سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دوره نهج البلاغه

حوزه/دوره‌های تخصصی تربیت مروّج نهج البلاغه و تربیت مروج صحیفه سجادیه از سوی معاونت آموزشی تربیتی اداره کل امور تربیتی به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیده زهرا حسینی با اشاره به فراخوان ۲۳ دوره عمومی و تخصصی قرآنی و حدیثی ویژه تابستان ۱۴۰۰، عنوان کرد: دوره‌های تخصصی تربیت مروج نهج البلاغه  و تربیت مروج صحیفه سجادیه به همت اداره قرآن و حدیث  در تابستان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعة الزهرا علیهاالسلام گفت: یکی از منابع ارزشمند وگهربار آکنده از معارف ناب دینی و تعالیم بلند الهی، کتاب گرانسنگ نهج البلاغه است، همچنین صحیفه سجادیه یکی از بزرگترین ذخائر معرفتیِ شیعه و سرشار از مباحث تربیتی و اخلاقی در حوزه‌های مختلف است و آشنایی با معارف این دو کتاب ارزشمند تأثیر فراوانی در رشد و پیشرفت فرد و جامعه دارد.

حسینی تصریح کرد: آشنایی با این کتاب‌های سترگ یکی از ضروریات زندگی فردی و اجتماعی برای همگان به ویژه طلاب در راستای رسالت طلبگی آنان در فهم از دین وتبلیغ معارف دینی است، لذا شناساندن علمی و محققانه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به طلاب و بهره‌مندی آنان از این کتاب‌های ارزشمند، می‌تواند راهگشا و راهنما برای تعمیق معرفتی و دینداری و پاسخگویی نیاز جامعه امروز  به ویژه نسل جوان باشد.

وی بیان داشت: دوره‌های تربیت مروج نهج البلاغه و تربیت مروج صحیفه سجادیه قدمی کوتاه  و مؤثر برای آشنایی و بهره‌مندی طلاب با گوشه‌ای از این گوهر گرانبها و فرهنگ‌سازی در جهت انس با این گنجینه ارزشمند هستند.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: سرفصل‌های دوره تربیت مروج نهج البلاغه شامل مباحث شناخت‌نامه نهج‌البلاغه، تاریخ و سیره امام علی علیه‌السلام، روش فهم نهج البلاغه، کتابشناسی تحلیلی نهج البلاغه، روش برداشت معارف نهج‌البلاغه، روش ارائه معارف نهج البلاغه،  موضوع شناسی نهج البلاغه (دنیاشناسی، اخلاق، اقتصاد و معیشت، دشمن شناسی و ...)، خانواده و تربیت در نهج البلاغه، سبک زندگی و بندگی در نهج البلاغه و شبهه‌پژوهی نهج البلاغه است.

حسینی همچنین به سرفصل‌های دوره تربیت مروج صحیفه سجادیه اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از سرفصل‌های دوره شامل مباحث ویژگی‌های صحیفه و تفاوت آن با دیگر کتب حدیثی، کتاب‌شناسی صحیفه، دعا و آداب آن، روش فهم حدیث، روش برداشت صحیفه با رویکرد تبلیغ، ساختارسازی دعا، نمودار کلی نظام معرفتی، روش تحقیق در صحیفه سجادیه، معارف صحیفه سجادیه  وبررسی ساختار چند دعا هستند.

وی با بیان اینکه دوره‌های تخصصی تربیت مروّج نهج البلاغه و تربیت مروج صحیفه سجادیه به صورت آنلاین و غیرحضوری تشکیل می‌شوند، اعلام کرد: مهلت ثبت نام در این دوره‌ها تا ۱۰ تیر و شروع دوره را از ۱۵ تیر است.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: ثبت نام در دوره‌های عمومی و تخصصی قرآنی و حدیثی از طریق مراجعه به سامانه http://qh.jz.ac.ir امکان پذیر است.

حسینی اضافه کرد: در انتهای ثبت نام پیامکی حاوی کد رهگیری برای مخاطبین ارسال می‌شود که لازم است طلاب محترم کد را ذخیره کرده و در صورت تشکیل دوره، جهت پرداخت هزینه و نهایی کردن ثبت نام از آن استفاده کنند.

وی در پایان یادآور شد: تشکیل این دوره، منوط به حدنصاب رسیدن تعداد افراد ثبت نامی است که پس از انجام ثبت‌نام‌ به اطلاع متقاضیان خواهد رسید؛ همچنین طلابی که دوره مقدماتی را گذرانده اند جهت تکمیل دوره می‌توانند در دوره تکمیلی شرکت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر هر روز از ساعت ۸ تا۱۲ با شماره تلفن‌های ۳۲۱۱۲۴۳۶-  ۳۲۱۱۲۰۸۸ -۳۲۱۱۲۵۴۸ تماس بگیرید.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha