اولیا داده میشود و تصور اینکه شخصی خود را شفاعت شده از سوی اولیا میبیند و برگشتن خود را به این دلیل اشتباه است شفاعت در قیامت حادثه می شود نه برزخ یا رویا یا خواب و اولیا یا هر شخصی که می‌بینند فقط مسیول گفتن پیام است به این شخص اگر شفاعتی صورت بگیرد باید امید داشت در قیامت باشد ولی شفا در عالم رویا هم بوده بر منکرش لعنت در هر حال من هم تحت تاثیر برنامه شما خواستم با کسی که خصومت دیرین داشتم مصالحه کنم و در همین ایام که به این فکر بودم کاری کرد که از انسانیت به دوره و من هم با شک به اینکه حقیقت کدام است اندک مطالعه ای کردم ناچیز و حداقل خیلی چیز ها فهمیدم و باز ممنونم اما بعضی چیزها باید دو طرفه باشد وقتی تنها تو تحت تاثیری دیگری سو استفاده میکند پس بهتر است بسپاری به روز جزا..
    • احمد IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      1 1
      ما هم می‌خواهیم صد سال سیاه باور نکنید. چراکه اگر ایمان به حقیقت جلوی چشم زوری بود، خدای متعال به زور همه را مؤمن می‌آفرید. در قبر و جهنم باور خواهید نمود. البته خواسته قلبی ما این نیست. آن چه تا الان گفتم پاسخ به شیطانیست که به شما القا می‌کرد هر چیزی رو تو ندیدی پس نیست! خب پشت دیوار که نمی‌بینیم ولی هست! عالم بعد از مرگ هم بعد از مرگه. می‌بینیم. مثل کارنامه. اما باید خوب ببینیم نه تا ابد در آتش وحشتناک جهنم که خارج شدنی نیست. "و چه بد بازگشتگاهیست: کلام الله مجید".
    • احمد IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      1 1
      ضمنا اون موجودی که قبل از طلوع آفتاب کنار صورت وامیسته شیطانه که نمیذاره برای نماز صبح پاشید. البته وقتی اذان صبح رو بگن و طرف خواب باشه، یه دور جشن میگیره و در صورتش ادرار می‌کنه. صورتای زرد و چشمای پف‌کرده
  • زهره ترابى IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    5 0
    برنامه اى تاثير گذار ،مجرى بسيارتوانمند ومن هم بيننده اى مشتاق هستم و از خداوند آرزوى توفيق روزافزون براى عوامل اين برنامه دارم و بى صبرانه منتظر پخش سرى سوم آن هستم
  • فرامرز قدیری IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    5 0
    بنده خودم دوبار این اتفاق برام پیش اومده خیلی خوب عالی ای کاش می تونستم با جناب آقای عباس موزون در این مورد حرف بزنم کل اتفاقات و‌بهش باز گو کنم شاید دوستان مشتاق شنیدنش شدن
  • زهرا IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    7 0
    برنامه بسیار عالی و تاثیر گذار هست ، من هم تجربیاتی البته در خواب داشتم که شخصی قوی هیکل با شمشیری بزرگ از دل زمین بالا آمد و چنان ضرباتی با شمشیر بر دستان من فرود می آورد و می‌گفت چطور آستین بالا میدی جلو نامحرم که دستانت را ببینند این سزای عمل توست هر بار ضربه میزد گوشت دستم پاره میشد طوری که استخوان را می‌دیدم ولی خون بیرون نمی آمد در عوض چنان دردی را متحمل میشدم که غیر قابل وصف بود شمشیر را که بالا میبرد سریع جای زخم پوشیده میشد دوباره میزد با شمشیر و این عمل چند بار تکرار شد و من فریاد میزدم که غلط کردم دوباره آستین مو بالا نمی‌دم تا که از خواب پریدم چنان ترسی بر من غلبه کرده بود حتی چند دقیقه بعد بیداری درد را حس میکردم
  • Masuomeh IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    3 0
    باعرض سلام و ادب و احترام بنده به صحت بیان تمامی تجربه کنندگان و برنامه ایمان کامل دارم و امیدوارم روزی برسد تمام جزئیات شبی که روحم بالای جسمم بصورت درازکش شناور بود و به جسمم نگاه میکرد و چندی بعد باسرعتی فراتر از نور به جسمم برخورد کرد و ناخودآگاه نشستم و باترس برخواستم و حتی نمیتوانستم درست راه بروم دقیق خاطرم هست میتوان گفت مثل پنگوئن راه میرفتم رابخاطر بیاورم...روحی که به سبکی پر هم درست نیست بیانش کرد چون پرهم وزن دارد بهتر است بگویم به سبکی تفکر در خوشی که هیچ وزنی ندارد روحی که عاری از ترس و وحشت است....کاش روزی برسد به یاد آورم این روح بی وزن چگونه از جسم خاکی ام خارج شده و به کجاها پرواز کرده کاش برسد کاش قبل مرگ تلنگری یادآورش شود..کاش...هربار که آن شب و تنها همین چند لحظه را بخاطر می آورم پر میشوم از حسی که بیان کردنش پر از شگفتیست..پر میشوم از یک حسی که آرزویم این است دراین حس تا ابد باقی بمانم
  • محبوبه ابراهیم پور IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    2 0
    برنامه بسیار تأثیرگذار است با تمام وجود به این تجربه ها ایمان دارم بنده بسیار خواب می بینم و گاهی مثل تجربه گران نمی توانم آن را توصیف کنم چون شبیه آن در دنیای مادی وجود ندارد
  • اميد IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 13
    اين برنامه قطعا يك كپي از نمونه هاي خارجيش هست و تاكيد بسياري داره بر آن كه ما مامور هستيم كه بسازيم اين برنامه رو و گفته بشه و از كي و كجا ماموريم هم بماند و اين اولين شبهه مهم در مورد اين برنامه هست و اصلاً بزرگ ترين پنهان كاري براي موجه نشان دادن خود است و به نظرم به هيچ وجه اين برنامه يك اتفاق ديني نيست و كلاً پايه و اساسش و خروجيش، عرفان هاي شرقي و غربي و كهكشاني و سرخپوستي و شبيه اينهاست
    • ناشناس IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      2 1
      سلام. مهم نیست که کپی باشه یا نه. اگر حقیقتی وجود داشته باشه باید بیان بشه. و اینکه کسی با وجود اسناد زیادی که این برنامه مطرح میکنه هنوز به آخرت ایمان نداشته باشه جای تعجب داره
    • منا IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      اصلا دیدین این برنامه رو؟! یا حتی همونایی که میگین مدل خارجیه این برنامه بودن؟! شک دارم
  • روزیمند IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    2 1
    من تجربه گر هستم.ولی نمیدونم چطور با این برنامه ارتباط بر قرار کنم.لطفا راهنمایی کنید
    • Fa IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      سلام.به سایتشون مراجعه کنید .باید فرم را پرکنید.
    • ,ss IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      0 0
      سلام ترو خدا بگو اینا واقعیه ؟؟
  • حسین‌موذن IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    3 3
    سلام،جناب‌اقای‌موزون‌خداوند‌به‌شما‌عمر‌با‌عزت‌وبابرکت‌عطا‌فرماید،برنامه‌‌زندگی‌پس‌اززندگی‌شما‌خیلی‌پر‌محتواومفید‌به‌حال‌تربیت‌معنوی‌جامعه‌میباشد.بطوریکه‌بدون‌اغراق‌گفته‌باشم‌قابل‌‌مقایسه‌با‌هیچ‌کلاس‌معرفت‌وخدا شناسی‌ومعاد‌شناسی‌تئوری‌‌حتی‌دردانشگاه‌یا‌حوزه‌نمیباشد،اجرکم‌عندالله8
  • اکبر لطفی DE ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    3 0
    خداوند اجر عظیم به اقای موزون اعطا کند ایمان را درمن زنده میکند وحتی بیشتر از یک روضه مرا به خداوند متعال نزدیک میکند و دین این برنامه همراه با اشک است برای من خداوند عمر با عزت به ایشان وخانواده محترمشان بدهد پژوهش ایشان نعمتی بزرگ است برای ما ایشان را همه جوره تایید وحمایت کنید
  • اشرف IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    6 0
    با سلام و سپاس بی نهایت از آقای موزون بنده سه سال لست که این برنامه را دنبال می کنم کاش همیشه اجرا بشه بسیار دلچسب و شیرین است با این برنامه من به خدا نزدیکتر شدم آرامش یافتم توبه کردم خدا از گناهام بگذره خیلی گناهکارم سالها غیبت کردم گناه کردم نزدیک ۶۰ سالگی هستم توبه کردم از صمیم قلب دارم گناهامو جبران می کنم ممنون از شبکه چهار صدا و سبما
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    سلام ممنون از برنامه زندگی پس از زندگی
  • سید نورالدین IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 0
    خدا حافظتان کند
  • not found IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 0
    انشاالله تجربه نزدیک به مرگ را تجربه خواهیم کرد، منتظر میمونم ..
  • فاطمه IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 0
    سلام این برنامه بسیار عالی است ممنون از زحمات شما
  • حسنی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    خداخیر دنیا و آخرت رو به آقای موزون و همه ی دست اندرکاران این برنامه بسیار زیبا و دلنشین عنایت کنه. ان شاءالله مشکلات از سر راهشون برداشته بشه و موفق باشند.
  • زینب سلیمانی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 0
    برنامه ای بسیار عالی است خدا خیرتون بدهد لطفا حمایت کنید تا باقی بماند و هدایتگر بسیاری از انسانها باشد
  • نیرآبادی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    سلام و تشکر می کنم از آقای موزون عزیز ان شاءالله که اجرت را از آقا امام زمان عج بگیری خیلی عالیه . جای این برنامه واقعا خالی بود از هزاران سخنرانی هم موثر تر هست . البته بعضی ها که دل آماده دارند با یک سخنرانی رو به راه می شوند و بعضی مثل من باید با این تلنگر ها بیدار بشیم خدا حفظتون کنه آقای موزون .
  • سیده لیلا IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    از آقای موزون برای ساخت این برنامه‌ بسیار سپاسگزارم از خدای متعال توفیق روز افزون برایشان مسئلت دارم. این برنامه تلنگری بود برای بنده و خیلی از کسانی که با آن ها در ارتباط هستم. با این برنامه توانستیم به کسانی که نمی‌توانستیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم این واجب فراموش شده را انجام دهیم.
  • محمدرضا مسجدسرایی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    سلام و ارادت خدمت آقای موزون بدون شک ساختن چنین برنامه ای آنهم برای اولین بار بلحاظ برخی ملاحظات تجربه گران مرگ و همچنین بیان شواهد و نظرات و سفر به اون مناطق و انجام مصاحبه های مختلف و ... و... کاریست بسیار سنگین امیدوارم که در این راه موفق باشین ولیکن من همیشه از کوچکی یه افکاری تو سرم میومد و برای اینکه دچار وسوسه شیطان نشم ازش دوری می کردم مثل اینکه چطور اعمال و رفتار و کارهای ما در مدت مثلا ۸۰ سال با این گستره جمعیت در آن جهان قابل درک خواهد بود ؟ الان که با دیدن این برنامه به این نتیجه رسیده ام که در اون جهان چیزی بنام زمان یا درک همانند زمان جهان بشری نیست بعنی در یک آن کل احوالات چندین نفر با ریزه کاری هاش قابل درک هست لذا با توجه به اینکه در یه شهر مذهبی هستیم که از کودکی راهی مساجد و سخنرانی و هیات میشده ایم باید اذعان کنم این برنامه از کل ۴۰ سال سخنرانی و موعظه و جلسه و هیات و هر چی بگید بیشتر تاثیرگزار هست . من از همان ابتدای شروع این برنامه در سالهای قبل مشتاق دیدارش بوده ام و کلا وقتمو تنظیم می کنم برا دیدنش البته تو گروه ها و شخصی افراد نیز پیام گذاشته ام برا دیدنش چون فوق العاده تاثیرگزار هست . وقتی انسان تصور کنه هر کاری و عملی و رفتاری و فکری و ذهن حتی ثبت و قابل دیدن هست خوب خیلی باید حواسشو جمع کنه ممنون از لطفتون مسجدسرایی ۵۵ ساله از کاشان
  • زینب اطفندیار IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    3 0
    برنامه بسیار تاثیرگذاری ست و تجربه هایی که گفته میشود هم این هشدار را به ما میدهد که بترسیم از آن روزی که واقع شدنی ست و هم حواسمان را بیشتر جمع کنیم و هم اینکه رحمت و مهربانی و عشق خدا نسبت به بندگانش را بیشتر درک میکنیم.
  • هانیه IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    باسلام وخسته نباشی خدمت آقای موزون عزیزوهمکاران گرامیش وتشکرازبرنامه خیلی آموزنده متحول آفرین تون وارزوی شهادت دررکاب امام زمان پاداش کاربزرگتون از خداوند منان برایتان آرزومندم موفق باشید و پایدار. بیننده پرپاقرصتون ازایلام
  • یک نوجوان IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 0
    این برنامه واقعا عالی است. حتی نوجوانان هم طرفدار این برنامه شده اند. واقعا از تولیدکنندگان این برنامه ممنونم اجرتان با امام حسین(ع)
  • حبیب الله خزایی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    آقای موزون ازصمیم قلب از شما ممنونم.الهی هرچی ازخدا میخوای بهتون بده آمین
  • بیت لا ایمانی IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    آقائی موزون یک معجزه بینزیری در ایران وکشورهای اسلامی انداختی که حرف ندار اول خدا دوم شما آفرین صدآفرین فقط ادام بده خدا خیرت بده با تشکر فراوان
  • حبیب IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    این برنامه ها را باید بارها و بارها دید و پخش کرد. از کانال های پر بیننده هم باید پخش بشه. مجری برنامه یقینا مورد لطف ویژه خداوند است که چنین توفیقی پیدا کرده.
  • اعتماد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    با سلام و عرض ادب خدمت آقای موزون عزیز و دست اندرکاران این برنامه و مهمانان گرامی تقدیر و تشکر می کنم از زحمات همه شما عزبزان بنده سالها بد کردم غیبت تهمت ریا بدخلقی نه عبادت می کردم نه به خدا نزدیک بودم نمیدانم شاید این برنامه لطف خداوند بودخداوند از سر تقصیرات همه ما بگذره تصمیم گرفتم عوض بشم بدیهایی که کردم جبران کنم خدارا شاکرم که فرصتی داد برای جبران بدیها این برنامه تلنگر خوبی بود برای من فکر نمی کردم اینقدر در زنذگی من تاثیر بذاره آقای موزون و همکارانشان و مهمانان برنامه در ثوابهای من شریکند هر ثوابی کنم از خدا مبخواهم که انها هم شریک باشند و تولد دوباره خود را مدیون آقای موزون و همکارانشان هستم براشون آرزوی بهترین ها رو دارم در دنیا و آخرت
  • محمد IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 2
    بسیار جالب و تاثیرگذار است.امیدوارم این تجربیات باعث شود روحانیت و حوزه ها به معنویت برگردند و چون علامه طباطبایی ها دست از دخالت در سیاست و کشورداری بردارند و بدانند که در این چهل سال دخالت روحانیت در سیاست و کشورداری باعث شده دین و دنیای مردم خراب شود و الدین گریزان شوند.
    • یکی از مردم IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      2 1
      پس به نظر تو ،پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم ،که اصل سیاست را در دست گرفتندوحکومت اسلامی را تاسیس کردن ،مردم را از دین زده کردند؟! آیت الله بهجت ،مصداق عبودیت ودین مجسم در زمانه ما ،چگونه پشت این انقلاب وامام عزیر سفر کرده ما وامام خامنه ای ایستادند ،هم اشتباه کردند؟ جمعیتهای میلیونی زیارت اربعین و حرم امام رضا علیه السلام وجمکران هم سمبل فرار مردم از دین؟
  • قویدل IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    جایگاه بهشت باشد برادرم
    • م IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      1 0
      پیامبر آخوند نبود و به نام دین ثروت اندوزی نمی کرد و برای عدالت میجنگید واقعا این چه مقایسه ای هست میکنی؟
  • حسن IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    آقای موزون سلام از بابت برنامه آموزنده شما بسیار سپاسگزارم واقعا مسیر زندگی من را تحت تاثیر قرار دادید و الان یقین پیدا کردم که حساب کتاب از آنچه فکر میکردم خیلی دقیق است ضمنا برنامه شما تنها برنامه است که من از صدا و سیمای ایران نگاه میکنم باز هم ممنونم
  • مجید IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 0
    سلام. خیلی ها مایلند از زرتشتیان و مسیحیان و اهل تسنن که چنین تجربه ای را دارند به برنامه تان دعوت کنید. با تشکر
    • هانیه IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      دقیقا، کاش دعوت کنن
  • جهانشاه IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    خدا خیرتون بده بینهایت ممنون از آقای موزون و همکارانشون مشخصه زحمات زیادی برای تهیه این برنامه کشیده میشود بنده به آخرت و معاد اعتقاد کامل و حتی یقین دارم با این حال این برنامه تلنگری برای روزمرگی هامون هست که یاد آوری میکند لحظه ای از یاد خدا غافل نباشیم انشاالله عاقبت بخیر باشید و التماس دعا
  • مریم واکسی پور اصفهانی IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    واقعا برنامه عالیه منم تجربیاتی دارم می تونم با شما در میون بگذارم
  • امیر IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    برنامه بسیار تاثیر گذار و بی نظیر
  • علی اصغر IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    این برنامه با سرگرم کردن خانم ها باعث شده اکثر غذای افطاری ما بسوزه...ولی برنامه عالی هست زمانش رو تغییر بدهید.همه دارن مهربون میشن
  • صادقیان IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    سلام خسته نباشید برنامه بسیار خوبی هست ،از خدا می خواهیم که به ما هم اگاهی وبصیرت عظا کند تااز خواب غفلت بیدار شو یم
  • منتظرظهور IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 1
    سلام آقای موزون ازشما التماس دعا دارم .دعایی در حق قلب این بنده ی حقیر
  • ساد IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    سادات ربیعی از قم برنامه شما عالی است کسی قبول کند یا نه خداوند قبول می کنند و هم چنین اهل‌بیت علیه السلام التماس دعا خداوند پدر و مادر شما را بیامرزد
  • محمد IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    سلام .خدمت آقای موزون عزیز خیلی دوستتون دارم ممنون از برنامه خوبی که گذاشتین همچنین از تمام همکاران محترمتون .خدا خیرت بده اگه میشه آقای موزون این برنامه برای کل سال ادامه داشته باشه .با تشکر
  • سادات IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 0
    از آقای موزون نهایت تشکررو دارم. آخرت برای خودتون خریدید. إن شاالله حفظش کنید. برای عاقبت بخیری ما هم دعا بفرمایید.
  • سمیه IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    2 0
    سلام برنامه زندگی پس از زندگی بهترین وتاثیر گزارترین برنامه تلوزیون است واقای موزون بینظیره من وخانواده ام خیلی این برنامه رو دوس داریم خدا خیر بده به اقی موزون
  • امین هراسانی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    سلام و عرض ادب خدمت تمام عوامل برنامه زندگی پس از زندگی،سپاس فراوان از آقای موزونی بابت برنامه بسیار عالی و خوبشون...این برنامه ما رو به خدا و آخرت نزدیکتر کرد.باعث شد ایمانمون قویتر و دیدمون وسیع تر بشه از جهان هستی،،امیدوارم هیچوقت برنامتون تموم نشه..
  • حامد علی IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    با تشکر ویژه از آقای موزون عزیز که باعث شد بار دیگه خودمو پیدا کنم و تغییر اساسی در کردارم ایجاد بشه . کاش میدونستم علت مخالفت و عناد آقایون روحانی نسبت به این برنامه چیه
  • م IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    5 0
    بسیار عالی، عاقبتتون بخیر
  • مهتاب IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    برنامه واقعا تاثیر گذاری هست منکه اصلا سراغ تلویزیون نمیرم این برنامه را باعشق و علاقه دنبال میکنم ولی خیییلی سوالات مطرح میشود مثلا چرا خدا برای این افراد چنین تجربه متحول کننده ای قرار میدهد و طرف از عمق گناه خارج میشود ولی برای دیگری نه و همانطور از دنیا میرود، عدالت کجاست؟؟
    • مهدی IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      اولا از گناه خارج نمیشن..این پرده غفلت همیشه هست و اونها رو معصوم نمیکنه..دوما قطعا با عدالت خدا سازگار نیست که منی که گناه نمیکنم به خاطر ایمان قلبی به خداست در یک درجه باشم با کسی که گناه نمیکنه به خاطره دیدن پس پرده غیبت
  • هادی IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    1 0
    سلام و عرض ادب فروان خدمت جناب موزون زندگی پر از معجزاتی است که از دست همه بشر خارجه همه حتما و باید این برنامه رو قبول داشته باشیم من توصیه ام اینه که این برنامه رو به صورت فایل در خدمت عده ای از مسعولان که شاید به دلیل داشتن مشغله نمیتونن ببینشون قرار بدین شاید اگاه تر بشن و بدونن هر چرخوندن خودکار روی کاغذ عواقبی دارد شاید یکم دقت کنن والعصر ان الانسان لفی خسر چی و با چی معامله میکنیم
  • شنوایان IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 2
    سلام . ما از سازمان صدا و سیما خواهش می کنیم شبکه های افراد شنوا و ناشنوا را از هم جدا کنید چون افراد ناشنوا اقلیت جامعه هستند و بهتره شبکه های مخصوص خودشان داشته باشند تا برنامه ها با زبان ایما و اشاره یا زیرنویس برایشان ترجمه شوند. ولی این که شما یک زن یا مرد را گوشه راست یا چپ تصویر می گذارید تا با دو دست که در یک دقیقه هزار بار به سمت چپ و راست و بالا و پایین پرتاب می شود تا روی صفحه تلویزیون ، صداها را برای ناشنوایان ترجمه کند باعث نابودی آرامش و تمرکز و لذت افراد شنوا می شود و تصویر را زشت و ناخوشایند و شلوغ و شلخته می کند . چون تلویزیون یک هنر بصری است و فقط ملاک این نیست که جملات فهمیده شوند و باید چهارچوب تصویر در اختیار شخص سازنده یا کارگردان و بیننده شنوا برنامه باشد و شاید کارگردان یا بیننده شنوای برنامه خوشش نیاید یک زن یا مرد گوشه تصویرش گذاشته شود و تند تند دستهایش را به همه سمت تکان دهد و به لحاظ اصول لذت بصری حقش ضایع شود . و نباید 75 میلیون شنوا قربانی 5 میلیون ناشنوا شوند و بهترین راه برای این که هم شنوایان و هم ناشنوایان به خواسته شان برسند این است که شبکه های افراد ناشنوا از شنوا جدا شوند و افراد ناشنوا شبکه های مخصوص خود داشته باشند . این جوری هم افراد شنوا از فیلمها و برنامه ها ی تلویزیونی لذت می برند و هم افراد ناشنوا راحت برنامه هایشان را در شبکه های خودشان نگاه می کنند .
  • زهرا IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    سلام من متاسفانه نتونستم برنامه شما رو ببزنم تعریفش رو شنیدم و یک قسمت رو جسته گریخته نگاه کردم جالب بود.منم تجربه کردم سال۸۶بیمارستان حضرت رسول تهران ..یادش بخیر کاش پرستار من رو صدا نمیزددوست نداشتم برگردم
    • بهروز IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      1 0
      بسیار عالی ادامه دار باشد تا فراموش نشود هر هفته یک روز تا ادمهایی که خدا را فراموش کرده اند به خودشان از خدایند برگردند
  • بهروز IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 0
    علی لطفا ادامه داشته باشد تا فراموش نشود که ما همه از خداییم وبه او برمیگردیم
  • محمد NL ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    باسلام . بهترین برنامه ای هست که تو عمرم دیدم . زحمتی که اقای موزون برای ارشاد بندگان خدا کشیدند و باعث شناخت خداوند و عالم غیب شدند با ارزشتر از چهل سال سخرانی و برنامه های روحانیون در صدا وسیما و کل ایران هست . ببینید یک شخص لایق و سالم میتونه چه کارهای بزرگی انجام بده که ارزشش از کار هزاران نفر مدعی در مدت چهل ، پنجاه سال بیشتر باشد . شاید روحانیونی باشند که با عمل به احکام باعث شناخت مردم از خدا و عالم غیب شده باشند ولی هیچ یک شناخته نشده اند و در صدا و سیما و جامعه حضور جدی نداشته اند . روحانیونی که ما می بینیم بجای شناساندن و اثبات خداوند بدنبال شناساندن حکومت و تبلیغ ان هستند و در عمل چیزی از انها ندیده ایم بجز داستانسرایی و گفتن حرفهایی که نمیتواند یک کودک راقانع کند ولی اقای موزون با ساخت این برنامه خیلیها را به راه راست و به سوی خداوند هدایت کرد که تا بحال همه روحانیون از عهده ان برنیامده بودند اگر هم کسی توانایی داشته ناشناخته مانده
  • محمد NL ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    5 0
    پیشنهاد میکنم این برنامه ارزشمند و فوق العاده برای تمامی مسولین کشور از بالا تا پایین و همه مدعیان تبلیغ اسلام و همه کسانی که خود را خدمتگزار اسلام در این کشور میدانند بفرستید و مجبورشون کنید تا تمام قسمتها رو ببینند شاید از خواب غفلت بیدار شوند و به راه اسلام واقعی هدایت شوند انشاالله
  • بهاران IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 0
    برنامه بسیار جالب و تاثیرگذاری در این عصر رواج تفکرات الحادیدو مادی است،دست آقای دکتر موزون درد نکند،التماس دعا، کاش این برنامه مورد حمایت در سطح جهانی قرار گیرد و تبلیغات بیشتری در موردش انجام شود، و اما به نظر بنده یکی از دلایل متفاوت بودن جزئی بعضی از تجربه ها، مانند تفاوت بعضی ادیان در فروع با یکدیگر است و مربوط به مقتضیات و شرایط دیگر میشود،ولی هدف و شرایط کلی که مانند اصول احکام است در تمام تجربه های انسانها از ادیان مختلف یکسان است.
  • مینا IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    1 0
    با سلام واحترام. از آقای موزون و همکارانشون بسیار ممنونم که ما رو با اون دنیا آشنا کردند تلاشم اینه که دیگه گناه نکنم. خیلی خوشحالم که کور و نادان از این دنیا نروم. خدا خیر بسیار به آقای موزون و همکارانشون بده که دید مارو باز کردند
  • امیر عباس زمهریری IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    برنامه زندگی پس از زندگی بع نظر من گوشه‌هایی از قرآن کریم هست تشکر از ساخت این برنامه و خسته نباشید برای تمامی کسانی که زحمت کشیده اند
  • ریحانه صادقی IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    این برنامه واقعا عالیه .بسیار ممنون اقای موزون
  • مسلمان IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 0
    فقط خدا خودش به شما خیر عطا کنه آقای موزون .ما در خانوادمون معتقدیم در این آخرالزمان برنامه ی شما وزحمتهای بینظیر و واقعا سخت شما حجت آشکار خدا واتمام حجت خدای بزرگ برای مردمان این روزگار که پیامبرشان را درک نکرده اند میباشد تا دیگر کسی در آخرت صحبتی برای آن نداشته باشد که بگوید نفهمیدم ویا ندانستم ویا کسی به من نگفت ،اجرتان با بی بی فاطمه ی زهرا سلام الله علیه
  • Hajar IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 0
    سلام برنامه تون خیلی عالی بودوخداوندراشاکرم من چندین سال پیش شیطان راروی پشت بام دیدم موقع اذان صبح به چندنفرگفتم آنهامرامسخره کردن وبرنامه زندگی پس اززندگی راباوردارم
    • ستاره IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      میشه توصیف کنید چه شکلی بود؟ از کجا فهمیدید که شیطانه؟ میشه بیشتر توضیح بدید؟
  • اکبری GB ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    عالی بود ،تشکر فراوان فقط میتونم بگم خدایا ازت متشکرم که بوسیله این برنامه متحول شدم
  • روناک IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 0
    خدا بهشون خیر و رحمت عطا کند بسیار عالی
  • شهرام US ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 3
    با سلام اولین سوال به این تجربیات تجربه نزدیک به مرگ می گویند و نمی شود بیهوشی رو به مرگ تشبیه کرد یا خواب رو با مرگ یکی دانست این باور ریشه در خرافات یونان باستان داره که خدای مرگ رو تاناتوس برادر خدای خواب و بیهوشی هیبنوس می دانستند . پس از نظر پزشکی کسی که بمیرد مرده و کسی که زنده است ولی هوشیاری او پایین است زنده است و بین این دوتا ماجرایی نداریم یعنی یک انسان یا مرده است یا زنده حالت ثانوی و بینا بینی نداریم . این تجربیات تمام و کمال ساخته ذهن است فرد دروغ نمی گوید ولی اینها ثابت شده که کار مغز فرد است و تمام اینها بارها بررسی شده خلاصه تجربیات این عزیزان هر چه هست به درد خودشان می خورد پیامی از درون خودشان و افکار و احساسات خودشان برای خودشان است و هیچ سندیت مذهبی و واقعی ندارد این دکان و دستگاه را لطفا جمع بفرمایید و بیشتر ابروی مقدسات رو نبرید مقدسات برای اثبات به ایمان نیاز دارند نه این اراجیف ساخته اذهان نیمه هوشیار
    • ........ IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      1 0
      آقا شهرام این شبهات که این تجربیات مربوط به مغز است ویا در اثر داروهائی است که بیمار میگیرد و...رد شده است.صدها تحقیق شده ونشان داده که کسانی که دارو دریافت کرده اند ،کمتر این تجربیات را دارند.در تجربه گرانی که بستری بوده اند و اسکن مغزی شده یا EEG گرفته اند ،هیچ فعالیتی از مغز وجود نداشته .
    • امین IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      0 0
      دوست عزیز و محترم تو همین برنامه و تجربیات مختلف دیگه راست آزمایی هایی شده که قابل انکار نیست مثلا موقعی که فرد بیهوش بوده رفتار و گفتار و حتی فکر افراد اطراف و نزدیکان خودشو دیده و شنیده و درک کرده و بعد از تجربه هم براشون تعریف کرده که قابل انکار نیست و بارها ثابت شده و اگه صرفا یه فعالیت یا تراوش ذهنی بود به این مسائل نمیرسید در ضمن تجربیات نزدیک به مرگ رو اولین بار تو این 60 سال اخیر رو خارجی ها معرفی کردن و اسم همین زندگی پس از زندگی از اثر و کتاب روانشناس کارکشته آمریکایی بنام ریموند مودی گرفته شده و یه عده دیگه از افراد آمریکایی هم بابتش آثاری بیرون دادن مثل الیزابت کوبلر راث , بتی جین ایدی , ملوین مورس و دنیون برینکلی و.....
  • علی US ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    تفاوت بین دو عباس یکی معروفی یکی هم موزون تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
  • مرتضی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 0
    درود بربرادر عزیزم جناب آقای موزون ، واسطه آشنایی بیشتر بسیاری از انسانها با قدرت لایزال پروردگار و زیبایی های بی نهایت خلقت...
  • عبدل IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    2 0
    فقط پیدا کردن تجربه گر فقط کانال زدید ازگناوه پس بندردیلم چی ؟
  • صادق IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    برنامه خوبی بود کاش بازم برای سال دیگه ماه رمضان اجرا بشه خیلی رو بنده تاثیر گذاشته گرچه بازم هم خطاهایی دارم ولی سعی میکنم کمتر گناه کنم و اینکه توانستم تا حدودی روی رفتارهایم کنترل داشته باشم مدیون ابن برنامه هستم .
  • ایرانی IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 2
    انچه در برنامه به دید عموم تحت عنوان تجربه زندگی پس از زندگی عنوان شده نوعی بی سلیقه گی ونبود اطلاعات پزشکی وساختاری است اولا زندگی پس از زندگی مفهومی اینچنین دارد شخصی از یکدوره حیاط وزندگی کردن وارد یک مرحله دیگر میشود .درصورتیکه تجربه گر مجددا به حیاط اول بعداز یک مقطعه برمیگردد پس معنی برنامه خود جای تحمل دارد.تجربه یک مسیحی با تجربه یک مسلمان نظربه نوع باورکاملا متضاد بوده ونقطه اشتراکی ندارد .ساخت برنامه های عامه پسند که پشتوانه علمی ندارد معمولا شبیهه سریالهای کمدی است که بازیگر برای خندانیدن بیننده دست به هرکاری میزند .نبود دانش پزشکی وزیست شناسی واطلاعات علمی درحوذه مغز وسلولهای فعال وپردازشگر که تحلیل وتفسیر کنش وواکنشهای سلولی همراه باپردازش افکار رو به عهده داره ونداشتن خرد علوم مرتبط توسط عوامل ساخت برنامه ومذهبی بودن اکثربیننده که معمولا خانمها پای ثابت ان هستند نوعی نمایش یا نقالی میشه گفت
  • فاطمه IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    1 0
    برنامه بسیار زیبا و تاثیر گذاری بود بسیار متحول شدم سپاسگزاریم
  • سادات IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    2 0
    سلام آقای دکتر برنامه بسیار عالی تهیه کرده اید،علم مرانسبت به عالم غیب و زندگی پس از مرگ بالا بردودید مرانسبت به مرگ تغییر داد بسیار ازشماسپاسگزارم واروزی سعادتمندی وسلامتی وشادی درهردوزندگی برای شما و خانواده محترم دارم
  • سعیده IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 1
    برنامه زندگی پس از زندگی یکی از اون برنامه های یه که با هر قسمتش بارها تلنگر خوردم و بارها زندگیش کردم چه غمش رو چه شیرینیشو رو چه آرامشی چه ترسی رو که از اتفاقات در عالم برتر سخنش بود رو از زبان میهمانان می‌شنیدم چنان تاثیر عمیقی روی من گذاشته و البته مثبت که همیشه دعاگوی آقای موزون و تمام عوامل برنامه هستم....امیدوارم سالهای متوالی این برنامه ادامه پیدا کنه چون چنان ذوق و شوق و عشقی رو ب قلب و ایمان آدمی تزریق می‌کنه که هزاران کارشناسان دینی همچین توانی رو ندارن اونم با این حد از خلوص....خدا خیر جفت عالم نصیب آقای موزون کند
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      همان علمی که آخریم معیارش را پوپر تعیین کرد؟! علم یعنی موضوعی که قابل ابطال پذیری باشد!!!!!!!
    • محسن IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      0 0
      سلام شماره مجری برنامه نمیزارن من کارمهم دارم
  • علی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    با این برنامه مخالفت میشه به خاطر اینکه به خیلی از شبهات دینی داره پاسخ میده! وقتی به یک انسان بگی که خدا در یک لحظه ، توجه ش به همه چیز هست ، باور کردنش برای اون انسان سخته.. چون خدا رو با قدرت و توانایی های مادی خودش میسنجه .. در حالیکه در این برنامه به خوبی میفهمیم که میشود که خدا در یک لحظه حواسش به هر چیزی باشه.. نکته ی دیگه اینکه، من بعد از دیدن این برنامه تازه به تعالیم درس کتاب دینی دوران راهنمایی آگاه شدم، که میگفت: « برای خداشناسی باید اول خودمون رو بشناسیم‌» و این عبارت رو درک نمیکردم .. تا اینکه الان آگاه شدم به اینکه منظورش چی بوده! در واقع وقتی ما به عنوان یک مخلوق میتونیم قدرتهایی رو داشته باشیم که در حالت مادی خارق العاده به حساب میاد، دیگه خدایی که ما رو آفریده که قطعاً این قدرتها رو داره.. یعنی مثلاً وقتی ما میتونیم در لحظه حواسمون به همه جا باشه، پس خدا هم میتونه اینطور باشه چون اون خالق ما هست.. و نکته ی دیگه اینکه همه ش میگن انسان اشرف مخلوقات هست.. این حرف خیلی عجیب بود برای من پیش از این!!! یعنی چطور ما اشرف میتونیم باشیم ولی حتی توانایی راه رفتن روی آب رو نداریم! و یا مثلا حتی مثل سگ و حیوانات دیگه نمیتونیم چند ثانیه قبل زلزله رو متوجه بشیم.. یا مثل اجنه نمیتونیم از در و دیوار عبور کنیم و ...!!! به این انسان که قطعا نمیشه گفت اشرف مخلوقات.. اینطوری که سایر مخلوقات از ما قدرتمند تر و برتر هستن! ولی خدا رو شکر این برنامه به این هم پاسخ میده! ما به عنوان اشرف مخلوقات (خیلی عامیانه و ساده بگم که) میشه گفت که ۱ پله از خدا بودن پایین تریم! در واقع نسبت به سایر مخلوقات خدا ، انسان بسیار بسیار عظیم هست.. و قدرت و توانایی های انسان بسیار بسیار بزرگ هست.. شما تصور کنید که انسان میتونه مانند خدا در همه جا باشه.. حتی درون ذرات خون.. در دوردست ترین جای هستی که هنوز شاید ندیده باشیمش.. و غیره .. خلاصه اینکه .. صحبت زیاد و سرتون رو درد نمیارم.. ولی واقعا این برنامه خیلی از حقایق رو روشن میکنه! متاسفانه در دنیای زندگی میکنیم که همه ادعای عقل و علم میکنن.. ولی یادمون نمیره که یک زمانی حتی گالیله رو به جرم اینکه گفته بود زمین گرد هست زندانی کردن! در حالی که زمین گرد بود و هست! یعنی اینقدر علم ضعیفه.. ولی با این وجود میبینیم که با وقاحت تمام
    • صادق IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      0 0
      پس هنوز با زمین تخت آشنا نشدی 😂
  • یکی از مردم IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 0
    برنامه تراز سیمای جمهوری اسلامی که بی شک،با امداد غیبی از دست مدیران سازمان در رفته است .
  • ارشیا IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    به لطف الله بلندمرتبه بزرگ، من هم مذهبی هستم. پس بررسی کن مجازات مردمی که با گناهان روزمره و فراوان، موجب نزول بلا و برخی مسئولین بی‌کفایت بر باقی مردم شدند چیست. ضمنا در قبر و قیامت، عصبانیت ما از تورم ملاک ارزیابی نیست. اعمالمان است. گفتم که از برنامه در جهت اصلاح خود استفاده کنید و اجازه ندهید که شیطان لعین رجیم، عصبانیت را به عنوان نقطه کمال‌تان آرایش کند و نشان دهد.
  • سمیه IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    سلام ،من در تجربه ی خود در حالت بیداری و با جسم و بدن مادی خود به دو نقطه ی دوری که میخواستم حاضر شدم بدون مرگ یا کما ، راجع به این هم در برنامه توضیح بفرمایید
  • مرضیه IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    واقعا برنامه ی خیلی تاثیر گذار و قشنگی هست، انشاالله که همیشه سالم و سلامت باشید، خدا خیرتان بدهد.
  • ره IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام خیلی ها این برنامه را باور ندارند ولی من این تجربه هارا با تمام وجود باور دارم چون دو بار برای من اتفاق افتاده ومیخوام به اونهایی که اینهارو باورندارند بگویم که چرافکرنمیکنن این تجربه ها برای آگاهی ماست واقعا اعصابم خورد میشه وقتی به این برنامه توهین میشه
  • مریم IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    حجت بر اونهایی که رفتن اون دنیا رو دیدن و برگشتن تمام شده اونها اگه گناه کنن خیلی سنگین تر از افراد معمولی حساب میشه اگه ثواب هم بکنن کمتر از افراد معمولی به حساب میاد به نظر من ولی خیلی از افراد معمولی با دیدن این برنامه متحول میشن خیلی ها هم باور نمی کنن
  • زهرا خانی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    سلام آقای موزون خسته نباشین و خدا قوت ،برنامه ایی خیلی زیبا و پر محتوا اجرا میشه ممنونم ازتون من هر برنامه هر میهمانی که دعوت میکنیین کلی گریه میکنم مخصوصا اونجا که اهل بیت کمکشون کرده و رها شدن از خدا خاستم من هم تجربه ایی داشته باشم تا ببینم واقعا اهل بیت به من حقیرم نظری دارن انشاالله 😔😔😔
  • حسین IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام عالی بود
  • محمد IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    خداوند خیر دنیا وآخرت و نصیب سازندگان این برنامه بکنه واقعا دستشون درد نکنه
  • مریم IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    از خداوند عزیز بینهایت سپاسگذارم که توفیق دیدن اکثر قسمت‌های زندگی گس از زندگی را به من دادند از دست اندرکاران برنامه خصوصا جناب آقای موزون ممنونم بهترینهارا برای ایشان و عز یزانشانرا از خداوند خواهانم.
  • ناشناس IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    آقا موزون مدیون تو هستم
  • مریم از تهران IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    برنامه عالی ، فوق العاده ، بهتر از دهها سخنران می‌تواند مخاطب را جلب و اثرپذیر نماید ، فقط فقط چرا اینقدر فشرده در ۳۰ شب ماه رمضان پخش می کنید بنظر من ، انسان فراموشکار نیاز به تکرار دارد ، در طول سال هفته ایی یک شب پخش و شب بعد تکرارش را پخش کنید تا این موارد با انسان همراه همیشگی باشد ، خیلی ممنون از تمامی تلاشهای همه افراد این برنامه
  • فاطمه زارعی IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    سلام خیلی خسته نباشید میگم به آقای موزون و تمامی دست اندر کاران برنامه آرزوی موفقیت و طلب أجر بسیار بالای اخروی برای شما تنها کاری است که میتوانم انجام دهم أجرکم عندالله
  • جعفر IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام ودرود،منم یک هفته پیش چيزی را تجربه کردم و میخاهم که با کارشناس صحبت داشته باشم ممنون
  • کاظم IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    1 0
    سلام.من آقای موزون را قبل از این برنامه اش نمی‌شناختم .اما چیز عجیبی که برایم اتفاق افتاده این است که ایشان را سه چهار سال قبل از پخش برنامه در خواب دیده بودم
  • منتظر ظهور IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    من تجربه کوچکی داشتم که ب بزرگی جهان برام شیرین بود یهو بیهوش شدم و قلبم وایساد اولش دهانم شیرین شد در چند ثانیه کوتاه تمام زندگیمو روی دور تند دیدم و یک آن خودم را با تقریبا یک متر فاصله با جسمم دیدم. بعد وارد یک تونل پوشیده و ته تونل یک نور مهتابی آرامش‌بخش بود انگار داری میری آغوش مادرت همون یک تجربه کوچک منومشتاق و بیقرار اونور کرده و لحضه شماری میکنم برای رفتن. زنگی این دنیا مثل یک خواب کوتاست... وای بحال ظالمین....
  • شهناز براتی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 0
    با سلام آقای آزمون خداوند به شما خیر دنیا و آخرت بدهد کاش این برنامه شما منحصر به ماه رمضان نبود و همیشگی بود ممنونم🙏
  • شاهین IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام. چرا طی این همه سال که زندگی پس از زندگی تولید و پخش می شود، یک عالم دینی و مرجع تقلید و اسلام شناس نیامده و تجربه خود را بیان نکرده است؟ آیا تصادف و به کما رفتن و این چیزها مخصوص مردم عادی است؟! چرا یک زرتشتی یا یهودی را میهمان برنامه نمی کنید؟ آیا آن ها هم در حال کما همین چیزها را می بینند؟