چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سید مجید میردامادی

حوزه/ عضو قرارگاه علوم عقلی حوزه علمیه خراسان گفت: خط مشی کلی این قرارگاه، نگاه به آینده علوم عقلی به پشتوانه سیاست های نظام و رهبر معظم انقلاب در این حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجید میردامادی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد، با بیان اینکه خط مشی کلی قرارگاه علوم عقلی حوزه علمیه خراسان، نگاه به آینده علوم عقلی به پشتوانه سیاست های نظام و رهبر معظم انقلاب در این حوزه است، گفت: تبیین و پیگیری سیاست های نظام در حوزه علوم عقلی، امر خطیری است که همه اعضاء قرارگاه نسبت به آن دغدغه دارند.

وی با اشاره به هجمه های روزافزون دشمنان علیه ادیان و مذاهب به طور عام و برضد اسلام به طور خاص، عنوان کرد: این شبهات و هجمه ها هر روز پیچیده تر می شود و بر این اساس، ضرورت دارد به عقل و عقلانیت در حوزه های علمیه، اهمیت بیشتری داده شود.

استاد حوزه علمیه خراسان در ادامه به تبیین جایگاه عقل و عقلانیت در قرآن و روایات و احکام اسلامی و نقش آن در مباحث اعتقادی همچون اثبات وجود خداوند، ذات، صفات و افعال باری تعالی، اصل نبوت، امامت و معاد پرداخت و افزود: امروز جریان عقل گرای حوزه علمیه باید در برابر جریانات پوزیتیویسم و مادی گرای غرب از یک سو و جمود و تکفیر از سوی دیگر بایستد و روشنگری کند.

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی ابراز کرد: قرارگاه در واقع مرکزی است که برنامه ها و ضرورت های حوزه در عرصه های آموزشی و پژوهشی را با رعایت منویات رهبر معظم انقلاب و اسناد و چشم انداز حوزه علمیه، راهبری می کند.

وی در مورد کارکرد قرارگاه علوم عقلی توضیح داد: رهبر معظم انقلاب اهمیت ویژه ای برای علوم عقلی قائل هستند و بر این اساس قرارگاه علوم عقلی برنامه های لازم را مطابق با اسناد بالادستی و سیاست های کلی تنظیم می کند که در چارچوب آن مواردی از جمله رشته ها و سرفصل های متناسب آنها تنظیم و فرایندهای نظارت و آسیب شناسی نیز به موازات آن صورت می پذیرد.

عضو قرارگاه علوم عقلی حوزه علمیه خراسان در پایان بر ضرورت هم افزایی میان قرارگاه های علمی آموزشی، مدارس علمیه و اساتید رشته های مختلف علوم دینی تأکید و آن را عامل مهمی جهت تحقق اهداف پیش بینی شده معرفی کرد و گفت: اجرای برنامه ها و تحقق اهداف به دقت، نگاه جامع، انتخاب اساتید مبرّز، به کارگیری امکانات، تنظیم آئین نامه ها و سایر ملزومات اجرایی نیاز دارد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha