چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
امام جمعه شهرکرد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با انتقاد از عدم حضور مسئولان در شورای امر به معروف، گفت: برای نهی از منکر نیاز به دیوار کشی نیست، امر به معروف تدبیر و عمل می‌خواهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر از مسائل مهمی است که باید یک نگاه همگانی و جامع به عنوان یک فرهنگ عمومی نسبت به آن صورت بگیرد ولی این متاسفانه نشده و هر چه جلوتر آمده‌ایم انتظاری که بوده محقق نشده است.

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از عدم حضور اعضای شورا در جلسه، گفت: در همین جلسه اعضایی که باید مؤثر باشند، اصلا حضور ندارند و بعضی‌ها نسبت به این مسئله کم لطفی می‌کنند و باید بگوییم امر به معروف و نهی از منکر مظلوم است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: اگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره امر به معروف و نهی از منکر را با آنچه در واقعیت جامعه رخ می‌دهد را مقایسه کنید، می‌بینید که چقدر فاصله عمیقی میان مطالبه و انتظار ولی امر مسلمین و آنچه در جامعه حاکم است، وجود دارد.

به خدا پناه می بریم از کم کاری مسئولان

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که ما این مظلومیت را شکوه در محضر پروردگار متعال می‌بریم خاطرنشان کرد: باید پناه بریم به خدای متعال که عذابمان نکند چون در این مسائل خدای متعال با کسی تعارف ندارد و وقتی ببیند جامعه‌ای وظیفه‌اش را انجام نداد و حساسیت و دغدغه لازم را نداشته و کار به جایی رسیده ضد ارزش‌ها در جامعه تقویت شده و مؤمنین نتواستند فضای ارزشی را حاکم کنند، عقوبت حتمی هست.

رئیس ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان تصریح کرد: شما در این جلسات حضور پیدا می کنید و دغدغه و نگرانی خودتان را اظهار می کنید ولی این که چگونه با این منکرها باید برخورد شود آدم می ماند که بالاخره چه باید کرد.

برای نهی از منکر نه نیاز به بگیر و ببند هست و نه دیوار کشی | تدبیر و عمل می‌خواهد

امام جمعه شهرکرد با بیان این که یک قسمت عمده حل مشکلات فعلی به رویکردهای آینده بستگی دارد گفت: البته منظور از رویکر آینده نه آنچه دیگران دارند منفی بافی می‌کنند و قطعا بگیر و ببند و به تعبیر بعضی از این شیطنت‌ها دیوار کشی و برخورد خشن نیست؛ بلکه حاکم شدن معروف‌ها  بر فضای نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر این که حاکم کردن معروف ها نیاز به بگیر و ببند ندارد بلکه تدبیر و عمل می خواهد گفت: حاکم کردن معروف ها نیاز به بگیر و ببند ندارد بلکه به تدبیر و عمل نیاز دارد، یعنی ما در ادارتمان منکر، واقعاً منکر و مذموم باشد که این تذکر و نظارت و تقویت انگیزه ها با روی کار آمدن انسان های مومن و ایمان و تقوا محور محقق می شود.

نگذاریم ارزش چادر کم رنگ شود

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه با اشاره مسئله عفاف و حجاب گفت: نسبت به مسئله عفاف و حجاب حداقل کاری که ما فعلاً می‌توانیم انجام بدهیم این است که نگذاریم ارزش چادر کم رنگ بشود.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز بعضی‌ها به شدت با چادر مقابله می‌کنند، کسانی که با چادر کار می‌کنند خودشان اغراق می‌کنند که چادر نه تنها مانع برای ارائه خدمات نیست بلکه بهترین ابزار و کمک کننده بوده و انگیزه‌ها را قوت می‌بخشد و سلامت ایجاد می‌کند و عفت جامعه را بالا می برد

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: حالا حداقل کاری که ما می‌توانیم در هفته عفاف و حجاب در هر اداره‌ و دستگاه و جامعه انجام بدهیم تجلیل از خانم‌های چادری که نسبت به چادر اهمیت می‌دهند، است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    متأسفانه حرفها زیباست ولی در مقام عمل هیچ. بعض نه چندان کم مسولین فرهنگی استان چهارمحال به خصوص بعض به اصطلاح روحانی، خود آمر به منکر و ناهی از معروفند. بارها کامنت گذاشته ام به داد چهارمحال برسید. گام اول تعویض نیروهایی است که مردمان این منطقه آنان را نمی خواهند. بعض نمایندگان ایشان بعد از 20 سال امامت جمعه در یک بخش، خروجی اش شده است ازدیاد آمار حرم و جنایت شهر و بخش
  • حامد دادگر IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    شرکت نمی کنن چون ذی نفعن در ماجرای ولنگاری . وگرنه چه علتی داره که در چنین جلسه ی مهمی که وجهه ی نظام هست شرکت نمی کنن ؟ . نمیان چون رواج امر به معروف و نهی از منکر از هر لحاظ به ضرر شونه. به ضرر خودشون و خانواده هاشونه چه از نظر ظاهر شون و چه بواطن شون . میگید نه ، برید؟ در تک تک اداراتی که مسئولین شون در اینچنین جلساتی که بانی و مدیرش نماینده ی ولی فقیه در استانه ( و علی القاعده باید قدر اقلی هم که شده حساب ببرند !) یه سر بزنید ببینید چند درصد کارمندان شون پایبند به اقلیات شرع هستند ، و اون اقل الاقل از کارمندان پایبند با چه مشکلاتی گریبانگیرند طوری که با تقیه ی کامل در محیط کار به سر می برند؟ . وجدانا انصافا برید ببینید