جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ حضور آیت الله اعرافی در دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان آذربایجان شرقی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ناظران انتخابات و شورای نگهبان باید بدون حب و بغض قانون و منطق انقلاب را اصل قرار داده و در برابر هجمه‌ها پرچم دار اصول مهم انقلاب باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در آستانه سالروز تأسیس شورای نگهبان، در دیدار با اعضای دفتر هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی، با بیان اینکه دهه اول ذی‌الحجه، دهه پرفروغ و پرفیضی است، گفت: قله همه ماه‌ها ماه مبارک و همه ماه‌ها دامنه این قله هستند، اما در میان ماه‌های دیگر یک فرصت عظیم و پرفیض در رده ماه رمضان وجود دارد و آن‌هم دهه اول ذی‌الحجه است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه نسل امروز باید با تاریخ غنی و افتخارآفرینان کشور آشنا شوند، افزود: این امر، وظیفه پیشگامان فکر و فرهنگ است تا اتصال نسلی بین فرزندانمان و تاریخ پرافتخار ایران رخ دهد و از گسست نسلی جلوگیری کنیم؛ چراکه این تاریخ به نسل جوان هویت می‌دهد و جوانان ما را هم تاریخ‌ساز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب یک گوهر ناب بوده و باید از این انقلاب صیانت شود، اظهارداشت: نسل جدید باید با این انقلابِ با ارزش و جایگاه آن در دنیا آشنا شود که در این راستا، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اهمیت جدی دارد؛ چراکه جمع‌بندی چهل سال گذشته و نگاه به آینده است.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود، شورای نگهبان را دارای جایگاه بزرگ و رفیعی در کشور دانست و گفت: شورای نگهبان باید از ارزش‌های انقلاب و مصالح مردم حفاظت کند که بخشی از آن در عرصه انتخابات بوده و بخشی هم در حوزه بررسی قوانین کشور است.

وی با تأکید بر اینکه باید نقش شورای نگهبان در صیانت از قانون اساسی و منافع مردم و اسلام تبیین شود، بیان داشت: معتقدم اگر توده مردم و نخبگان از نحوه صیانت از مصالح و منافع مردم و قانون اساسی مطلع شوند، شورای نگهبان را خواهند ستود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به نقش شورای نگهبان در انتخابات، با تقدیر از مجریان و ناظران انتخابات، اظهارداشت: رسانه‌ها نقش مهمی در ترغیب و تشویق به شرکت در انتخابات دارند، که باید از نقش ویژه صداوسیما تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: وظیفه همه ما این است که اعتماد مردم‌ را جلب کنیم، درست است که شورای نگهبان در معرض حرف‌وحدیث‌هاست، ولی نباید ما را از توضیح و اقناع مردم باز دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: ناظران انتخابات و شورای نگهبان باید بدون حب و بغض قانون و منطق انقلاب را اصل قرار داده و در برابر هجمه‌ها پرچم‌دار اصول مهم انقلاب باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha