پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 965620
۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
حجت‌الاسلام مظفری کرمانشاه

حوزه/رئیس کل دادگستری قم گفت: جامعه‌ای که با فقر و فساد مواجه شود حکومت محبوبیت خود را از دست می‌دهد و باید مواظب نفوذ منافقین در عرصه‌های تصمیم‌ساز باشم و باعث تأسف است که بعد از این موفقیت در عرصه های جهانی برای گوشت و مرغ چندین وزارت خانه درگیر می‌شوند و موفق هم نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری، رئیس‌کل دادگستری استان قم، در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم عنوان کرد: شهید بهشتی علاوه بر آشنایی با فقه که مبانی حقوق بود با مبانی غیر فقه حقوق که در سایر امور موردنیاز است هم آشنا بودند که رمز موفقیت ایشان در قوه قضائیه نیز همین امر بود.

وی افزود: منافقین در اول انقلاب تصور می‌کردند که دو نفر بعد از امام خمینی (ره) بودنشان برای بقا انقلاب سودمند است و اگر آن‌ها از بین بروند امکان سقوط نظام فراهم می‌شود و چون به امام خمینی(ره) دسترسی نداشتند تصمیم به ترور آن‌ها گرفتند.

وی ادامه داد: یکی از آن‌ها شهید مطهری بود که تصور می‌کردند که بعد از امام خمینی (ره) از نظر تئوری و ایده پردازی نفر دوم است و اگر شهید مطهر را از بین ببرند تسلط بر نظام راحت‌تر می‌شود و می‌توانند با ایراد شبهه‌های گوناگون انقلاب را از درون به انحراف بکشند درحالی‌که نمی‌دانستند امام خمینی (ره) پایه‌گذاری قویی در کشور ترسیم کردند که اگر هزاران نفر مانند شهید مطهری هم به شهادت برسند باز هم تفکر انقلابی در جامعه جریان خواهد داشت.

رئیس‌کل دادگستری قم بابیان اینکه بعد از شهادت شهید مطهری تفکر ایشان بیشتر در جامعه مطرح شد و جوانان بیشتر به سمت تفکر ایشان رفتند و تفکر ایشان باعث ثبات انقلاب شد، افزود: نفر دوم نیز شهید بهشتی بود که تصور می‌کردند بعد از شهادت ایشان انقلاب قطعاً از بین می‌رود؛ زیرا علاوه بر آشنایی ایشان با فرهنگ‌های اسلامی و غیر اسلامی یک مدیر شجاع، قاطع، صبور و با ایمان راسخ در مسیر انقلاب بود و منافقین از هر مسیری قصد ورود داشتند شهید بهشتی آن مسیر را سد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه منافقین دائم اعلام می‌کنند که انقلاب در مسیر اهداف‌اش موفق نبوده و هر جا کوچک‌ترین مشکلی به وجود می‌آید را بزرگ‌نمایی می‌کنند تا مردم را ناامید کنند و خطر نفوذی که باعث شهادت شهید بهشتی شد هنوز باقی است، اظهار کرد: مردم ما باید هوشیارانه به موضوع نگاه کنند اگرچه منافقین در ظاهر از کشور خارج شدند و الگوی آن‌ها برای مردم آشکار شده است؛ اما خطر نفوذ باقی است؛ زیرا در کمال تأسف عوامل نفوذی آن‌ها از غفلت برخی مسئولین سو استفاده کردند و توانستند خود را به مراکز تصمیم‌ساز فرهنگی، اقتصادی و...برسانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظفری تصریح کرد: امروز در جامعه از لحاظ فرهنگی مسائلی را شاهد هستیم که هیچ تناسبی بافرهنگ اسلامی و انقلابی ندارد که بسیاری از این‌ها از جهت نفس افراد نیست بلکه حساب‌شده و برنامه‌ریزی ‌شده است.

وی اظهار کرد: مردم به اعتبار اسلامیت این نظام پا پیش گذاشتند و سختی‌ها را تحمل کردند که اسلام ناب در جامعه جاری و فرهنگ اصیل اسلام، اهل‌بیت (ع) و قرآن در جامعه پیاده شود.

وی ادامه داد: همه جامعه اعم از کسبه، کارگران، مردم عادی، حوزه‌های علمیه باید بدانند که مسائل فرهنگی از اصلی‌ترین مسائل جامعه است و همان مقدار که تلاش می‌کنند که ما را از فرهنگ اسلام دور کنند باید با آن‌ها مقابل کنند.

وی بیان کرد: جامعه‌ای که با فقر فساد مواجه شود حکومت محبوبیت خود را از دست می‌دهد و باید مواظب نفوذ منافقین در عرصه‌های تصمیم‌ساز باشم و باعث تأسف است که بعد از این موفقیت در عرصه های جهانی برای گوشت و مرغ چندین وزارت خانه درگیر می‌شوند و موفق هم نمی‌شوند.

وی افزود: برای اینکه کشور و نظام اسلامی به کارآمدی برسد و مردم طعم شیرین حاکمیت اسلام را بچشند باید مجلس، دولت و قوه قضائیه باید پایبند به عمل انقلابی باشند.

۶۲\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha