شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ بزرگداشت آیت الله فاضلیان

حوزه / امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه چشم امید ملت ایران به دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور منتخب است، گفت: مردم امیدوارند، دولت سیزدهم دولتی موفق، کارآمد، عدالتمند و با تقوا باشد و با تلاش شبانه روزی مشکلات امروز کشور را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام سید حسن فاضلیان، امام جمعه موقت همدان، در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه امروز همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که خداوند در کنار رعایت تقوا نسبت به آن تاکید داشته است، افزایش توان رزمی برای مقابله با دشمن است.

وی با تاکید بر اینکه در کنار مبارزه با نفس، باید در مقابل همه کسانی که در مقابل جبهه انقلاب ایستادند نیز توان خود را بالا ببریم، گفت: با بالا بردن قدرت رزمی و نظامی خیالات باطل از سر دشمنان دور خواهد شد.

حجت الاسلام فاضلیان با اشاره به لزوم استفاده از مناسبت های مذهبی پیش رو، یادآور شد: ماه ذی الحجه از ماه‌هایی است فرصت عبادت و بندگی را خداوند برای بندگانش در آن به صورت ویژه فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه باید از لحظه لحظه این ماه از نظر معنوی در زندگی خود بهره برد، اظهار داشت: از مناسبت های این ماه سالروز ازدواج حضرت زهرا(ع) و امیر(ع) است و لذا با وجود چنین روزی لازم است که توجه ویژه ای به بحث ازدواج جوانان توسط مسولان و بزرگتر ها اعمال شود.

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: پیام این روز آن است که اگر زمان ازدواج جوانان فرا برسد، البته باید شرایط ازدواج آسان، به هنگام٬ پایدار و معقول نیز فراهم شود.

وی در ادامه به روز عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و گفت: ۸۶ سال پیش در چنین روزی مردم مشهد در مقابل حکم رضا شاه مبنی بر کشف حجاب ایستادند و ده‌ها تن به شهادت رسیدند و دشمن باید بداند که مردم امروز ما نیز از نسل همان ملت و مردمان هستند.

حجت الاسلام فاضلیان با بیان اینکه دوری از اسراف یکی از دستورات دین اسلام است، مطرح کرد: در شرایط فعلی که با مشکلاتی از قبیل گرمی هوا و کم آبی مواجه هستیم لازم است که مردم عزیز به مسأله صرفه جویی توجه خاصی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با بیان اینکه چشم امید ملت ایران به دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور منتخب است، خاطر نشان کرد: مردم امیدوارند، دولت سیزدهم دولتی موفق٬ کارآمد٬ عدالتمند و با تقوا باشد و با تلاش شبانه روزی مشکلات امروز کشور را کاهش دهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha