شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 967540
۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
عبدالجلیل السنکیس مبارز زندانی بحرینی

حوزه/ دکتر عبدالجلیل السنکیس مبارز زندانی بحرینی، در اعتراض به بدرفتاری مسئولان زندان، اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از مرکز حقوق بشر خلیج فارس، دکتر عبدالجلیل السنکیس مبارز زندانی بحرینی، در اعتراض به بدرفتاری مسئولان زندان، مبارزه ی منفی خود را آغاز کرد. این مبارزه، شامل اعتصاب غذا، خودداری از دریافت دارو ، خودداری از انجام تست دوره ای کورونا و عدم تماس با خانواده می باشد.

این مرکز تاکید کرد: مسئولان زندان مرکزی جو بحرین، خصوصا "محمدفخرو" که از ماموران این زندان است، رفتار بسیار بی رحمانه ای با دکتر سنکیس داشته اند؛ به گونه ای که نه تنها تحقیقات علمی او را مصادره کرده اند، بلکه حتی از فراهم آوردن عصای مناسب برای او بخل ورزیده اند. او که به خاطر فلج بودن پاهایش نیاز مبرم به عصای مناسب دارد، تا به حال چند بار به زمین افتاده است.

در ادامه این گزارش آمده است دکتر سنکیس بارها از مسئولان زندان، درخواست رسیدگی به این مسائل را داشته است که هر بار با وعده های دروغ آنها مواجه شده است. از این رو پس از استمرار این شرایط، و در اعتراض به این رفتار، تصمیم به اعتصاب غذا، خودداری از دریافت دارو، خودداری از تست های دوره ای کورونا و عدم تماس با خانواده اش گرفته است.

در پایان این گزارش ضمن تاکید بر لزوم آزادی هر چه سریع تر زندانیان فعال حقوق بشر، اشاره شده است: نه تنها مرکز حقوق بشر خلیج فارس، بارها درخواست آزادی فعالان حقوق بشر و تغییر رفتار حکومت با آن ها را داشته، بلکه پارلمان اروپا نیز در فوریه۲۰۲۱ خواستار آزادی فوری تمام فعالان حقوق بشر زندانی در بحرین از جمله دکتر السنکیس شده است.

گفتنی است  دکتر عبدالجلیل السنکیس استاد دانشگاه و از مبارزان بحرینی است که به معلولیت جسمانی مبتلاست. وی سال ۲۰۱۱ و در ابتدای انقلاب بحرین بازداشت و به حبس ابد محکوم شد. وی از آن زمان تا به حال، در زندان های آل خلیفه بوده و به خاطر شکنجه های زندان، دچار مشکلات جسمی متعددی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha