جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مراسم ازدواج طلبگی در اردوگاه ابوذر همدان برگزار شد

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) همدان گفت: مراسم ازدواج طلبگی، در سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در اردوگاه ابوذر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، شهرزاد خرازی از مراسم ازدواج طلبگی در سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، با حضور حجت الاسلام محمدحسن فاضلیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان، در اردوگاه ابوذر خبر داد.

وی گفت: اولین روز ماه ذی الحجه، سالروز زیباترین پیوند آسمانی جهان اسلام، به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده و در این روز مبارک، مولی الموحدین حضرت علی(ع) با فخر زمان و زمین، حضرت فاطمه(س)، پیمان عشق بستند و خداوند متعال برترین فرستاده خود را شاهد این ازدواج قرار داد؛ به همین دلیل این روز، روز  فرخنده ای برای جوانانی است که زندگی خود را با تبرک و توسل به این دو معصوم(ع) گره می زنند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) همدان بیان داشت: ازدواج و تشکیل خانواده در دین مبین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته تا آنجا که آن را تکمیل کننده دین برشمرده است، اما گاهی تجملات و چشم روی هم چشمی ها، بر سر راه ازدواج جوانان سبب تاخیر در ازدواج می شود.

وی تصریح کرد: ترویج ازدواج آسان در بین جوانان با راهکارهای مناسب و فرهنگ سازی صحیح، از جمله وظایف متولیان فرهنگ و مبلغان دین مبین اسلام است.

وی بیان داشت: مدرسه علمیه الزهراء(س) همدان به یمن این ازدواج پر برکت و به منظور اشاعه فرهنگ قناعت و ساده زیستی، خواهران طلبه در شرف ازدواج این حوزه علمیه را شناسایی و پس از هماهنگی با خاتواده های آنان، مراسم عقد و ازدواج آسان را با همکاری موسسه فروغ اندیشه، در اردوگاه ابوذر برگزار کرد و ده زوج جوان، به دور از همه تجملات، زندگی مشترک خود را با رنگ همدلی و سادگی آغاز و مراسم ازدواج خود را جشن گرفتند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha