جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / آزمون ورودی سطح 4 مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآنی

حوزه/ آزمون ورودی سطح ۴ مرکز تخصصی تفسیر قرآن روز پنجشنبه در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین صادقی معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر قرآن حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، و در حاشیه برگزاری آزمون ورودی سطح چهار رشته تفسیر قرآن کریم با گرایش اخلاق گفت: مرکز تخصصی تفسیر با راه اندازی یکی از چهار رشته مادر در سال ۱۳۷۰ شروع به کار کرد.

معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر قرآن، اظهار داشت: با راه اندازی این مرکز تاکنون ۳۱ دوره جذب و پذیرش قرآن پژوه را در آن شاهد بوده ایم؛ آموزش در این مرکز تخصصی در دو مقطع سطح ۳ و سطح ۴ ارائه می گردد.

وی افزود: پس از ابلاغ درختواره ای که از سوی شورای گسترش حوزه به ما رشته ها و گرایش های مرکز تخصصی تفسیر بر اساس آن تنظیم شد؛ عناوین، اهداف و سرفصل ها را بر اساس درختواره مذکور تعیین نمودیم.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی خاطرنشان کرد: آزمونی که در حال برگزاری است مربوط به رشته تفسیر موضوعی با گرایش اخلاق می باشد؛ در صدد راه اندازی گرایش های دیگر نیز در این مرکز هستیم.

آزمون ورودی سطح ۴ مرکز تخصصی تفسیر قرآن برگزار شد

وی گفت: کسانی که شرکت کرده اند بعد از گذراندن ۳۶ واحد درس های مشترک و اختصاصی به تدوین پایان نامه مشغول و پس از دفاع از آن موفق به اخذ سطح ۴ حوزه خواهند شد.

معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر قرآن تصریح کرد: قرآن پژوهان پس از اخذ سطح ۴ حوزه در رشته تخصصی تفسیر جذب هیئات علمی در مراکز تحقیقی و دیگر صنوف مربوطه می گردند؛ کما اینکه فارغ التحصیلان ما در حال حاضر در هیئت های علمی، اساتید دانشگاه، ائمه جمعه و قضات و سایر صنوف مشغول به خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در دوره تخصصی تفسیر پس از گذراندن واحدهای درسی باید مشغول نوشتن پایان نامه شوند افزود: پس از نوشتن پایان نامه جلسه دفاعیه در خود مرکز تشکیل می گردد؛ چرا که ما کمیته تفسیر را در این مرکز راه اندازی کرده ایم؛ اخذ موضوع، تعیین استاد راهنما، تعیین استاد داور و مشاور همه بر عهده خود مرکز است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در خصوص دیگر سطوحی که در مرکز تخصصی تفسیر مشغول به تحصیل هستند بیان داشت: در این مرکز سطح ۳ نیز با گرایش تفسیر و علوم قرآن راه اندازی شده و جمعی از طلاب در این رشته مشغول به تحصیل می باشند.

وی گفت: مرکز تخصصی تفسیر قرآن کریم دارای شعباتی در سایر استان ها همچون اصفهان، تهران، یزد، چهارمحال و بختیاری و زنجان است که مشغول به خدمت رسانی به طلاب می باشند.

معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر قرآن اظهار کرد: الحمدلله استقبال از سوی طلاب آنچنان زیاد بوده است که می توان گفت در این آزمون تقریباً چهار برابر ظرفیت شرکت کننده داشته ایم.

وی با اشاره به سیر دوره سطح چهار تفسیر قرآن عنوان داشت: این دوره به طور معمول ۳ سال طول می کشد؛ پس از این ۳ سال ۲۲ واحد پایان نامه نیز تعریف شده است که معمولاً بین یک تا دو سال تدوین آن به طول می انجامد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی گفت: مواد درسی که در این رشته تحصیلی تدریس می شود پژوهش محور می باشد و بر اساس تحقیقات کلانی است که توسط استاد و به صورت کنفرانس و یا میزگرد داده می شوند؛ موضوعات دروس بیشتر در عرصه تفسیر موضوعی با گرایش اخلاق و علوم قرآن هستند.

وی ادامه داد: از ظرفیت های علمی اساتید معتبر و صاحب تألیف در این دوره آموزشی استفاده می گردد؛ از این اساتید بر اساس آثار و تألیفات علمی که دارند دعوت به عمل می آید تا به تدریس در این مرکز بپردازند.

معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر قرآن با تأکید بر توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی در محل برگزاری آزمون ورودی سطح چهار مرکز تخصصی تفسیر قرآن خاطرنشان کرد: تمام دستورالعمل هایی که بنا بوده رعایت شود اجرایی شده اند؛ فاصله های بین شرکت کنندگان بیش از توصیه مسئولین و کارشناسان ذیربط رعایت شده است؛ حتی ما برای جمعیت بیشتر از این هم آمادگی داشته و سالن دیگری را هم تجهیز نموده ایم تا در صورت ایجاد ازدحام، نفرات شرکت کننده را بین این دو مکان تقسیم نماییم.

آزمون ورودی سطح ۴ مرکز تخصصی تفسیر قرآن برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha