دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پرورش طلاب پژوهشگر در حوزه های علمیه در اولویت باشد

حوزه/ استاد مدرسه علمیه فاطمیه قروه درگزین در کارگاه مقاله نویسی گفت: در مسیر تربیت طلاب یکی از محوری ترین اهداف، پرورش طلاب پژوهشگر است و باید در اولویت باشد، زیرا انجام پژوهش مسیری برای علم آموزی بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، زهرا حسینی، استاد مدرسه علمیه فاطمیه قروه درگزین در کارگاه «اصول مقاله نویسی» که در این مدرسه با حضور طلاب و دانش آموختگان برگزار شد، به بیان فنون و نکات مربوط به مقاله نویسی پرداخت و جایگاه مهارت افزایی مقاله نویسی را تبیین کرد.

وی در این کارگاه با اشاره به وظیفه علمی طلاب در امر پژوهش گفت: در مسیر تربیت طلاب یکی از محوری ترین اهداف، پرورش طلاب پژوهشگر است و باید در اولویت باشد؛ زیرا انجام پژوهش مسیری برای علم آموزی بیشتر است.

استاد مدرسه علمیه فاطمیه قروه درگزین در ادامه به آموزش بخش های مختلف مقاله نویسی پرداخت و گفت: با یادگیری چارچوب صحیح مقاله و شناخت بخش های مختلف آن می توان به تحلیل مسائل و دغدغه های دینی و اجتماعی پرداخت.

وی در ادامه بیان داشت: موضوع تحقیقات حوزوی باید برخاسته از نیازهای جامعه و مردم باشد، تا مفید گردد و از انجام تحقیقات کلیشه ای و تکراری جلوگیری شود زیرا کارتکراری بی فایده است مگر اینکه از زاویه جدیدی به موضوع نگاه شود.

خانم حسینی در پایان به تبیین بخش های مختلف مقاله اعم از چکیده نویسی، بیان مساله، متن مقاله، نتیجه گیری و منبع یابی پرداخت و طلاب حاضر در جلسه سوالات و ابهامات خود را در زمینه های مختلف مقاله نویسی مطرح کردند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha