شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مقیمی حاجی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، گفت: حوزه های علمیه باید نقش و جایگاه خود را در گام دوم انقلاب اسلامی پیدا کنند؛ چرا که نقطه کانونی تحقق این امر پرچمداری و رسیدن نیروی جوان و طلبه متعهد برای به دوش کشیدن این بار است که باید به بهترین شکل ممکن محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین  ابوالقاسم مقیمی حاجی، در آخرین برنامه از سفر خود به استان قزوین، با معاونین و اساتید پژوهشگر حوزه علمیه قزوین دیدار کرد.

وی در این برنامه گفت: پژوهش در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می تواند نقش جدی داشته باشد و گروه های پژوهشی در تربیت جوانان متعهد و توجیه کانون های تربیتی باید نقش آفرینی کرده و به عنوان یک طلبه موفق، اداره کننده کانون های جهادی پیشرو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم که به نوعی ترسیم گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی است، مقام معظم رهبری چهار نکته را تشریح می کنند که این نکات شامل عظمت حادثه انقلاب، عظمت راه طی شده، کارکرد انقلاب اسلامی و عظمت چشم اندازی است که باید به آن برسیم.

وی ادامه داد: در عرصه پژوهش، پژوهشگر به دنبال حقیقت است و این مهم را تا رسیدن به هدف اصلی دنبال می کند که در چنین فضایی، عرصه پژوهش مورد اهمیت قرار می گیرد؛ بنابراین کشور باید در مسیر تولید علم حرکت کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر برخی از دغدغه ها و برنامه های پژوهشی استان با سرعت به بار نشسته و امیدواریم با تلاش‌های مستمر، درخت پژوهش در استان قزوین شکوفا شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: امیدواریم در حوزه علمیه استان قزوین، یک جهش و تحول را شاهد باشیم و با همت مدیران گام جدیدی در زمینه پژوهش برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین  مقیمی حاجی عنوان کرد: امروز یکی از مسایلی که حوزه‌های علمیه کشور باید بر روی آن متمرکز شوند، نهادینه کردن مسئله پژوهش در مدارس است‌؛ چراکه پژوهش و تحقیق چهره زیبا و جامع دین مبین اسلام را برای همگان عیان می سازد، لذا اساتید، طلاب را تشویق به تحقیق و پژوهش منظم کنند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: اگر طلاب به آینده ای درخشان در زمینه علمی می اندیشند، باید در بحث پژوهش و تحقیق سخت کار کنند.

وی ادامه داد: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم طلاب را به پژوهش علاقه‌مند کنیم، استفاده از اساتید پژوهش محور است، اساتید ما باید تمام تلاش خود را در پژوهش محور بودن دروس و سوال محور بودن و فعالیت و پویایی دروس متمرکز کنند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه های علمیه  باید نقش و جایگاه خود را در گام دوم انقلاب اسلامی پیدا کند، چرا که نقطه کانونی تحقق این امر پرچمداری و رسیدن نیروی جوان و طلبه متعهد برای به دوش کشیدن این بار است که باید به بهترین شکل ممکن محقق شود.

حوزه های علمیه نقش و جایگاه خود را در گام دوم انقلاب پیدا کنند

 

حوزه های علمیه نقش و جایگاه خود را در گام دوم انقلاب پیدا کنند

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha