شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جواد

حوزه/ پژوهشگر موسسه دارالاعلام قم در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) کلاله گفت: امام جواد(علیه‌السلام) عنایت و سخاوت خاصی نسبت به مردم به ویژه مستمندان داشتند که سخاوتمندی ایشان زبانزد عام و خاص بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام ‌و المسلمین مصطفی سندگل در نشست مجازی به مناسبت شهادت امام محمدتقی ‌علیه‌السلام در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) کلاله بیان کرد: یکی از ویژگی‌های امام همان «جود و احسان و بخشش» است که لقب جواد هم به خاطر همین ویژگی بوده که برگرفته از نام‌های زیبای پروردگار متعال است.

وی ادامه داد: خدمت به مردم و رفع نیازهای آنان در متن زندگی امامان معصوم علیه‌السلام قرار دارد و امام جواد علیه‌السلام نیز در این عرصه پیشتاز بود.

پژوهشگر حوزه افزود: از منظر امام جواد(علیه‌السلام) خدمت‌رسانی به مردم در اثر نزول رحمت الهی بر انسان است و اگر فردی در این عرصه کوتاهی کند، ممکن است نعمت‌های الهی را از دست بدهد.

حجت الاسلام سندگل ادامه داد: اعمال نیک و آثار خدمت به دیگران برای نیکوکاران مفیدتر از  افراد نیازمند است و نیکوکاران به نیکی کردن بیشتر نیاز دارند تا افراد محتاج و نیازمند؛ چرا که انسان نام نیک را در پرونده اعمال خود ثبت می‌کند. و هر کس که به خدمت‌گزاری و نیک‌رفتاری با مردم و اهل درد می‌پردازد، اول به خودش خیر و نیکی می‌رساند پس نباید از دیگران توقع داشته باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha