جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علیرضا آشناگر

حوزه/ استاندار سمنان گفت: آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی(ره)، یکی از پیشرو ترین مراجع جهان اسلام و از سرشناس ترین عالمان سده گذشته در جهان تشییع بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا آشناگر، در همایش ملی نکوداشت آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی اظهار داشت: دارالمومنین شاهرود، از سالها پیش خواستگاه عالمان و عارفان و خطیبان بزرگی است که نکوداشت و معرفی آنان به جامعه کنونی و جوانان و نوجوانان پاک نهاد امری ضروری است.

وی افزود: آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی، به عنوان شخصیتی برجسته و عالمی کامل در حیات پر برکت خویش بود.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: ایشان از کلاس درس عالمانی همچون میرزای نائینی، ضیاالدین عراقی و ابوالحسن اصفهانی، بهره برد و همچون خورشیدی درخشان بر پهنه سینه علاقمندان، روحانیون، فرهیختگان و جوانان و نوجوانان ماندگار شد.

وی ادامه داد: یادگار ماندگار این مرجع عالی قدر در احیای سنت حسنه پیاده روی اربعین حسینی و اثرگداری این اقدام انقلابی در تاریخ تشییع، بر هیچکس پوشیده نیست.

استاندار سمنان عنوان داشت: وجوه شخصیت ایشان نه تنها در ابعاد زندگی شخصی، بلکه در عرصه های حساس و تاریخ ساز اسلام و حمایت همه جانبه از نهصت امام خمینی(ره) و بویژه واکنش به واقعه فیضیه و استقبال از امام خمینی(ره) در نجف اشرف پس از تعقیب توسط رژیم دژخیمان شاه، برهمگان مشخص است و شخصیت ایشان برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

وی تاکید کرد: ژرف اندیشی و نگاه جامع و بروز این عالم نستوه و تلاش برای گستردن علوم علمی و اسلامی، ده ها چهره علمی و اسلامی به تاریخ بشر ارائه نمود.

آشناگر، با بیان اینکه خدمات آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی(ره) در امور خدماتی به حوزه های دینی نیز از دیگر اقدامات بی نظیر ایشان است، اظهار داشت: از همه ارادتمندان و دوست داران این عالم جلیل القدر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سایر بزرگان و عالمان و فرهیختگان و صاحب نظران و دست اندرکاران این کنگره تقدیر و تشکر دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha