شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 967576
۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
پوشش بومی اصیل هرمزگان قطعا مورد تایید شرع است

حوزه / مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب گفت: حجاب در جهان‌بینی اسلام، ریشه الهی و دینی دارد به طوری که در منابع مختلف فقهی، به عنوان محور اصلی مسائلی است که تمام مسائل شرعی به آن گره خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم بی‌بی معصومه میرجلیلی، در میزگرد تخصصی" بایسته‌های حجاب بومی" که با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه در بستر فضای مجازی و در سامانه مدرس برگزار شد، بیان کرد:  فرهنگ بومی مولفه‌هایی دارد که علاوه بر غنا بخشیدن بر فرهنگ ملی ایرانی، هویتی مستقیم برای هر منطقه قائل است.

خانم میرجلیلی با استناد به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «عفت در زن وسیله‌ای است برای تعالی و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران، حتی مردان شهوت‌ران و بی بندوبار»، تصریح کرد: حجاب با عفت رابطه تنگاتنگ دارد به طوری که حتی مردان شهوت‌پرست هم، زنان باحجاب و باحیا را می‌پسندند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون شرعی بودن لباس بومی زنان استان هرمزگان اظهار داشت: لباس بومی هرمزگان، اگر پوشش بومی اصلی که ریشه در فرهنگ اصیل استان دارد قطعا مورد تایید شرع و بسیار عالی است اما متاسفانه بر اثر تهاجم فرهنگی دشمن و مرور زمان، سلیقه ها و نظرهای شخصی و متنوعی که گاه غیرشرعی است در آن ایجاد شده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب تاکید کرد: باید فرهنگ اصیل هرمزگان را حفظ و تقویت کرد تا به دست فراموشی سپرده نشود.

وی با اشاره به چگونگی پوشش طلبه در خارج از منزل، تصریح کرد: طلبه به عنوان یک الگو باید هم خودش را رشد و درجه ایمانش را بالا ببرد و هم در تاثیر گذاری بر دیگران و راهنمایی آنان به سمت سعادت نقش آفرین باشد لذا تمام حرکات، رفتار، پوشش خود را باید کنترل و به صورت پوشش کامل ظاهر شوند.

خانم میرجلیلی در پایان با اشاره به آیات سوره احزاب پیرامون سفارش حجاب به زنان و دختران پیامبر و زنان مومن افزود: وقتی خداوند در آیه قرآن به پیامبر (صلی الله علیه و آله) خطاب می‌کند که به همسران و دخترانت و زنان مومن بگو که حجاب داشته باشند یعنی آن‌ها را به عنوان مظهر عفت و حجاب شناخته که از آزار دور می‌شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha