جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر به منظور بررسی مشکلات فرهنگی شهرستان دشتی در سفری یک روزه با امام جمعه، مبلغین و مبلغات و جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر به منظور بررسی مشکلات فرهنگی شهرستان دشتی در سفری یک روزه با امام جمعه، مبلغین و مبلغات و جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان دیدار کرد.

حجت الاسلام طاهری در ابتدای سفر به شهرستان دشتی با حضور در دفتر حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح، امام جمعه شهر خورموج با وی دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، بحث و تبادل نظر پیرامون ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان و وضعیت اصحاب تبلیغ اهم مسائلی بود که در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با حضور در مدرسه علمیه سفیران هدایت خورموج با مبلغین شهرستان دشتی دیدار و به بیان نکاتی در خصوص پی‌گیری و تلاش در جهت حل مشکلات معیشتی و ارتقاء سطح علمی و مذهبی روحانیون پرداخت.

وی در بخش دیگری از این سفر با حضور در حوزه علمیه خواهران شهر خورموج در دیدار با مبلغات این شهرستان از خدمات آنان در حوزه نشر و توسعه آموزه‌های دینی و انقلابی تجلیل کرد. در این جلسه اکرم غیب‌اللهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان دشتی گزارشی از اقدامات و برنامه‌های حوزه و مبلغات ارائه داد.

در ادامه این جلسه هر یک از مبلغات به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند که راه‌اندازی مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا ویژه خواهران در شهرستان دشتی از مهمترین درخواست‌های مبلغات بود.

بازدید از طرح برگزیده مهرواره محله همدل شهرستان دشتی که به ساخت خانه برای فرد نیازمند اختصاص دارد، دیدار با کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی، هیئات و موکب‌های برگزیده شهرستان دشتی و دیدار و گفتگو با قاسم هزمتیان، مسئول فرهنگی شورای اسلامی و احمد شیخیانی، شهردار خورموج و همچنین جلسه با مراکز قرآنی در مسجد الزهرا(س) شهر خورموج از دیگر برنامه‌های مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این سفر بود.

حجت‌الاسلام طاهری در بخش دیگری از سفر به شهرستان دشتی با حضور در شهر کاکی با حجت‌الاسلام حسین‌پور، امام جمعه این شهر دیدار کرد و در مورد مسائلی از قبیل ساخت خانه عالم، تأمین روحانی جهت اقامه جماعت و تدبیر امور مساجد، مساعدت به هیئات مذهبی و مراکز قرآنی و اعزام روحانی به کاکی با توجه به بافت فرهنگی این بخش به بحث و تبادل نظر پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ادامه به زادگاه شهید شهید مبارزه با استکبار جهانی، شهید نادر مهدوی (روستای بحیری)، سفر کرد و پس از حضور گلزار شهدای روستای بحیری و زیارت آرامگاه شهید مهدوی با آرمان‌های امام و شهدا تجدید بیعت کرد.

وی در ادامه، با حضور در منزل خانواده شهید مهدوی و دیدار برادر این شهید ارزشمند و استماع سخنان وی، در سخنانی به تجلیل از حماسه‌سازان عرصه دفاع از مذهب و میهن پرداخت.

گفتنی است، حجت‌الاسلام محمد قادری معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی، حجت‌الاسلام صادق‌زاده مسئول اعزام و استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی و علی اکبر مزارعی مشاور مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، حجت‌الاسلام طاهری را در این سفر همراهی کردند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha