دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بیانیه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاب

حوزه/ مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاب، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان به مناسبت هفته حجاب و عفاف بیانیه ای صادر کرد.

بر اساس این گزارش، متن بیانیه بدین شرح است:

حجاب، وقار است، متانت است، ارزش گذاری زن است، سنگین شدن کفه آبرو و احترام اوست، این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله حجاب تشکر کرد، این جزء نعمت‌های الهی است.(مقام معظم رهبری ۲۳/۲/۹۱)

قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب در ۲۱ تیر سال ۱۳۱۴، یادآور قیام انقلابی و حماسه ای بی بدیل از مردم غیور ایران در برابر توطئه دشمنان در سال ۱۳۱۴ است در جهت باطل کردن یکی از شوم‌ترین نقشه‌های اسلام‌زدایی، که با اقدام بهنگام روحانیان و علمای آگاه و به برکت خون مطهر شهیدان مظلوم مشهد، در مسجد گوهرشاد، نقش بر آب شد.

مقوله عفاف و حجاب، امری فطری، ذاتی و جزء خصیصه‌های متعالی و ویژه انسانی است که موجبات رشد و به کمال رسیدن آدمی را فراهم می کند و این مسئله مربوط به دین، مرام و مسلک خاص و حتی جنسیت خاصی اعم از زن و مرد نیست. بلکه انسان ذاتاً و فطرتاً با هر مرام، عقیده و هر جنسیتی علاقه‌مند به  عفت، حیا و پاکدامنی است و این موارد را ضامن حفظ شخصیت و کرامت انسانی خود و عامل مهم رشد و تعالی خود می داند.

حوزه علمیه خواهران استان همدان اعلام می‌دارد که مدیران و مسئولان سازمان‌های متولی، رسانه‌ها، دستگاه‌های تربیتی و ارشادی موظفند ضمن حمایت از حجاب و عفاف، این گوهر افتخارآمیز انسانیت را تمجید و تحسین کنند و جهت شناساندن محتوای حجاب و عفاف در جامعه برنامه‌ریزی کرده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر عنوان و نامی جلوگیری کنند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی جسمی، اجتماع را به محیط کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha