جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی

حوزه/ مدیر مدرسه زنگنه تویسرکان با بیان اینکه رفع مشکلات کشور به تنهایی قابل حل نیست، گفت: وزیر اقتصاد و یا صمت به تنهایی نمی‌توانند مشکلات فعلی کشور را حل کنند و لازم است تا در کنار این دو وزیر، وزرا و مسئولان دیگر نیز به میدان بیایند و در این مسیر یاور و همراه یکدیگر باشند.

حجت الاسلام سجاد امیری، مدرسه مدرسه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم باید رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه و اقدام رئیس جمهور و دولت سیزدهم باید در حوزه رفع مشکلات اقتصادی البته با توجه و رعایت اقلیم و شرایط کشور و سپس اجرا و مراقبت از پس لرزه‌ها و پیامدهای احتمالی سیاست گذاری‌های اقتصادی است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در و وضعیت معیشتی مردم، یادآور شد: در مرحله اول نه تنها وزارت صمت بلکه همه وزارت‌خانه‌ها و کابینه باید اولویت خود را اصلاح ساختار معیشتی مردم و اقتصاد کشور بدانند و برای ریل گذاری مناسب، دست در دست هم تلاش کنند.

مدیر مدرسه زنگنه تویسرکان با بیان اینکه در طول هشت سال گذشته کشور با مشکلات زیادی روبرو بوده، گفت: وجود مشکلات در زندگی مردم، به خصوص مشکلات اقتصادی و تورم، سطح تحمل مردم را بسیار پایین آورده است و لذا رفع این معضل جز ضرورت‌ها است که به هیچ وجه نباید ساده از کنار آن عبور کرد.

مشکلات اقتصادی سطح تحمل مردم را پایین آورده است

وی با تاکید بر اینکه ایده و برنامه رئیس جمهور به عنوان فردی که جایگاه اجرایی کشور را بر عهده دارد، در زندگی تک تک مردم تاثیر گذار است، مطرح کرد: در طول هشت سال گذشته ایده اصلی مدیریتی کشور برای رفع مشکلات، برجامی بود که آخر هم هیچ نتیجه‌ای نداشت و حتی پیشرفت کشور را معطل این موضوع و قرارداد نگاه داشت.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی راه سختی را در پیش دارد، خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم باید در گام اول مشکلات ۸ ساله گذشته را جبران کند تا به نقطه اول برسیم و سپس برای پیشرفت کشور و دستیابی به اهداف انقلاب و اسلام تلاش کند.

وی افزود: البته با توجه به شرایط کشور لازم است که این فرایند به صورت جهادی و با در کنار مردم بودن و کمک گرفتن از خود مردم انجام شود و همه برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد در کنار هم تلاش کنیم.

مدیر مدرسه زنگنه تویسرکان در ادامه با اشاره به اینکه کاهش تورم و حل مشکلات اقتصادی، زیر مجموعه رونق تولید است، گفت: تقویت تولید داخلی، ارتباط با کشورهای همسایه، صادرات محصولات کشاورزی به کشور های دیگر و مسائلی از این دست قطعا در عرصه شکوفایی اقتصادی کشور تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات کشور به تنهایی قابل حل نیست، یادآور شد: وزیر اقتصاد و یا صمت به تنهایی نمی‌توانند مشکلات فعلی کشور را حل کنند و لازم است تا در کنار این دو وزیر، وزرا و مسئولان دیگر نیز به میدان بیایند و در این مسیر یاور و همراه یکدیگر باشند.

این استاد حوزه تصریح کرد: وزیر امور خارجه می‌تواند با در اولویت قرار دادن ارتباط با کشورهای همسایه، به همراه وزیر صمت رایزنی اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد و یا وزیر صمت رونق کارخانه‌ها و رفع مشکلات کارگاه‌های تولیدی را به عنوان هدف اصلی خود معرفی کند و همچنین رئیس بانک مرکزی از واحدهایی که اقساط آن‌ها عقب افتاده است با تمام وجود برای به حرکت در آمدن چرخ اقتصاد، تلاش کند.

مشکلات اقتصادی نباید مانع غفلت دولت از مسائل فرهنگی شود 

وی با تاکید بر اینکه پس از رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و اصلاح ساختار اقتصادی کشور، دولت باید بر روی مسائل فرهنگی متمرکز شود، یادآور شد: توجه به فرهنگ خرید کالای ایرانی و ترویج این فرهنگ در بین مردم که با حمایت از کالای ایرانی و افزایش تولید، اشتغال نیز افزایش خواهد کرد، مسئله مهمی است که باید بعد از ثبات نسبی در وضعیت اقتصاد، جز برنامه‌های اصلی دولت باشد.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه فرهنگ سازی باید به معنای عام کلمه مورد نظر باشد، اظهار داشت: از دیگر عرصه‌هایی که باید نسبت به فرهنگ سازی در آن بسیار حساس بود، مسائلی چون عدالت اجتماعی، تخصص گرایی، حذف باند بازی و فامیل بازی است که باید به صورت ویژه جامعه را با آن آشنا کرد.

وی با اشاره به اینکه باید مردم با اثرات قوانین و سیاست گذاری‌ها آشنا شوند، یادآور شد: گاهی قوانینی در کشور تصویب و اجرا می‌شود که لازم است مردم با پس لرزه‌ها و تبعات آن سیاست گذاری به طور کامل آشنا شوند، که این مهم نیز با فرهنگ سازی درست در جامعه و آگاه کردن مردم به وقوع می پیوندد.  

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha