جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «ترجمه و شرح منازل السائرین خواجه عبدالله انصاری» نوشته استاد اسماعیل منصوری لاریجانی به همت مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «ترجمه و شرح منازل السائرین خواجه عبدالله انصاری» نوشته استاد اسماعیل منصوری لاریجانی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۶۶۳ صفحه انتشار یافت.

از میان ذخایر گرانبهای عرفان عملی، «منازل السائرین» خواجه عبدالله انصاری جایگاه ویژه ای دارد. تجربه های باطنی ارزنده و بیان مرتب و منظم منازل و مقامات عرفانی و ارتباط مؤثق میان آنها، به ویژه بهره مندی از احادیث عرفانی، این اثر نفیس را در کانون توجه علاقه مندان سلوک عرفانی قرار داده است.

کتاب پیش رو، ترجمه و شرح این اثر گرانمایه است که به قلم صمیمی و روان استاد منصوری لاریجانی نظم یافته و اکنون در قالب کتاب درسیِ رشته عرفان اسلامی فراروی مخاطبان است.

منازل السائرین کتابی نیست که بتوان عمق معانی و ایجاد و اسرار مقامی آن را به سادگی کشف نمود؛ به حق این کتاب دریایی از معارف و حقایق را در قالب عباراتی موجز و ساختاری زیبا به سالکان طریقت عرضه کرده است و انتخاب آن به عنوان کتاب درسی در رشته های عرفان اسلامی نشانه اهتمام و توجه بزرگان عرفان اسلامی به این گوهر درخشان است.

نویسنده در پیشگفتار این اثر آورده است: اگر چه شروح پیشگامان این عرصه ما را از هر چیزی بی نیاز می کند، انگیزه ما از سیر دوباره در اعماق این کتاب رهیافته ها و آموزه های جدید است که می توان مهم ترین تمایز آن را با بقیه شروح در این موارد بیان کرد: شرح نکات بدیع بر اساس مأثورات عرفان شیعی، بهره مندی از احادیث عرفانی معصومین(ع) در تعیین مقامات و منازل، بیان هم گرایی و هم سویی عرفان عملی با اخلاق اسلامی و ارائه نظریات بزرگان اخلاق و عرفان شیعی در این حوزه، تقویت صبغه ولایی آموزه های این اثر نفیس و شناسایی فرازهای باطنی این کتاب (که تنها بر اساس مشرب اهل بیت قابل شرح و تبیین کرد) و اعمال دیدگاه های دوستان و دانشجویان و نقدهای علمی همکاران و به ویژه تجربیات چند ساله تدریس در فهم و تبیین مطالب.

این اثر در ۱۰ فصل تهیه و تدوین شده است که عناوین فصول اثر مذکور عبارتند از: بدایت ها، ابواب، معاملات، اخلاق، اصول، وادی ها، احوال، ولایات، حقایق و نهایات.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha