جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه تابستانه کنشگری اجتماعی

حوزه/ رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران گفت: نظر به استقبال طلاب از دوره مقدماتی و تکمیلی تربیت کنشگر اجتماعی، سری جدید سرفصل های دوره تکمیلی تربیت کنشگر آسیب های اجتماعی در قالب یک دوره فشرده بصورت مدرسه تابستانه کنشگری اجتماعی ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم زاهره سادات میرجعفری اظهار داشت: به همت اداره رصد و امداد فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و با همکاری مؤسسه راه روشن «مدرسه تابستانه کنشگری اجتماعی» به صورت کاملا مجازی برگزار می شود.

وی افزود: این دوره با توجه به استقبال طلاب از دوره مقدماتی و تکمیلی با سرفصل های جدید در قالب یک دوره فشرده بصورت مدرسه تابستانه کنشگری اجتماعی برگزار می شود تا طلاب با استفاده از فضای فراغت در تابستان به اهداف این دوره که کنشگری فعال در عرصه فضای اجتماعی است دست پیدا کنند.

رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که در این دوره از اساتید مجرب برجسته حوزه و دانشگاه جهت ارائه مطالب تخصصی، دعوت به عمل آمده است، ادامه داد: کنشگران پس از طی این دوره، کارگاه‌های کارورزی در مراکز مرتبط را نیز زیر نظر این اساتید خواهند گذراند.

وی «چیستی و چرایی مفاسد اخلاقی و انحرافات جنسی و چگونگی مواجهه، مداخله و کنترل آسیب‌های آن»، «علل و عوامل پیدایش فقر و بیکاری و راهکارهای مقابله و کنترل فقر زنانگی؛»، «چرایی و بررسی عوامل مهاجرت و حاشیه نشینی و چگونگی کنترل و مواجهه با آسیب‌های آن» را برخی از سرفصل های این دوره عنوان کرد.

خانم میرجعفری همچنین به مزایای این دوره اشاره کرد و گفت: برخی از مزایای این دوره «بکارگیری دانش آموختگان دوره در اجرای طرح واره‌های اجتماعی و اعزام تخصصی»، «پشتیبانی از خدمات اجتماعی دانش آموختگان با ارائه مشاوره تخصصی» و «پرداخت کمک هزینه ماهیانه جهت شرکت در اجرای برنامه های کنشگری» است.

وی با بیان این که دوره فشرده «مدرسه تابستانه کنگری اجتماعی» به صورت کاملا مجازی و در ۱۲۴ جلسه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: هزینه شرکت در دوره نیز ۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران در پایان بیان داشت: علاقه مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی https://b۲n.ir/d۱۷۶۵۸ مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha