جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بحرین

حوزه/ رهبران انقلابی بحرین تاکید کردند: اقدامات نظام نشان دهنده جنون و فاصله گرفتن آنها از عقلانیت و وجود سستی و ضعف در آنها است و وظیفه ما این است که متحد و در کنار هم باشیم و بگوییم که خواسته همه ما یکی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رهبران انقلاب بحرین که اکنون در زندان به سر می برند با صدور بیانیه ای درباره اوضاع اخیر بحرین، سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را تعرض آشکار آل خلیفه به یک شخصیت ملی و معنوی و نماد مبارزه و مقاومت برای مردم دانستند و تاکید کردند: در این شرایط همه باید متحد و یکپارچه در کنار هم باشند.

ترجمه متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خطاب به ملت بحرین که با وجود تمام سرکوب های نظام ایستاده است

ملت ما در سال 2011 در تاسی به ملت های عربی دست به اعتراض و جنبش مسالمت آمیزی زد و خواستار حقوق سیاسی و قانونی خود و تحقق دموکراسی و مشارکت تمام اقشار مردم در اداره کشور شد، اما نظام به جای دادن پاسخ منطقی به این خواسته مردم از ماه مارس 2011 سرکوب مردم را آغاز کرد و حق آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز برای مردم را انکار کرد و صدها نفر را کشته و مجروح ساخت و هزاران نفر را بازداشت کرد که در میان آنها رهبران انقلابی و شخصیت های مدافع حقوق بشر وجود دارند و سپس به شکنجه و آزار زندانیان پرداخت و هزاران نفر از مردم را از کار خود اخراج یا از تحصیل در دانشگاه محروم کرد و مساجد را نیز تخریب کرد که بخشی از این جنایت ها در گزارش کمیته حقیقت یاب بسیونی ثبت و ضبط شده است.

نظام بحرین در هر شرایطی به سیاست سرکوب مردم ادامه داد

نظام بحرین پس از گزارش و توصیه های بسیونی نیز آرام ننشست و به نقض حقوق مردم ادامه داد و در این راستا جمعیت های انقلابی را منحل کرد و فعالان سیاسی زیادی را بازداشت کرد و احکام ظالمانه ای علیه آنها در دادگاه های غیرعادلانه صادر کرد و تابعیت بحرینی تعداد زیادی از انقلابیون را نیز لغو کرد و تمام وسائل و ابزارهای آزادی بیان را از مردم سلب کرد و این محدودیت ها شامل شورای علمای بحرین نیز شد و فعالیت این شورا به دستور نظام تعطیل شد و پس از آن نیز نوبت به جمعیت های سیاسی "الوفاق" و "التوعیة الاسلامیة" و "العمل الاسلامی" رسید تا به خیال خود هر صدای عدالت خواه را در کشور ساکت و خاموش کنند و پس از آن نیز شمار زیادی از روحانیون و سخنرانان را احضار کردند و اکنون نیز نوبت به آیت الله شیخ عیسی قاسم رسیده و نظام آل خلیفه اموال شرعی تحت سرپرستی ایشان را مصادره کرده و تابعیت بحرینی ایشان را نیز لغو کرده است که این اقدام آنها اهانتی آشکار به این شخصیت ملی و معنوی می باشد.

نظام بحرین از موضع گیری های نرم و خجالت زده بین المللی علیه خود و مشغول بودن کشورهای جهان به مسائل دیگر، سوء استفاده کرد تا به سیاست سرکوب و بی اعتنایی به درخواست های حقوقی و دیپلماتیک ادامه دهد.

مردم بحرین ابزاری برای رساندن پیام خود به جهان ندارند

ما از جامعه حقوق بشر و دیپلماتیک بین الملل می خواهیم موضعی قاطع برای حفظ اعتبار خود و کاستن از فضای خفقان و بحران زده و خطرناک بحرین انجام دهند به ویژه با توجه به اینکه تمام ابزارهای آزادی بیان و رسانه های آزاد در بحرین از دست مردم خارج شده و مردم هیچ راهی برای رساندن پیام خود به جهان ندارند.

این رهبران زندانی خطاب به مردم بحرین افزوند: اما بهترین راه نشان دادن وحدت ما این است که با تمام توان خود تلاش کنیم این واقعیت را نشان بدهیم که همه ما بدون استثنا هدف مسئولان بحرین هستیم و خواسته های همه ما یکی است و تمام ما در یک جبهه هستیم.

اقدامات نظام نشان دهنده جنون و فاصله گرفتن آنها از عقلانیت و وجود سستی و ضعف در آنها است و از این رو به ظلم به ضعفا روی آورده اند.

ما به یاری خداوند نسبت به مظلومان و ستمدیدگان اطمینان داریم و یقین داریم که با وجود تمام ظلم ها و سرکوب ها خورشید آزادی به زودی خواهد تابید و آن روز نزدیک است.

سلام و درود بر مردم مقاوم و مجاهد بحرین که در زندان یا تبعید یا دیار غربت به سر می برند.

این بیانیه توسط شخصیت های زیر امضا شده است:

حسن مشیمع، شیخ عبدالجلیل المقداد، شیخ علی سلمان، عبدالهادی الخواجة، شیخ عبدالهادی الخواجة، شیخ عبدالهادی المخوضر، شیخ محمد حبیب المقداد، دکتر عبدالجلیل السنکیس، شیخ میرزا المحروس، محمد علی اسماعیل، ابراهیم شریف، حاج محمد حسن، شیخ سعید النوری.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha