شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست خبری قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی

حوزه/ دبیر قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام دعا را ابزاری برای مومنان در مواجه با سختی‌ها و مشکلات عنوان کرده‌اند، گفت: دعا نه تنها در مواجه با دشمنان، بلکه سلاحی برای نجات مومن و راهی برای افزایش رزق و روزی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی، مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی قم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با بیان اینکه یکی از ویژگی‌هایی که برای مومن بیان شده، توجه او به دعا است، اظهار داشت: یکی از لطف‌های خداوند در حق بندگان این است که به آنها اجازه داده تا دعا کنند و خدا را بخوانند. "وَقَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ ۚ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ"آیه ۶۰ سوره غافر.

وی با تاکید بر اینکه دعا آثار و برکات فراوانی در زندگی انسان دارد، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین برکاتی که دعا کردن برای انسان دارد این است که در روایات از دعا به عنوان سلاح مومن یاد شده است.

مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی قم با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام دعا را ابزاری برای مومنان در مواجه با سختی‌ها و مشکلات عنوان کرده‌اند، گفت: نه تنها در مواجه با دشمنان، که دعا سلاحی برای نجات مومن و راهی برای افزایش رزق و روزی او است.

وی با بیان اینکه در سیره معصومان و اهل بیت نیز دعا دارای جایگاه بسیار مهمی است، مطرح کرد: بسیاری از اوقات اهل بیت به وسیله دعا دشمن را دفع می‌کردند و یا گاهی که حاکمان جور زمان تصمیم به شهادت آنها می‌گرفتند حضرات با دعا و ذکر باعث می‌شدند تا ترسی در دل دشمنانشان به وجود آید و از آن تصمیم منصرف شوند.

دبیر قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی افزود: دعا را نور آسمان‌ها و زمین خوانده‌اند و این دیگر ویژگی است که برای دعا بیان شده است، تا جایی که امیرالمومنین(ع) دعا را همچون چراغی در تاریکی‌ها بیان کرده‌اند.

بالاترین دعا، دعا برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است

وی با اشاره به اینکه در زندگی عادی از چراغ و روشنایی برای نشان دادن مسیر صحیح و جلوگیری از منحرف شدن استفاده می‌شود، اظهار داشت: همان‌طور که برای جلوگیری از انحراف فیزیکی و سقوط به پرتگاه دنیایی نیاز به چراغ داریم، برای جلوگیری از انحرافات و سقوط معنوی در زندگی معنوی هم نیازمند به چراغ و روشنایی هستیم و این چراغ همان دعا است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی دعا را یکی از عوامل روشن شدن مسیر و جلوگیری از انحراف بیان کرد و گفت: دعا در زندگی بشر یعنی اتصال بنده به خالق خود و ارتباط مخلوق با خالق خودش.

وی با تاکید بر اینکه با دعا، لحظه لحظه زندگی ما نورانی خواهد شد، عنوان کرد: در خانه‌ای که به نور دعا، نورانی می‌شود انحراف و بداخلاقی کمتر خواهد شد و به جای آن صفا و صمیمت بیشتر مشاهده می‌شود.

عضو کمیسیون اخلاق و تربیت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با بیان اینکه مومن نباید لحظه ای  از دعا کردن و ارتباط با خالق غافل شود، خاطر نشان کرد: بالاترین و بهترین دعا، دعا برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha