جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن روحانی

حوزه/ رئیس جمهور با ابراز تاسف از مشکلات ایجاد شده برای مردم بدلیل کمبود و قطعی های برق در روزهای اخیر، گفت: همواره در جامعه بین واقعیت هایی که روزانه می بینیم با آنچه مطلوب است، فاصله وجود دارد و باید تلاش کنیم در صورت امکان این فاصله را برداریم و یا کم کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به مشکلات ایجاد شده در روزهای اخیر در زمینه تامین و توزیع برق کشور، افزود: مهم این است که علت های اصلی فاصله موجود بین واقعیت و مطلوب را مورد بررسی دقیق قرار دهیم و برای رفع آن مشکل تلاش کنیم.

روحانی با بیان اینکه پیش بینی ها گاهی دقیق نیست و ممکن است با حوادث طبیعی و غیر طبیعی از جمله سیل و زلزله، خشکسالی و تحریم و جنگ اقتصادی مشکلاتی برای مردم ایجاد شود، اظهار داشت: درمورد کمبود برق در کشور باید ریشه مشکلات را بشناسیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای دستیابی به نتیجه مطلوب و موفقیت در حوزه های مختلف باید سرمایه گذاری لازم صورت گیرد، گفت: بدون سرمایه و با دست خالی نمی توان کاری انجام داد و امروز باید برای مردم توضیح داده شود که مشکل چیست و چرا نمی توانیم به اندازه کافی سرمایه وارد بازار کشور کنیم.

روحانی با بیان اینکه امروز ۲۰۰، ۳۰۰ میلیارد دلار طرح آماده بزرگ در کشور برای سرمایه گذاری درحوزه های مختلف زیر ساختی و توسعه ای از جمله آب داریم که مطالعات آن صورت گرفته و حتی جانمایی آن هم انجام شده است، گفت: بدلیل نبود سرمایه و سرمایه گذار اجرای این طرح ها با مشکلاتی مواجه است .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امیدواریم از ۱۲ مرداد به بعد هماهنگی کاملی بین سه قوه کشور ایجاد شود و با هماهنگی های لازم، وضع بهتر شود، گفت: متاسفانه دولت مانند مرغی است که در عروسی و عزا سربریده می شود.

روحانی با اشاره به بلاتکلیف ماندن لوایح موسوم به "اف. ای. تی. اف" در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: تا این موضوع حل نشود روابط بانکی ما با دنیا حل نخواهد شد و هیچ سرمایه گذاری اعم از داخلی و خارجی حاضر به سرمایه گذاری در طرح ها و پروژه ها نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha