جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی قمی

حوزه/ حجت الاسلام حسینی قمی گفت: باید امروزه به سمت بیان دلایل غنی و قوی اما به زبان ساده و کوتاه برای جوانان در امر شبهات غدیریه اقدام کرد، من به همه متولیان فرهنگی و مبلغین توصیه می کنم که به سمت تولید کلیپ های دو الی سه دقیقه ای برای جذب جوانان به سمت دین بروید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی، امروز در جمع روحانیون، فعالین و مبلغین غدیر در غدیریه اصفهان، اظهار کرد: مصادیق متعددی از تلاش علما و بزرگان دینی در راستای بیان فضائل امیرالمومنین(ع) است.

وی در ادامه به کتابهایی که توسط نویسندگان حوزوی خلف و سلف در وصف حضرت امیرالمومنین(ع) نگاشته شده، اشاره کرد و گفت: کتاب خصایص امیرالمومنین از نسائی از آن جمله است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: منِ شیعه چه خدمتی برای زدودن غبار مظلومیت حضرت امیر(ع) تا کنون کرده‌ام؟، مبلغین، طلاب و روحانیون نسبت به این امر متوجه باشند، نگاشتن کتب در وصف فضایل امیر المومنین(ع) برای آگاه سازی نسل امروز لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: امروز در فضای مجازی دریای شبهات است، لذا باید به نحوی عمل کنیم که جوان امروز به سمت فضائل امیرالمومنین(ع) جذب شوند، اگر دیگران در راه دفاع از شخصیت حضرت امیر المومنین(ع) گام برداشتند، دِین و وظیفه ما بسیار بالا است.

کارشناس دینی خاطرنشان کرد: قطعا اگر شیعه نسبت به عاشورا این چنین تعظیم نداشت، عاشورا نیز به فراموشی سپرده می شد؛ بنابراین امروزه برای بزرگداشت غدیر راهی جز تعظیم به نحو احسن نیست، باید عَلم و کُتل جشن غدیر برافراشته شود.

وی ابراز کرد: باید برای نسل جوان با قلم، اما به روش های نوین دراین باب سخن گفت، غدیر از جمله موضوعاتی است که در پنج دسته کتب از جمله قرآن، احادیث، کتاب تاریخی، کتاب کلامی و کتاب لغوی موجود است و کمتر موضوعی این چنین است.

حجت الاسلام حسینی قمی اذعان داشت: باید امروزه به سمت بیان دلایل غنی و قوی اما به زبان ساده و کوتاه برای جوانان در امر شبهات غدیریه اقدام کرد، من به همه متولیان فرهنگی و مبلغین توصیه می کنم که به سمت تولید کلیپ های دوالی سه دقیقه ای برای جذب جوانان به سمت دین بروید.

وی تصریح کرد: کتاب المراجعات که حاوی ۱۱۰ سوال پیرامون ولایت امیر المومنین(ع) است از جمله کتابی بوده که به تعبیر آیت الله بهجت هر کس آن را بخواند حجت ولایت بر او تمام می شود.

این استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، تفاوت نگاه شیعه و اهل سنت به امر امامت است، مبلغین بدانند که مردم در صحنه هستند، پس هر کجا که غفلتی بوده ما مبلغین کوتاهی کرده ایم.

لزوم بیان دلایل غنی و قوی غدیریه به زبان ساده برای جوانان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha