جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی، با بیان اینکه ائمه جمعه با تمام مشکلات و کمبودها در به ثمر رساندن وظایف خود واقعاً مجاهدت می کنند، گفت: با وجود امکانات کم ائمه جمعه، انتظارات مردم از آن ها زیاد است؛ لذا مسئولین کشوری باید امکانات شهرستان ها را افزایش دهند تا پاسخگوی انتظارات مردم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، با بیان این که دهه آغازین ماه ذیحجه ایام ذی قیمت و با ارزشی است که بهترین فرصت ها برای عبادت و ارتباط با خداوند می باشد، اظهار داشت: ائمه جمعه باید در این ماه علاوه بر اینکه ارتباط خود را با خداوند بیشتر کنند باید مردم را نیز دعوت و تشویق به ارتباط با خداوند و معنویت نمایند.

وی اضافه کرد: ائمه جمعه با تمام مشکلات و کمبودها در به ثمر رساندن وظایف خود واقعاً مجاهدت کرده و از مسئولین کشوری شورای سیاستگذاری انتظار می رود در شهرستان های استان حضور پیدا کرده و از نزدیک فعالیت ها و تلاش های ائمه جمعه را مشاهده کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: با وجود امکانات کم ائمه جمعه، انتظارات مردم از آن ها زیاد است؛ لذا مسئولین کشوری باید امکانات شهرستان ها را افزایش دهند تا پاسخگوی انتظارات مردم باشند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین نوری معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در این نشست به بیان راهکارها و دستورالعمل های شورای سیاستگذاری و تلاش برای حل مشکلات دفاتر ائمه جمعه در مناطق محروم پرداخت و گفت: تحول خواهی، مردمداری و حفظ جایگاه امامت جمعه در کنار تقویت قرارگاه فرهنگی در کشور جزء اصلی ترین برنامه های شورا بوده و لازم است توسط ائمه محترم جمعه پیگیری و عملیاتی شود.

همچنین در بخشی از این جلسه ائمه جمعه استان به بیان مشکلات و راهکارهای پیشنهادی در خصوص شهرستان های خود پرداختند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha