سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بحرین

حوزه/ پس از بازداشت عبدالهادی مشیمع پدر "شهید علی مشیمع" اولین شهید انقلاب بحرین در هفته گذشته و محکومیت وی به تحمل سه سال حبس، امروز نیز پدر دو شهید دیگر و برادر یکی از شهدا به مرکز پلیس بحرین احضار شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از بازداشت عبدالهادی مشیمع پدر "شهید علی مشیمع" اولین شهید انقلاب بحرین در هفته گذشته و محکومیت وی به تحمل سه سال حبس، امروز نیز پدر دو شهید دیگر و برادر یکی از شهدا به مرکز پلیس بحرین احضار شدند.
عبدالهادی مشیمع که به علت مشارکت در فعالیتهای سالگرد انقلاب در سال ۲۰۱۹ بازداشت شده است. مشیمع که مبتلا به بیماری قند مزمن است در تماسی از زندان حوض الجاف با خانواده خود از ابتلای جمعی از همبندی هایش به کرونا خبر داده و افزود: مسوولین زندان داروهای مخصوص بیماری وی را بطور منظم در اختیارش نمی گذارند که باعث وخامت حال وی و افزایش احتمال ابتلایش به کرونا گردیده است.

مشیمع پس از شهادت فرزندش طی ۱۰ سال گذشته بارها مورد هدف احضار، بازداشت و آزار و اذیت قرار گرفته است. به گفته فعالان حقوقی بحرینی اینکه عبدالهادی مشیمع به عنوان پدر یک قربانی همیشه مورد هدف قرار می گیرد و قاضی پرونده وی هم با جایگزینی مدت محکومیتش با مجازات دیگری متناسب سن و سال و بیماریش مخالفت کرده (موضوعی که طبق قوانین در خصوص محکومان پرونده های غیر سیاسی رخ می دهد) نشان دهنده سیاست تبعیض و انتقام جویی حاکم بر سیستم امنیتی و قضایی بحرین است.
بحرینی ها طی شب های گذشته در منامه و دیگر مناطق در حمایت از خانواده این شهید و علیه ادعاها و وعده های کذب "سلمان بن حمد آل خلیفه" ولیعهد و نخست وزیر بحرین تظاهرات کردند که برخی از تصاویر آنها ضمیمه اند، مردم پادشاه و ولیعهد بحرین را خائن به امت، دیکتاتور و جانی خواندند و خواستار آزادی تمای زندانیان سیاسی شدند.
همچنین فعالان بحرینی صبح امروز از احضار پدر جنین شهید متولد شده "سید حسین سید احمد"، پدر شهید اعدام شده "عباس السمیع" و برادر شهید اعدام شده "سامی مشیمع" به مراکز پلیس جهت تحقیق و بازجویی خبر داده اند که تا کنون از سرنوشت آنان خبری در دست نیست و بیم بازداشت آنان می رود.

گفتنی است از سال ۲۰۱۱ تا کنون خانواده های شهدای بحرین بعنوان ولی دم فرزندانشان در صف اول جنبش بحرین قرار دادشته اند و پادشاه بحرین را قاتل فرزندانشان می دانند و طی این سالها از اقشاری بوده اند که مورد بیشترین آزار و اذیت رژیم آل خلیفه به انواع و اشکال مختلف قرارگرفته اند. مردم بحرین تاکنون بیش از ۱۵۰۰۰ زندانی و ۲۰۰ شهید تقدیم راه انقلاب کرده اند.

لازم بذکر است دو روز پیش نیز "احمد العباسی" یکی از جوانان هیئت منطقه کرزکان بحرین به علت مشارکت در دسته عزاداری در دهه محرم گذشته برای گذراندن مدت محکومیت ۳ ماهه اش بازداشت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha