جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صحیفه سجادیه

حوزه/ دوره تربیت مروج صحیفه سجادیه ویژه طلاب جامعةالزهرا علیهاالسلام از سوی اداره کل امور تربیتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیده زهرا حسینی به برگزاری دوره تربیت مروج صحیفه سجادیه ویژه طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام از سوی اداره کل امور تربیتی، عنوان کرد: دوره تخصصی تربیت مروج صحیفه سجادیه به همت اداره قرآن و حدیث  در تابستان ۹۹،  برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: صحیفه سجادیه یکی از بزرگترین ذخائر معرفتیِ شیعه و سرشار از مباحث تربیتی و اخلاقی در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی است و آشنایی با معارف آن تأثیر فراوانی در رشد و پیشرفت فرد و جامعه خواهد داشت.

حسینی افزود: با همه این اوصاف، به نظر حق این ذخیره عظیم معنوی ادا نشده و حوزه‌های علمیه باید زمینه شناخت بیشترطلاب نسبت به این منبع غنی و آشنایی با دانش‌های صحیفه محور و درک بهتر آن را فراهم کند.

وی یادآور شد: دوره پیشِ رو قدمی کوتاه برای آشنایی با گوشه‌ای از این دریای بی‌کران و نشر بخش کوچکی از معارف آن است.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه به  بخشی از سرفصل‌های دوره اشاره کرد و گفت: این سرفصل ها شامل ویژگی های صحیفه و تفاوت آن با دیگر کتب حدیثی، کتابشناسی صحیفه، دعا و آداب آن، روش فهم حدیث، روش برداشت صحیفه با رویکرد تبلیغ، ساختارسازی دعا، نمودار کلی نظام معرفتی، روش تحقیق در صحیفه سجادیه، معارف صحیفه سجادیه  بررسی ساختار چند دعا است.

حسینی تصریح کرد: این دوره به صورت آنلاین و غیرحضوری با همکاری بخش مجازی و غیرحضوری جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: مهلت ثبت نام در این دوره‌ تا ۳۱ تیر ماه از طریق مراجعه به سامانه اداره قرآن و حدیث در سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام به نشانی http://qh.jz.ac.ir امکان پذیر است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha