جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست کانون مساجد

حوزه/ مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۱۰ کارگاه آموزشی با موضوع عفاف و حجاب اسلامی و سواد رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، علیرضا دولت آبادی، مدیرکل کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد، ظهر امروز در آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت «مدرسه، مسجد،تابستان» برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در طرح اوقات فراغت را تشریح کرد.

وی گفت: طرح اوقات فراغت امسال در سه شبستان و ۹ رواق در حوزه های مختلف برگزار خواهد شد و همه کانون‌های فرهنگی و اعضای سامانه می توانند شرکت کنند.

وی محور برگزاری این برنامه ها را قرآن، احکام، کتابخوانی، حوزه رسانه و خبر و نیز به صورت عمومی خواند و افزود: یک طرح نیز به صورت پایلوت در ۱۵۰ کانون کشور برگزار می شود که سهم استان چهار کانون است.

وی ادامه داد: در طرح «مدرسه، مسجد و تابستان» هر کدام از کانون ها سه مدرسه همجوار را تحت پوشش قرار می دهند همچنین برنامه های آموزش، توانمندسازی و بحث های هنری به صورت اختصاصی برای ۱۲ مدرسه برگزار می شود.

مدیرکل کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه امسال با رایزنی وزارت ارشاد دو طرح در حوزه آسیب های اجتماعی با ۴۰ حلقه تربیتی در استان آغاز شد، این طرح ها را شامل چهره به چهره و طرح چکامه با موضوع مبارزه با آسیب های اجتماعی در مناطق محروم اعلام کرد و گفت: از این فرصت نهایت بهره برداری برای مبارزه با آسیب های اجتماعی صورت می گیرد.

دولت آبادی از پیش بینی برنامه های مجازی خبر داد و افزود: مهمترین برنامه ها طرح «هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی» است که با تفاهم نامه موسسه توانمند در تقارن با رویکرد تربیتی در محور قرآن اجرایی خواهد شد.

وی همچنین اجرای طرح «خانواده پایدار» در مناطق محروم استان را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.

دولت آبادی گفت: طی ماه ذیحجه ۲۴۰۰ بسته گوشت گرم در ۶ شهرستان استان بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی بیان داشت: با حمایت اداره کل ارشاد در تابستان ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات کتابخانه ای، ورزشی و هنری بین مساجد توزیع شد همچنین چهار هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ها اهدا و سه باب کتابخانه افتتاح خواهد شد.

به گفته دولت آبادی ۱۰ کارگاه آموزشی با موضوع عفاف و حجاب، طب اسلامی و سواد رسانه در استان برگزار می شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha