چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
قرآن

حوزه/نماینده ولی فقیه در هرمزگان با انتقاد از موازی کاری برخی دستگاه های فرهنگی گفت: فعالیت های قرآنی نیاز به شبکه سازی دارد و دستگاه های فرهنگی بایستی در شبکه ای منسجم فعالیت های قرآنی را پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در مراسم تجلیل از مدیران و موسسات برتر قرآنی اظهارداشت: موضوع فعالیت های قرآنی یک موضوع منظومه ای است و در موضوعات منظومه ای بایستی به شبکه سازی پرداخت.

وی افزود: در موضوعات قرآنی نیاز به شبکه سازی داریم و شبکه سازی میسر نمی شود مگر اینکه دستگاه ها و کسانی که فعالیت های قرآنی را انجام می دهند در این شبکه قرار گیرند و با همدیگر کار را جلو ببرند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: بسیاری از دستگاه ها در امر فعالیت های قرآنی سهیم هستند و کارهایی را هم انجام می دهند اما به صورت جزیره ای است و با این نوع کار نمی توانیم هم افزایی کنیم؛ گاهی این کارها به صورت موازی انجام می شود و ممکن است همدیگر را هم خنثی کند.

وی ادامه داد: مجموعه اوقاف ظرفیت های بسیاری دارد هر چند که در استان هرمزگان موقوفات در حوزه قرآن کریم کم داریم اما اگر همین ها هم ساماندهی شوند، سازمان اوقاف می تواند با نیات واقفین حوزه قرآن کریم را مورد پشتیبانی قرار دهد.

حجت الاسلام عبادی زاده تصریح کرد: مجموعه صنایع استان هرمزگان که همیشه از آنها گله کرده ایم نیز ظرفیت بالایی دارد البته در آینده به گلایه مندی بسنده نخواهیم کرد و باید صنایع سهم خود مسئولیت های اجتماعی و در بحث فرهنگ را نشان دهد.

وی ابرازداشت: متاسفانه رقم قابل توجهی را که صنایع استان باید در حوزه فرهنگ عمومی استان اختصاص می داد را تأمین نکرده و برای این امر بایستی به مطالبه گری جدی بپردازیم.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: حوزه قرآن کریم مانند خود قرآن مظلوم و مورد غفلت است؛ اینکه امروزه حدود ۴۰ موسسه قرآنی در استان هرمزگان در حال فعالیت هستند امیدبخش است اما انتظار ما این است که در آینده تعداد موسسات قرآنی به تعداد ۱۰۰ موسسه برسد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha