جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ازدواج آسان

حوزه/ کلید بسیاری از مشکلات و چالش‌های جوانان امروز، ازدواج آسان و ساده‌زیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه‌» از گرگان، خانم خدیجه قانعی‌زارع، در نشستی که با حضور فرماندهان پایگاه شهری و روستایی شهرستان بندرترکمن در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد، بیان کرد: استحکام بنیان خانواده مبتنی بر رعایت حجاب است.

وی ادامه داد: عفاف و حجاب، نه تنها برای انسان‌ها محدودیت نمی‌آورد؛ بلکه با حفظ شخصیت، کرامت و مصونیت زنان، زمینه‌های حضور فعال و رشد در مسیر صحیح را برای آنان در اجتماع فراهم می‌سازد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بندرترکمن بیان کرد: انسان عفیف، مقامی ارزشمند نزد خداوند متعال دارد و تا جایی می‌تواند اوج بگیرد که همردیف مجاهدان شهید در راه خدا و فرشتگان به حساب آید؛ زیرا با وجود توان بر گناه، چشم می‌پوشاند.

قانعی‌زارع، پاکدامنی را به‌عنوان گوهر وجودی زن دانست و افزود: در پرتو پاکدامنی، افکار، گفتار و رفتار پاکیزه می‌شود.

وی در بخش دوم سخنان خود، یکی از شیوه های مهم تعلیم و تربیت را روش الگوگیری معرفی کرد.

این مبلغ حوزه، حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) را برترین الگو برای زنان جامعه برشمرد و گفت: سبک زندگی این بانو در عرصه خانواده، همسرداری و تربیت فرزندان، برگرفته از فرمان الهی بود، تا آن‌جا که رضایت خدا را مقدم بر رضایت خویش می‌دانست.

قانعی‌زارع، با اشاره به ازدواج حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: کلید بسیاری از مشکلات و چالش‌های جوانان امروز، ازدواج آسان و ساده‌زیستی است.

وی ملاک اصلی ازدواج را ایمان، عفت و صداقت دانست و گفت: توجه به امور باطنی امر ازدواج را آسان و مشکلات در آینده را کمتر خواهد کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha